Praha - Již na konci příštího roku by se mohli první cestující svézt novými železničními tunely pod vrchem Vítkov. Bude to o celé 2 roky dříve, než se původně plánovalo.
Termín dostavby byl výrazně zkrácen, oznámila společnost Skanska, která na železničním uzlu pracuje. „Provoz bude zahájen na konci roku 2008, v následujícím roce budou pokračovat jen drobné úpravy, jako je například výsadba zeleně,“ uvádí Jan Mitlöhner z firmy Skanska.
Nové spojení je považováno za nejdůležitější železniční stavbu na území hlavního města od druhé světové války. Město slibuje, že způsobí doslova revoluci v pražské dopravě a absolutně změní dosavadní představy Pražanů o cestování vlakem.
Nová trať spojí centrum se severní části města
Magistrát totiž počítá s tím, že nového železničního uzlu za zhruba 9 miliard korun využije k zavedení městských vlakových linek, které by měly odlehčit přeplněným tramvajím i metru. „Vlaky by tak nekončily na hlavním nádraží, ale projížděly by přes něj,“ říká Jiří Prokel, ředitel společnosti Ropid, která dopravu v Praze koordinuje. Díky 27 kilometrům nových kolejí se lidé dostanou bez přestupu například z Řevnic do Nymburka nebo z Milovic do Strančic. Lidé, kteří jezdí do práce nebo do školy z jedné strany metropole na druhou, budou podle představ magistrátu raději než na zastávky MHD mířit na nádraží. Vlaky podle slibů budou rychlejší než metro.Práce zrychlily moderní stroje
V současné době spojuje hlavní nádraží se všemi tratěmi vedoucími z východu a severu Čech pouze jediná kolej, která prochází tunelem pod Vítkovem. Změna nastane po dokončení stavby, z hlavního nádraží povedou 3 dvoukolejné tratě do Holešovic, Vysočan a Libně. Osobní vlaky by navíc mohly jezdit z Masarykova nádraží do Holešovic či Vysočan, což dnes možné není. „Rychlejší dokončení stavby umožnilo využití nových technologií a velmi efektivní koordinace prací,“ říká Mitlöhner. „Jestli se jim to povede, získají si u mne obrovský respekt,“ dodává primátor Pavel Bém. Koleje povedou přes 9 mostů a 2 dvoukolejnými tunely. Starým železničním tunelem už vlaky jezdit nebudou, nahradí je plánovaná cyklostezka.
zdroj: MF DNES a Nové spojení
| 21.6.2007 (20:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kéž by také vznikly plánované nové zastávky. Osobně bych nesmírně ocenil zastávku Praha-Slávie, protože přesně tudy denně chodím na tramvaj. Být tak k tomu alespoň 1/2 hodinový takt osobáků na hl. n., tak u mě jasně vede vlak.
Pravdou je, že ve špičce už metro C v centru mívá někdy dost co dělat i při dvouminutovém intervalu, takže každou další možnost cestování po Praze vítám.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










