Praha - Nový víkendový spoj chce na trati Praha - Beroun přes Rudnou zavést ještě letos společnost Veolia Transport. Bude to první konkurence ČD ve středních Čechách. Víkendový spoj vyjede poprvé z Prahy patrně už v polovině prosince. Z Prahy by odjížděl v 10:30 a z Berouna by se vracel kolem 17:30. „Měl by to být spoj výhradně pro výletníky jedoucí do Českého krasu,“ uvádí manažer společnosti Jiří Schmidt.
Firma chce platit náklady sama, nežádá dotace. Na cenách jízdenek se to však zřejmě neodrazí. „Budou nižší než obyčejné jízdné, ale tržby z jízdného však náklady nepokryjí,“ připouští Schmidt.
Lidé zatím jezdí autobusem, protože je to levnější
O tom, zda vlaky od 15.12.2007 skutečně budou jezdit, se má definitivně rozhodnout na začátku září. „Záleží už jen na tom, zda nám naše sesterská firma dopraví soupravu, která dosud jezdí na německé trati,“ vysvětluje Schmidt. Starostka Rudné Jana Kozáková službu vítá. „Bylo by to fajn, jen bychom ještě potřebovali zřídit zastávku v centru města, i to bude předmětem změny územního plánu,“ uvádí s tím, že místní zatím dávají přednost autobusové dopravě. Podle starostky Loděnice Erny Šimrové je to i proto, že autobusy jsou levnější. „Vítám jakékoliv oživení této železniční trati, proto jsem projekt podpořila. O víkendech ani ve všední dny tu zatím moc vlaků nejezdí,“ říká. Proti novému dopravci nemá námitky ani náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský, který říká, že konkurence může železnici jen prospět a navíc tato trať je zaměřená na rekreační provoz.
zdroj: Mladá fronta DNES
| 15.6.2007 (6:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
PR experti Veolie dají (pozitivní) špek na trať s doufáním, že lidi pochopí rozdíl kvality potenciální nabídky a zatlačí na své krajské zastupitele či dokonce poslance, aby v rámci sjednávání dopravní obslužnosti pro ně (tedy lidi - občany - voliče) sjednali/nárokovali "to lepší". Potud úvah správná, logická a tak by to mělo fungovat.
Dle mého soudu slabina: jsou v ČR ti námi zvolení zastupitelé skutečně "pro (nás) lidi"?
Jinak autobusem je to levnější jen protože tam zatím není plná integrace, a v centru Rudné ta vlaková zastávka skutečně dost chybí. Přeju téhle trati úspěšnou budoucnost. O využití vlaků (s uvažováním lepších souprav než 810) se nebojím, Rudná i Nučice se neustále rozrůstají, až se brzy úplně propojí.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










