..: Dopravu na koridoru zastavila prověšená trolej - trať již částečně průjezdná :..

Ilustrační obrázekÚvaly - V pondělí 18.6.2007 došlo na trati 011 mezi žst. Praha Běchovice a Úvaly k prověšení troleje a vlaky přestaly na 3 hodiny jezdit kvůli neprůjezdnosti všech 3 traťových kolejí. Železničáři odhadli škodu na půl miliónu korun. Mluvčí drah Ondřej Kubala řekl, že alespoň jedna kolej by měla být v provozu zhruba v půl páté, což se také stalo. Dálkové vlaky České dráhy odklonily na trať 231 přes Nymburk, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy. Zpoždění u vlaků, včetně spojů SuperCity, se pohybovalo mezi 40 a 110 minutami.

Jedna ze tří traťových kolejí byla zprůjezdněna okolo 16:30 hod., závada na trolejovém vedení vznikla ve 13:20 hod. Provoz na koridoru mezi Prahou a Kolínem byl částečně obnoven krátce před 17. hod., zcela obnoven v 19:20 hod. Náhradní autobusová doprava byla zrušena v podvečerních hodinách.

Trať byla od 13:20 do 16:30 hod. zcela neprůjezdná

EC projíždí ČelákovicemiKrátce před půl druhou odpoledne praskl izolátor trakčního vedení, který poškodil čelní okno lokomotivy na R 623 Bečva. Vzápětí se prověsily troleje nad všemi kolejemi. U dalšího vlaku na trati došlo k poškození sběračů. Poškození je vážné, doprava bude omezena pravděpodobně až do zítřka. České dráhy na svém webu uvádí: "Kvůli závadě na trolejovém vedení jsou v úseku Praha Běchovice - Úvaly nesjídné všechny 3 traťové koleje. Je zavedena odklonová vozba přes Lysou nad Labem pro rychlíkovou dopravu a NAD zajišťuje vozbu osobních vlaků."

Trať částečně průjezdná

SC 509 jede odklonem po trati 231 a projíždí zastávkou Čelákovice JiřinaNa páteřní a nejvytíženější trati v Česku opět začaly jezdit některé vlaky krátce po 16:30 hod. "Jednu traťovou kolej už se nám podařilo zprovoznit," uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Některé dálkové spoje ale stále jezdí odklonem přes Nymburk. Trať v celém úseku by měla být zprovozněna do půl sedmé. Spoj SC 509 SC Pendolino nabral asi hodinové zpoždění. "Nevěděli jsme, co se přesně děje. Na místo musel někdo vyjet, aby zjistil škody. Teprve pak jsme vlak poslali odklonem," vysvětlil iDnes.cz Kubala s tím, že další pendolino už zamířilo rovnou na odklon.



EC směr Lysá nad Labem a Kolín projíždí zastávkou Čelákovice JiřinaPři aktuálním pohledu (18.6.2007, 17:30 hod.) na Babitron je patrné, jak prověšené troleje ochromily železniční dopravu v zemi. Spoj SC 509 je opožděn o 66 minut (jel odklonem přes Lysou nad Labem), spoj 511 je opožděn o 57 minut. Rychlík Bečva, při jehož průjezdu právě izolátor trakčního vedení praskl, míří do cílové stanice se zpožděním 85 minut. Vlak SC 508 je na odjezdu z Prahy opožděn o 48 minut. Z vlaků kategorie EuroCity jsou zpožděny EC 170 Hungaria o 53 minut (jede odklonem), EC 173 Vindobona o 75 minut, EC 109 Comenius o 68 minut a EC 175 o 53 minut. Osobní vlaky z trati 011 dojíždějí se zpožděním v řádu desítek minut.

Omluvte, prosím, sníženou kvalitu doprovodných fotografií.

zdroj: Novinky.cz, iDnes.cz, -cspsv-


Ninja Poslat mail autorovi | 18.6.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
18.06.2007 (21:44)  
Je zajímavé, že kvůli spadlé troleji u Prahy má zpoždění tři čtvrtě hodiny i vlak 680 z Brna... Aspoň tak to bylo hlášeno. Některým věcem prostě nerozumím... A ve čtyři hodiny by nevěděla pokladní v Havlíčkovém Brodě co se stalo, kdyby jí to nezavolal známý... Taky dost zajímavé. Přijde mi, že informovanost při mimořádnostech je vždy na špatné úrovni....
18.06.2007 (21:41)  
ad Venca Burgán – na izolátor svítí sluníčko, takže je hezky rozpálený, protože je to keramika, tak má velkou tepelnou setrvačnost, pak přijde hezká "průtrž mračen", která izolátor prudce ochladí – jako třebas v pátek odpoledne a v tom materiálu může být mikroskopická trhlinka, která se takovými výkyvy teplot zvětšuje, až prostě izolátor váhu již nese prostě neudrží … a poroučí se …
lokomotivní sběrač, resp. smykadlo není masivní konstrukce, takže když dostane ránu od trolejového vedení nebo se zachytí o laníčko, tak se sběrač poškodí.
To jsou věci, kterým nemůžete ani při sebelepší údržbě zabránit.
registrovaný uživatel kenny 
18.06.2007 (20:57)  
"Nevěděli jsme, co se přesně děje. Na místo musel někdo vyjet, aby zjistil škody. Teprve pak jsme vlak poslali odklonem," vysvětlil iDnes.cz Kubala...

No to je zajímavý, že to nevěděli ještě ve čtyři hodiny. Jinak jsem dneska díky geniálnímu řízení provozu a ještě geniálnějšímu jízdnímu řádu jel domů místo obvyklých 70 minut 3 a půl hodiny.
registrovaný uživatel JK ml. 
18.06.2007 (20:01)  
Jiří z Adamova: To je podobnost čistě náhodná :-)U brna k totálnímu pr....u byly naprosto ideální podmínky (neděle odpoledne) snad jen teplota venku se mohla pohybovat okolo -15C a půl metru sněhu, pak by to bylo dokonalé... Pražáci jsou se svými úvaly ve vatě, všední den a dokonce pondělí a v pracovní době. K tomu se to dá relativně kulturně objet, na krtka co by kamenem dohodil a zbytek došel. Pražáci holt byli vždycky klikaři, koneckonců jsem v tom nejmenším velkoměstě dvacet let žil....
18.06.2007 (19:35)  
Teda, tohle mně něco připomíná.
18.06.2007 (19:19)  
Vysvětlete mi jak je tohle možný.Jinak zas o tom budu vykládat blbosti.Je to vina loko ČD nebo vlastníka kolejí.I technika na korytech stojí za starou bačkoru když dráty praskaj jak provázky.To je furt něco.Tenhle rok je pro ČD traqickej.
18.06.2007 (21:17)  


A co třeba únava materiálu? :-O To se stává i v lepších rodinách...
registrovaný uživatel Precla 
18.06.2007 (17:38)  
Fajn sakra, všechny rychlíky sou opožděný :( Chtěl sem jet rychlíkem z Tišnova a má 76 minut spoždění z Prahy.
registrovaný uživatel Jik 
18.06.2007 (17:38)  
Pokud vím, NAD jezdila od nádraží v Běchovicích. Lidé pobíhali před nádražím, snažíce se co nejlépe odhadnout místo, kam přistaví autobus. Během cca 15 minut co jsem tam byl, přijely celkem 2, všechno však nepobrali. Na Masaryčce se dobrých 40 minut nic jiného než zpoždění nehlásilo, teprve pak oznámili co se stalo. Každopádně zpoždění naskakovalo jako obvykle po 10-20 minutách s tím, že každý doufal že tentokrát to bylo už třeba naposled :) Naposledy jsem zahlédl 120 minut zpoždění pro 9373 (13:37 z Mas.n.) a 100 minut pro 9317. To samé probíhalo i na hlaváku, týkalo se to především 2 rychlíků na Brno 13:55 a 14:00 a Commenia. EC pustili jako první, rychlíky odjeli asi až po 20 min, odklonem.
18.06.2007 (17:32)  
V Kolíně zato exhibovala v neděli 17.06. v podvečer vlaková lok 162.038-4 na R 708.

Z překlepu si nic nedělejte, dnes jsem viděl doklad o přezkoušení zaměstnance, vydaný 20.05.2008 …
18.06.2007 (17:19)  
Prosím vás, raději to opište z iDNES a ne z Novinky.cz, tam mají tolik chyb, např. v Kolíně ale skutečně vůbec nic nespadlo.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko