..: Stavba hlavního nádraží ve Vídni zahájena :..

Koridory TEN, zdroj: Hochegger.com, ÖBBVídeň - V tomto týdnu byla zahájena dle tiskové zprávy ÖBB "stavba století", tedy stavba nového hlavního vídeňského nádraží, které bude dennodenně sloužit 145.000 lidem, kteří budou moci využít více než 1.000 vlaků. Stavbu zahájili ředitel ÖBB Huber, vídeňský starosta Häupl, spolkový ministr pro infrastrukturu Faymann a koordinátor EU pro větev TEN 17 Balász. Práce byly zahájeny v železniční stanici Südtiroler Platz, která je tak prvním projektem, který souvisí s novou organizací železniční dopravy ve Vídni.

Předpokládá se, že nové nádraží Wien Hauptbahnhof začne cestujícím sloužit za 6 let. Jednou ze změn bude i zkrácení jízdních dob vlaků, například z Lince až na vídeňské letiště Schwechat bude cesta trvat 1:15 hod., dnes jsou to zhruba 2,5 hodiny. Na hlavním nádraží bude 5 nástupišť, každé se 2 kolejemi.

V dnešní stanici Südtiroler Platz bude v budoucnu hlavní vchod do nádraží. Přestavba bude dokončena v roce 2009 a přijde na 44 mil. €. Kvůli novému hlavnímu vlakovému nádraží ve Vídni budou proinvestovány více než 2 miliardy €.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB


CSPSV | 16.6.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
16.06.2007 (20:28)  
Na té mapce mě dostává poloha Prahy někde kolem Ústí nad Labem. Rakušáci by se měli vrátit do školy o zopáknout si geografii Evropy
registrovaný uživatel Petryk 
16.06.2007 (18:57)  
V podstatě umístení hlavního nádraží v Praze je naprosto geniální a je jen otázkou času, kdy někoho napadne ho přestěhovat a postavit tam supermarket... Nene, dělám si legraci. To že momentálně se není čím chlubit - je sice škoda, nicméně není to stav neřešitelný. Naši předci prostě byli geniální při stavbě "Wilsoňáku"...
16.06.2007 (18:36)  
Doplním z mých oblíbených například Koebenhavn H, Oslo S, Stockholm C. No a taky Praha, ale tím bych se moc nechlubil :-)
registrovaný uživatel comar 
16.06.2007 (18:25)  
fisolik: Vetsina evropskych velkomest ma koncove nadrazi. Je to z historickych duvodu - pri vystavbe zeleznic a nadrazi se u velkomest vetsinou nepocitalo s pruchozi dopravou. Diky tomu trate z ruznych smeru casto konici na ruznych nadrazich. To ale u prestupovani pusobi docela problemy, protoze cestujici se pak musi presunovat z jednoho nadrazi na druhe.

ad Pariz: je tam nekolik koncovych nadrazi. Pokud nekdo prez Pariz akorat projizdi, tak si vybere vlak, ktery jede po tzv. LGV Inteconnexion - to je VRT objizdka mesta, po ktere jezdi vlaky, ktere v Parizi proste nestavi.

Jinak hlavni a prujezdne nadrazi ma jeste treba Brussel (Zuid/Midi) nebo Köln.
16.06.2007 (18:13)  
Tak mě tak napadá. Kolik Velkých měst v Evropě má něco jako hlavní nádraží? Když ho Berlín dostavěl nedávno a Víden bude teprve stavět. Třeba se mílím nebo neznám tamější poměry, ale neslyšel jsme nikdy například London main station, nebo Paříš hlavní nadraží...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko