..: Kvůli elektrifikaci trati přijdou někteří lidé o práci :..

Ilustrační obrázek
autor: JakuzaLetohrad - Elektrifikace trati z Letohradu do Polska ohrozí některá pracovní místa. Moderní systém si poradí bez lidí při přehazování výhybek nebo při zajišťování bezpečného křižování vlaků. „Dnes ještě nelze říci, kolik zaměstnanců přijde o práci tím, že je nahradí moderní zabezpečovací systém,“ říká přednosta železniční stanice v Letohradě Miloš Mazura. Odboráři se na propouštění již připravují. „ČD mají s ministersvem financí uzavřenou dohodu o doprovodném sociálním programu. Zaměstnanci v určitém věku budou moci odejít na tento program, ostatním podle možností nabídneme jiná pracovní místa,“ říká Miloš Paleček z odborového sdružení.

zdroj: MF DNES


Adys Poslat mail autorovi | 15.6.2007 (14:00)
Related newsopen/close

More on Služby Stavby a projekty

More from ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
15.06.2007 (19:50)  
Reznik_Krkovicka: Nic se nesmí přehánět - ani šetření lidskou silou. Nicméně stanice jako téměř legendární Stará Paka do 21. století opravdu nepatří :-).
15.06.2007 (19:08)  
DJ: malinko bych v jednom oponoval. Osobně jsem pro zavádění dálkového řízení, protože jednoznačně šetří lidské náklady (ty jsou nejdražší), bohužel větru ani dešti neporučíme, ale bouřky, které ničí zabzař také nejsou tak časté. Pak stačí jednoduchá kalkulace nákladů a i přes občasnou nutnost odstranit problémy, je výsledek jasný. Chvíli už takhle běží přece trať Přerov - Břeclav. K přepravě po silnici, bych také něco dodal. Vychází levněji... Zkuste si reálně zjistit cenu za přepravu nákladu o hmotnosti 18-20 tun z Brna do Madridu, a po železnici to tedy je pálka (4-5 x vyšší cena!) než po silnici. Po silnici vám to zboží navíc dovezou za téměř poloviční dobu! Žijeme v době globalizace a silně se hledí na hodnotu času, a v tom železnice bohužel prohrává (pokud nejde o ucelené vlaky)! Bohužel dnes ještě ani vliv EU není dost silný, aby prosazoval ekologičtější druhy dopravy, což je velká škoda...
Registered user stoupa  mail  
15.06.2007 (15:12)  
ad Luxian

- myslím, že mou zkratkovitou formulaci (sorry, starýho psa novým kouskům nenaučíš) - perfektně dovysvětlil DJ.

Jinak to německé slovo značí výměnu, která je plánovitě z jednoho směru "řezána", do druhého pružinami přidržována, takže při křižováno osobních vlaku netřeba jejich obsluhy. Návěsti - buď nejsou, nebo dálkově. V případě manipuláku - vlaková četa má "klíče" a vyřeší to sama.

Ad MildaIV - zase se opakují - blesku neporučíš. To spíš zvládne člověčenstvo, co s vyhořelým jaderným palivem ...
Registered user DJ 
15.06.2007 (14:36)  
Za "objektivní čekání" je velmi neekonomické platit mzdu, což se nyní v malých stanicích děje. Vzhledem k situaci, která dnes bohužel panuje, kdy na malých nádražích nedochází k žádnému posunu u nákladnícch vlaků, což by přítomnost výpravčího mohlo "ospravedlnit", myslím si, že dálkové řízení několika stanic je jediným správně ekonomickým řešením (a myslím ty skutečně ekonomické, na rozdíl např. od dnešní praxe v nákladní dopravě, dosud je pro mne nepochopitelné, jak může být "levnější" vozit 30-40 kamionů, když by stejný objem odvezl jeden vlak.)
Registered user Luxian  mail  
15.06.2007 (14:27)  
stoupa: Váš příspěvek jsem poněkud nepochopil.
15.06.2007 (14:20)  
V náhradě člověka strojem v tomhle případě nevidím problém. Horší je to s to odolností nových zab. zař. vůči bouřce a podobně.
Registered user stoupa  mail  
15.06.2007 (14:12)  
Znáte pojem "Rueckfallweiche? I v NDR (!) to zaváděli na "lokálkách" (po našemu dle D3) již na přelomu 70. a 80. let. Aby se snížil počet staničních personálu. Ekonomy nepřesvědčí nikdo o oprávněnosti existence zaměstnance (u těch mladých se obávám, že i člověka), který "postaví vlakovou cestu" a pak objektivně čeká, až pojede další vlak.
Registered user Luxian  mail  
15.06.2007 (14:06)  
Samozřejmě, že někteří lidé přijdou o práci. Jinak tomu totiž ani nemůže být. Už jsem se lekl, že článek bude o tom, jak je to nesociální a že odbory budou protestovat. To bychom se totiž vrátili na začátek 18. století, kdy dělníci rozbíjeli stroje pod naprosto mylným přesvědčením, že jim berou práci.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko