Praha - Drážní inspekce připravila před začátkem letních prázdnin preventivní kampaň zaměřenou na rizika, která hrozí na železnici těm lidem, kteří porušují zákon a ohrožují tak i svůj život nebo zdraví. V rámci kampaně vzniklo 12 varovných námětů, které výstižně a často i poměrně přímočaře naznačují, jak může člověk dopadnout, pokud se rozhodne např. ignorovat výstrahu na železničním přejezdu, ušetřit čas chůzí přes koleje nebo přímo po trati. Nechybí ani varování před úrazem elektrického proudu z trolejí.
Kampaň Drážní inspekce odstartovala již na přelomu května a června, kdy několik stovek základních škol v celé České republice obdrželo výtisky dětského časopisu HURÁ, v němž Drážní inspekce prostřednictvím her, křížovek a doplňovaček připomínala dětským čtenářům rizika vyplývající z nezodpovědného chování. Časopis doprovázela žádost, aby školy věnovaly volný čas mezi uzavřením klasifikace a rozdáváním vysvědčení k poučení žáků, neboť jsou to právě oni, kdo mají v létě spoustu volného času, který si nezřídka krátí hrátkami v okolí železnice. To potvrzují i dlouhodobé statistiky nehod letních měsíců.
Drážní inspekce hodlá sérií motivů vzkázat všem lidem, aby se zamysleli nad svým chováním a přehodnotili, zda několik ušetřených minut má pro ně větší cenu než zdraví nebo dokonce život, který často, a bohužel nevědomky, riskují.
Během roku 2006 zahynulo při 274 střetech celkem 209 osob, což je téměř o 50 více než v roce 2005, kdy při 278 střetech přišlo o život 157 osob. Přitom zdaleka nešlo pouze o sebevraždy, kterým železnice nemůže zabránit, ale také o případy vzniklé důsledkem nepozornosti nebo po vědomém porušení předpisů. Nemalou část usmrcených osob tvořily děti. Zatímco dospělý člověk by měl znát zákony nebo si alespoň uvědomovat rizika hrozící na kolejích, děti častokrát smrtelnou hrozbu netuší. A právě proto se Drážní inspekce v roce 2007 zaměřuje zejména na děti.
Drážní inspekce zaznamenala v roce 2006 velký počet nehod na železničních přejezdech. V uplynulém roce došlo celkem ke 290 střetnutím, při kterých zemřelo 42 osob a dalších 149 bylo zraněno. Ke zlepšení bezpečnostní situace na přejezdech nepřispělo ani zavedení bodového systému.

Souhlasím s tou "živou abecedou". Je to opravdu výtvarně někde na přelomu 60. a 70. let, ale to je naše železnice jako celek taky, takže to dobově docela zapadá :-)
Ten se sebevraždou je dost odvážný. Podle mých zkušeností z psychiatrie neočekávám, že by to někoho od sebevraždy na kolejích odradilo. V krajním případě to může posloužit jako inspirace. Duševně nemocní lidé používají jinou logiku a někdy stačí jen málo... Zkrátka bych byl opatrnější.
bohužel to dělají všechny demografické i sociální skupiny.
Dělají to i rozumově dospělí lidé. Prostě člověk bez špatné zkušenosti si věří a je od přírody líný. Proč jít po schodech 2 minuty, když můžu přeběhnout za 10s přímo? Kdyby nebyl nikdo, kdo by mě mohl případně dát pokutu, udělal bych to asi také. K nehodám ale dochází teprv poté, co to začne považovat za běžnou rutinu a už se téměř nepodívá zda něco nejede, nebo začne přecházet i v úplně nepřehledných úsecích. Jasně že se to dělat nemá, ale myslím že na to dospělost nemá žádný vliv :)
Určitě to bude záměrně.Když se nad celou věcí zamyslíš, dojdeš k závěru,že to mají pochopit lidé,kteří jsou mentálně na úrovni batolat.Skutečně dospělý člověk takové blbosti nedělá.
Přeju jí úspěch a vím že není na světě člověk ten co by se zavděčil lidem všem. Obsah OK. Slogany - věřím, že byly konzultovány s psychologem, aby oslovily. Grafické ztvárnění mne neoslovilo (tedy spíše oslovilo, ale ..., připomělo mi to Živou abecedu v r- 1963)
Ale přeju úspěch
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











