..: Rekonstrukce nádraží v Karlových Varech se odkládá :..

Mariánské Lázně, zdroj: Vlaky.netKarlovy Vary - Po průtazích a několika odkladech začne italská společnost Grandi Stazioni začátkem července rekonstruovat vlakové nádraží v Mariánských Lázních. Plánovaná celková oprava nádraží v Karlových Varech se odkládá prozatím na neurčito. Stavbaři totiž zjistili, že hlavní objekt je téměř na spadnutí, a tak Grandi Stazioni jedná s ČD o dalším postupu několik let plánované akce.

„V Mariánských Lázních není ohledně rekonstrukce vlakového nádraží žádný problém,“ říká zástupce Grandi Stazioni Martin Hamšík. „Stavět se zde začne na začátku července. Nyní je těsně před podpisem smlouvy s dodavatelem prací. Do konce roku 2008 má být všechno dokončené, takže se cestující mohou těšit na moderní prostory odbavovací haly, obchody a mimo mnoha dalšího i na služby. Počítáme s tím, že zde prostavíme 80 milionů korun a v Karlových Varech se počítá s investicí asi 90 milionů korun,“ dodává.

„Budova z roku 1945 je totiž v daleko horším stavu, než se čekalo a nelze ji rekonstruovat. To se při zadávání zakázky nevědělo. ČD s námi stále jednají, jak tuto situaci vyřešit. Hledáme způsob, jak nádraží buď přestavět, nebo zrekonstruovat a jak se obě strany na celé akci budou podílet. Kdy se začne stavět, není jasné,“ uvádí Hamšík.

Praha hl.n.Po 3 letech plánování a příprav začala v prosinci oficiálně rekonstrukce i hlavního nádraží v Praze. To by se během 5 let mělo proměnit z ostudy Prahy v její výkladní skříň. Přestavba začne v nové odbavovací hale, na závěr přijde zrestaurování historické Fantovy budovy. Investice v hodnotě miliardy korun proběhne rovněž pod taktovkou italské společnosti a ČD nebude stát rekonstrukce ani korunu. „Výměnou za to získá Grandi Stazioni právo v příštích 30 letech pronajímat komerční prostory na nádraží,“ říká generální ředitel ČD Josef Bazala.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 12.6.2007 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Karlovarský ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer sersa  mail  
12.06.2007 (17:47)  
No ze je karlovarsky nadrazi na spadnuti - to uz je takove verejne tajemstvi a myslim ze tvrdit ze se o tom nevedelo je jen snaha vytahnout z drah, szdc a mesta dalsi prachy.
Historickou hodnotu budova nema v podstate zadnou, z puvodniho nadrazi zbyla akorat prohnila, derava, eternitem vyspravena strecha (i kdyz uznavam ze ty nosniky se secesnima ozdubkama skrytyma pod nekolikacentimetrovou vrstvou rzi by mohly vypadat po oprave pekne) nad prvnim a casti druheho nastupiste o delce ani ne tri vagonu (proste ani osobak v sestave 242-Bt-BDs-Bt se tam nevleze celej, natoz rychliky), takze nechapu proc se tu nekdo zinyruje cely to nezborit a nepostavit neco jednoduchyho, snadno udrzovatelnyho a rozhodne mensiho. Mam pocit ze by se to ve vysledku i do tech 90ti mega rozpoctu veslo kralovsky i s podchodem.
12.06.2007 (17:17)  
MildaIV: To je špatně, že se dá jezdit po celém Brně šalinou za 3800,- /rok? Že to má Ostrava jinak, to je jejich věc. Důchodce neřešte, narozdíl od zaměstnaných lidí mají spoustu času a ne zrovna moc peněz (čas jsou peníze platí i takto), kupodivu jsou to taky lidi. Mimochodem na trojelbus do Šlapanic už potrebujete zónu 610.
Navíc by se Vám v Brně (díky okružním linkám) mohlo stát, že na stejně dlouhé trase projedete jednu, ale taky 4 zóny.
Jsem rád, že to je tak jak to je - je to jednoduché. Zaplatím 3800,- za rok a můžu jet šalinou kam chci - třeba na prígl. Nemusím řešit zóny, jestli mi to platí nebo už ne, sednu a jedu. Jako v Praze v metru, to je taky základní tarifní pásmo (P+0) a je jedno zda dojíždíte do centra z Dejvické nebo ze Zličína.
Mám lepší nápad - zavedeme zpátky průvodčí :o))
12.06.2007 (16:27)  
Sharky33: Neboj, žiju velmi nezdravě, abych se toho nedožil. Vzhledem k tomu, že moje generace půjde do důchodu někdy v 65 letech... Jinak tohle je fakt ekonomický jak se patří. Důchodce aby uštřil 15kč pojede tramvají přes celý město tam a zpátky - jízda v hodnotě řekněme 30kč. Protože jeho předplatné pokryje tak 10kč, doplácí to město ze svýho ropočtu a tedy z daní. Osobně nechápu, že město velikosti Brna prodává celoplošnou jízdenku na celý rok. Taková Ostrava má aspoň zóny, a to už si důchodce 2x rozmyslí co si koupí a co ne. Podle mě by nejlepší bylo kupovat si předplatné na určitý zastávky.
12.06.2007 (15:44)  
Milda IV: Když jezdím tramvají do práce, tak je tam tolik důchodců, co jedou na druhou stranu města do supermarketu nakoupit slevněný banány, že si nemám šanci sednout. Hlavně že to mají se slevou(tu MHD).
No ono až budeš v důchodu ( jestli se ho v dnešních podmínkách dožiješ ) a budeš mít pár korun jako oni ,tak taky budeš jezdit tam kde to mají levnější.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
12.06.2007 (15:07)  
Milda IV:

asi je mi vedro a neformuluju přesně, nebo jsem rádoby vtipný na úkor srozumitelnosti. Tak snad srozumitelněji, byť na hraně diskriminace:

Houmlessáky, nepřizpůsobivé, hrací automaty a stánky, které svou kulturou prodeje nedopovídají tomu, co je na druhé straně Šumavy už léta běžné - pryč z Hl. n. císaře Františka Josefa Wilsona, zejména z prostor s intenzivním pohybem platících cestující veřejnosti.

... MHD turistika důchodců (a to i ve špičkách) je součástí pražského folklóru od dob, co v T3 bylo topení v sedačkách ... (a díky za doplnění vzdělání v "newspeak", můj synek s úcty k mašinkám vlak vyjímá z množiny "socka", já to cítím jako MHD).

a s tou sockou a nesockou, no jo, u mně to není o "to be in", ale o pohodlí (viz jinde diskuse, zda do Brna raděli vlakem "vyšší kvality", nebo gumokolem). Není to případ v mé trase, ale v parném létě, je-li nabídka v jakosti M152/810, děkuji, nechci.
12.06.2007 (14:53)  
Stoupa: Jako když se ta budova opraví a ty stánky, herna a homlesáci tam zůstanou tak to bude nějakej posun k lepšímu ?
P.S. Socka je v newspeaku veškerá hromadná doprava, protože in people jezdí vlastním gumokolem. Když jezdím tramvají do práce, tak je tam tolik důchodců, co jedou na druhou stranu města do supermarketu nakoupit slevněný banány, že si nemám šanci sednout. Hlavně že to mají se slevou(tu MHD).
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
12.06.2007 (14:04)  
... no on ten bolševik z "nové" odbavovací haly čučí, nesálá a hlavně opadává, prýská. Homlesáci, pochybené živly a (pseudodemokratická či pseudohumanistická) neochota dráhy, metra, policie městské i státní je odtamtud (a pokud možno i ze Šérvůdu) vytlačit - a na druhé straně herna - hrení automaty v hale -hodnocení je FUJ. Proti tomu mi Fantova kavárna připadá útulná (ale taky jsem v ní už 3 roky nebyl..)

Je to jako "řízený posun" této stanice směrem k metru, tedy vulgo v jazyku pražské omladiny k socce.
12.06.2007 (13:54)  
MildaIV: muj názor je ten, že kdyby to bylo udržovaný v dobrym stavu a nepouštěli se tam homelesáci a pochybný podniky nebo stánkaři a udělaly se tam pořádný kšefty tak by to tak strašný nebylo. Ale zas je pravda že na hlavní nádraží hlavního města ČR by i to bylo málo. Mě osobně připadá že z tý "nový" odbavovací haly sálá komunismus, když se k tomu přidaj místní "obyvatelé" je to hnus, kterej neni hodnej titulu vstupní brány do Prahy
12.06.2007 (13:51)  
Poborskiii: sdílim tvuj názor, sice tam nechodim zas tak moc často, ale změny žádný nevidim. Teda ono by se nic vidět nedalo, když je to za sádrokartonem, ale ani žádnej hluk se odtamtud neozývá... Kdo tam chodí častěji, nechť moje pozorování potvrdí či vyvrátí :-)
12.06.2007 (13:38)  
Co je na pražským nádraží tak ostudnýho ? Budova se mi zdá celkem v pohodě ve srovnání s jinými nadrážími. Problém je tam spíš s homlesákama a stánkama.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko