Čelákovice - V pondělí 18.6.2007 byla slavnostně otevřena železniční zastávka na trati 231 Čelákovice Jiřina v km 6,8 - 7,1. Ta sloužila od 10.12.2006 až dosud cestujícím ve zkušebním provozu, kdy bylo nutné překonávat řadu překážek. Dnes byla za účasti odborného poradce náměstka pro osobní dopravu ČD Karla Otavy, sociálnědemokratické poslankyně Anny Čurdové, generálního ředitele Správy želeniční dopravní cesty Jana Komárka, čelákovického starosty Bohumila Klicpery, zástupce zhotovitele společnosti Viamont DSP Krautnera, krajského zastupitele Plavce a zástupce Stavební správy Praha Suka slavnostně otevřena.
Na zastávce zastavují kromě 2 ranních posilových vlaků všechny osobní vlaky vedené jednotkami 451 nebo 471 ve směru do Prahy i do Lysé nad Labem. Při statistickém šetření v dubnu letošního roku bylo zjištěno, že na zastávce v pracovní dny nastupuje v průběhu 24 hodin 420 cestujících a vystupuje 518. O víkendu jsou nástupy a výstupy téměř totožné - jedná se vždy zhruba o 200 cestujících denně. Pro srovnání - na čelákovickém nádraží v pracovní dny nastupuje 2.209 cestujících a vystupuje 2.256 osob. O víkendu jsou čísla samozřejmě nižší a pohybují se shodně u nástupu i výstupu okolo 1.000 cestujících. V celém úseku trati 231 cestuje průměrně v pracovní dny 26.374 osob (v pořadí 2. místo za tratí 011, kde v pracovní dny cestuje 49.647 osob).
Celá zastávka přišla zhruba na 21 mil. Kč, přičemž město přispělo 4 miliony a zbytek bylo financováno prostřednictvím SFDI. Dotace byla poskytnuta i díky velkému úsilí bývalého místostarosty města Bohuslava Hnízda, který po 3 měsících ve funkci náhle zemřel a proto byla na jeho počest v blízkosti zastávky instalována pamětní deska. Město navíc investovalo 2 mil. Kč do rekonstrukce přilehlého parku a blízkého okolí zastávky.
Jan Komárek, který do Čelákovic přijel pravidelným osobním vlakem, poznamenal, že si je vědom zastaralosti trati a poznamenal, že by finance měly směřovat i do nekoridorových, ale z hlediska železniční dopravy významných tratí. Navíc se tato trať musí připravovat na další léta, kdy kvůli modernizaci trati v úseku Praha Libeň - Praha Běchovice bude výrazně omezena jízda vlaků a počítá se s tím, že řada vlaků dálkové dopravy, které budou vedeny ve státním zájmu (R, Ex), bude místo trati 011 trasována přes 231. A přesto, že se bude jednat o odklonové rychlíky, budou mít tyto vlaky přednost před krajem objednanými Os a Sp.
V tomto směru zažila i dnes trať silnou zátěž, neboť po kolapsu dopravy na trati 011 byly vlaky dálkové dopravy vedeny odklonem přes Lysou nad Labem. Toho využila i řada účastníků slavnostního otevření zastávky, kteří tak mohli sledovat zastávkou projíždějící tradiční příměstské jednotky, ale i pendolina či vlaky kategorie EC. Na trati 231 se počítá po zastávkách v Ostré a Čelákovicích Jiřině s vybudováním zastávky Praha Rajská zahrada, na kterou bylo v letošním roce uvolněno 12 mil. Kč na zpracování dokumentace. Další zastávka by mohla ještě do konce letošního roku vzniknout na trati 074 Čelákovice - Neratovice v Brandýse nad Labem, která však vyjde díky jednokolejné neelektrifikované trati na 1,5 mil. Kč. Na trati 231 lze očekávat zkrácení jízdních dob vlaků se zprovozněním Nového spojení, kdy odpadne úvrať mezi Prahou Vysočany a Prahou Masarykovým nádražím.
zdroj: Město Čelákovice

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Tak mám děkovat nebo nadávat soudruhům že se zmohly na jednu zastávku za 10 let.
Nechápu:uvolněno 12 mil. Kč na zpracování dokumentace-hrůza to vám můžu taky namalovat u koleje peron a za 5 min. a zadara.
Celá zastávka přišla zhruba na 21 mil. Kč.Hm to ty skla jsou fakt drahý.
Zatímco v MHD se o podobný druh přístřešku stará firma, která pravidelně zajišťuje čištění a mytí skleněných tabulí, tak ty "železniční" jsou neskutečně zanedbávané.
Skla s nánosem zašlé špíny a prachu rozhodně nedělají dobrý dojem.
Nemohu si odpustit názor, že venkovní zastávkové čekárny jsou vyrobeny z naprosto nevhodného materiálu, který je náchylný na úmyslné poškození.
Stačí se podívat na některé zastávky na koridorech a hned je jasno.
Přijel alespoň jeden z papalášů vlakem, nebo (jako obvykle) gumokoly?
Radost z nové drážní stavby mám.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











