Vídeň - V tomto týdnu byla zahájena dle tiskové zprávy ÖBB "stavba století", tedy stavba nového hlavního vídeňského nádraží, které bude dennodenně sloužit 145.000 lidem, kteří budou moci využít více než 1.000 vlaků. Stavbu zahájili ředitel ÖBB Huber, vídeňský starosta Häupl, spolkový ministr pro infrastrukturu Faymann a koordinátor EU pro větev TEN 17 Balász. Práce byly zahájeny v železniční stanici Südtiroler Platz, která je tak prvním projektem, který souvisí s novou organizací železniční dopravy ve Vídni.
Předpokládá se, že nové nádraží Wien Hauptbahnhof začne cestujícím sloužit za 6 let. Jednou ze změn bude i zkrácení jízdních dob vlaků, například z Lince až na vídeňské letiště Schwechat bude cesta trvat 1:15 hod., dnes jsou to zhruba 2,5 hodiny. Na hlavním nádraží bude 5 nástupišť, každé se 2 kolejemi.
V dnešní stanici Südtiroler Platz bude v budoucnu hlavní vchod do nádraží. Přestavba bude dokončena v roce 2009 a přijde na 44 mil. €. Kvůli novému hlavnímu vlakovému nádraží ve Vídni budou proinvestovány více než 2 miliardy €.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
ad Pariz: je tam nekolik koncovych nadrazi. Pokud nekdo prez Pariz akorat projizdi, tak si vybere vlak, ktery jede po tzv. LGV Inteconnexion - to je VRT objizdka mesta, po ktere jezdi vlaky, ktere v Parizi proste nestavi.
Jinak hlavni a prujezdne nadrazi ma jeste treba Brussel (Zuid/Midi) nebo Köln.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











