Praha - Špína, bezdomovci a narkomani, polorozpadlé budovy. Tak to v současné době vypadá na nádraží Praha-Smíchov. To už se za několik let stane minulostí, protože na nádraží vzniknou komerční plochy, které budou využity jako kanceláře a nejrůznější obchody. Některé části nového nádraží budou sloužit jako hotel nebo rezidenční bydlení.
Nový projekt dokonce předpokládá, že by se do prostoru nádraží Smíchov mohlo přesunout i autobusové nádraží, které je v současné době Na Knížecí. Jak bude projekt přesně vypadat, by mělo být známo okolo září. Pokud vše půjde bez problémů, stavební práce by mohly začít již začátkem příštího roku 2008. Předběžné náklady zatím byly vyčísleny zhruba na 12 miliard korun.
Vlaky budou navazovat na metro a tramvaje
V současné době vznikají první návrhy, jak by mohl pozemek smíchovského nádraží vypadat. Příští rok by se pak mělo rozhodnout o změně územního plánu. „Zpracováváme urbanistickou studii, ve které by měl být první návrh toho, jak bude nádraží členěno,“ říká mluvčí Sekyra Group Radek Polák, která rekonstrukci provede. Studie také ukáže, jak na sebe budou navazovat jednotlivé druhy dopravy, které jsou na smíchovském nádraží. 60% území by mělo být zastavěno budovami, zbylých 30% by potom mělo sloužit modernizovanému drážnímu provozu. „V rámci rekonstrukce rovněž vznikne velkokapacitní parkoviště a budou opraveny ulice Nádražní, Radlická a Za Ženskými domovy,“ dodává.
Nádraží Smíchov přestane být oblíbeným místem dealerů drog a narkomanů nebo bezdomovců. Současné nádraží totiž nabízí azyl zejména příležitostným uživatelům drog. „Lidé sem přijedou, nakoupí si od dealerů drogy a pak odtud zase jedou dál,“ potvrzuje protidrogový koordinátor Prahy 5 Jaroslav Karhánek. Opravy podporuje i radnice, která nyní čeká na první kroky společnosti. „Žádosti o povolení ke stavbě zatím nedorazily,“ uvádí mluvčí radnice Jan Šlajs. Developerská společnost si v současné době nechala zpracovat ekologický audit okolí nádraží. Dokument by měl ukázat, do jaké míry je celé území znečištěno a jakou částku bude nutné investovat do vyčištění drážních pozemků.
zdroj: Pražský deník a Novinky
| 16.6.2007 (21:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Smichov rozhodne polorozpadly neni (generalkoval se r. 1985 s metrem B), hlavak je mnohem horsi. K uspokojivemu stavu mu chybi par uprav stredniho rozsahu (bezbarierovost, oprava nastupist), plus adekvatni provozni opatreni (viz vyse).
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










