Praha - Do Chorvatska vyrazila v pátek ráno čerstvá novinka ČD, pravidelný R 1203 Praha - Split. Do přístavního města by měl rychlík Jadran dorazit za 22 hodin. Na území ČR však již stačil nabrat hodinové zpoždění. Vlak se zpozdil o 13 minut již na hlavním nádraží v Praze. V Lanžhotě, kde opouštěl Českou republiku, měl zpoždění již 57 minut.
"Zpoždění vlaku Jadran bylo způsobeno provozními komplikacemi, které vyvolala stavební činnost na trase a doznívajícími dopady včerejšího mimořádně nepříznivého počasí," říká manažer komunikace ČD Radek Joklík.
zdroj: iDNES
Adys
| 24.6.2007 (21:00)
| 24.6.2007 (21:00)Související zprávy

26.06.2007 (17:25)
Co se tech moznych (moznych, nikoliv horsich ci lepsich) spojeni, tak
http://www.oebb.at/vip8/pv/de/Europareisen/SparSchiene/SparSchiene_Kroatien/index.jsp
http://www.oebb.at/vip8/pv/de/Europareisen/SparSchiene/SparSchiene_Kroatien/index.jsp
26.06.2007 (17:15)
Nevím, jaké spojení k Jadranu by z ČR mohlo být atraktivnější než rychlík Jadran. Vždyť od Plečnika se po příjezdu do Lublaně dostanete vlakem ještě ten den jen do Koperu, kam to příjíždí ve 20.32. Poslední spojení do Rijeky je cca v 16.50 tj. půl hodiny před příjezdem Plečnika, takže smůla. Do severní části Jadranu by bylo dobré spojení leda prostřednictvím Antiplečky a Lisinského (München-Zagreb), od kterého je přímý přípoj v Lublani jak do Rijeky, tak do Puly. Jenže to se musí v Salzburgu přestoupit okolo půl jedné v noci. Takže atraktivita je dosti sporná. Řešením by byla přímá lehátka či lůžka do těchto destinací. nyní by možná šlo od Jadranu posílat přímé vozy do Rijeky přes Zahřeb, odkud odjíždí vlak Osijek-Rijeka v noci cca v 1:15 a v Rijece je to před šestou. Horší je to zpět z Rijeky, odkud to odjíždí až v 0:20. Navíc pro cesty do Chorvatska se sleva City star poskytuje pouze při cestách přes Slovensko a Maďarsko. Logika mi nějak uniká, když při cestě do Rakouska i Slovinska tuto slevu jde využít. Pro rodinu nedisponující PJD je bez této slevy cena do Chorvatska odrazující. Jinak k těm sedačkám na Jadranu: Pokud někdo cestuje do Zadaru a musí v Kninu přestupovat někdy ve 3:30, tak se asi do lehátka nepožene. Restaurační vůz bude sice chybět, ale je třeba vzít v úvahu, že nyní když je to normální vlak zařazený v jízdním řádu a ne charter, tak Chorvati, Maďaři i Slováci musí ČD proplácetk Kv za restaurační vůz, či poskytnout ekvivalentní náhradu. Do Splitu to přijíždí ráno před šestou a to by ten jídelák asi moc tržeb za snídaně neudělal. Jeho odjezd zpět je až ve 21.hodin a to se tam už také moc lidí neotočí. Řešení by možná bylo nechat ho večer v Záhřebu a ráno ho vyzvedávat. To by to využití bylo již podstatně lepší. Zahřeb-Split je 423 km takže by se ušetřilo cca 850 kilometrů. To už může být znát i na opotřebení vozu.
26.06.2007 (16:37)
Jen k těm vozům, na sezení by podle řazení na IDOSu měly jet chorvatské Bl, tedy žádná koženka, jak tady někteří psali.
Odkaz na interiér chrvatského vozu Bl:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/HZ/HZ_Bl.php
Odkaz na interiér chrvatského vozu Bl:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/HZ/HZ_Bl.php
26.06.2007 (16:25)
bis69:
Jasně, pokud si člověk nezajede do Nového Sadu, nemá Jadran Expres co se týče převozu auta konkurenci.
My si většinou půjčujeme auto na místě. Nejste-li nároční, dá se v LJ půjčit auto za 25 €/den. Na první pohled překvapivě vyjde podstatně dráž pronájem auta v Černé Hoře.
Z toho plyne má obecná poznámka: auto se nevyplatí kupovat, nejste-li příliš pohodlní nebo pokud ho nepotřebujete třeba ke své práci.
Jasně, pokud si člověk nezajede do Nového Sadu, nemá Jadran Expres co se týče převozu auta konkurenci.
My si většinou půjčujeme auto na místě. Nejste-li nároční, dá se v LJ půjčit auto za 25 €/den. Na první pohled překvapivě vyjde podstatně dráž pronájem auta v Černé Hoře.
Z toho plyne má obecná poznámka: auto se nevyplatí kupovat, nejste-li příliš pohodlní nebo pokud ho nepotřebujete třeba ke své práci.
26.06.2007 (15:56)
Michal Janko:
Samozrejme,ze Joze Plecnik + prestup (ted nevim jak jsi to psal) muze byt zajimavy,ale kazdopadne ti tam "plecka" nevezme auto. Zkus mi tedy napsat jaky jiny spoj mi tam vezme moji plechovku (prosim,nemyslim to,ale tak,ze Jadran je nadevse).
Samozrejme,ze Joze Plecnik + prestup (ted nevim jak jsi to psal) muze byt zajimavy,ale kazdopadne ti tam "plecka" nevezme auto. Zkus mi tedy napsat jaky jiny spoj mi tam vezme moji plechovku (prosim,nemyslim to,ale tak,ze Jadran je nadevse).
26.06.2007 (15:52)
M, bis69, PazdeR:
Benzín ve Slovinsku aktuálně přibližně 1,10 € (viz Petrol.si, který má dominantní postavení na trhu -- odkaz Trenutne cene goriv).
Vloni touhle dobou stál benzín ve Slovinsku 246,50 tolarů, tedy asi 1 Euro.
Tedy, dal se pořídit o něco levněji než u nás, ale ne podstatně. Avtoplin (LPG) je naproti tomu dražší a navíc prakticky nedostupný (tankují ho beztak převážně cizinci, velkou měrou Češi v Mariboru). Neznám samozřejmě všechny slovinské benzínky, z Mariboru jsem třeba na Záhřeb nikdy nejel (pochopitelně ;-)).
Stojím si za tím, že jsou mnohem atraktivnější vlaková spojení ČR--Jadran než to, které nabízí Jadran Expres. Jeho "úspěšnost" pravděpodobně tkví v reklamě, jíž se mu dostává, a zejména v režijkách, jak zde už bylo naznačeno.
Benzín ve Slovinsku aktuálně přibližně 1,10 € (viz Petrol.si, který má dominantní postavení na trhu -- odkaz Trenutne cene goriv).
Vloni touhle dobou stál benzín ve Slovinsku 246,50 tolarů, tedy asi 1 Euro.
Tedy, dal se pořídit o něco levněji než u nás, ale ne podstatně. Avtoplin (LPG) je naproti tomu dražší a navíc prakticky nedostupný (tankují ho beztak převážně cizinci, velkou měrou Češi v Mariboru). Neznám samozřejmě všechny slovinské benzínky, z Mariboru jsem třeba na Záhřeb nikdy nejel (pochopitelně ;-)).
Stojím si za tím, že jsou mnohem atraktivnější vlaková spojení ČR--Jadran než to, které nabízí Jadran Expres. Jeho "úspěšnost" pravděpodobně tkví v reklamě, jíž se mu dostává, a zejména v režijkách, jak zde už bylo naznačeno.
26.06.2007 (15:15)
PazdeR:
o zajmu prepravovat do Chorvatska autak bych celkem pochyboval.
Muzu ti rict,ze CT,PA,SO tam je vyprodano dopredu.
aby to ten vlak stihl pod 15 hodin, tak to nema vubec cenu
Je pravda,ze je to dlouhy,ale s tim se nic moc neda delat jelikoz i rychlik HZ (chorvatska zeleznice) jede ze Zahrebu do Splitu 7:29h. Jadran to jede 8:09h,nastesti v noci.Ono stejne ve vnitrozemi neni skoro nic zajimavyho.Zajimavy tam jsou akorat zatacky,kdy je vlak naramne nakloneny a pod vlakem je strz cca 30 metru.To muze byt clovek rad,ze jede jak jede.Nakonec i klesani do Splitu je zahul.Nazpatek samozrejme stoupani.Jel jsem to v roce 2005 a ze Splitu se mohlo vedle vlaku bezet,jak to dalo tomu dieselu zabrat.
o zajmu prepravovat do Chorvatska autak bych celkem pochyboval.
Muzu ti rict,ze CT,PA,SO tam je vyprodano dopredu.
aby to ten vlak stihl pod 15 hodin, tak to nema vubec cenu
Je pravda,ze je to dlouhy,ale s tim se nic moc neda delat jelikoz i rychlik HZ (chorvatska zeleznice) jede ze Zahrebu do Splitu 7:29h. Jadran to jede 8:09h,nastesti v noci.Ono stejne ve vnitrozemi neni skoro nic zajimavyho.Zajimavy tam jsou akorat zatacky,kdy je vlak naramne nakloneny a pod vlakem je strz cca 30 metru.To muze byt clovek rad,ze jede jak jede.Nakonec i klesani do Splitu je zahul.Nazpatek samozrejme stoupani.Jel jsem to v roce 2005 a ze Splitu se mohlo vedle vlaku bezet,jak to dalo tomu dieselu zabrat.
26.06.2007 (15:13)
bis69 - ano, moje "kalkulacka" ukazuje zhruba stejne vysledky (a ani mne se zazrak jmenem "7 znamena 14" nepodaril), ale jak jsem byl opakovane informovan, tak neumim cist, neumim myslet a jsem debil. No a ty teda asi taky (sorry:-))
26.06.2007 (15:09)
PazdeR
Jako ja ti tu benzinku neberu, v Cesku se u JZD taky nakoupit levny "benzin"... Pokud jde o to "takhle se kseft nedela", tak pokud by sis diskusi precetl blize, tak by ses dozvedel, ze prazdny tento vlak asi nejezdi, takze tezko rict, jak ty ksefty delat...
Jako ja ti tu benzinku neberu, v Cesku se u JZD taky nakoupit levny "benzin"... Pokud jde o to "takhle se kseft nedela", tak pokud by sis diskusi precetl blize, tak by ses dozvedel, ze prazdny tento vlak asi nejezdi, takze tezko rict, jak ty ksefty delat...
26.06.2007 (15:02)
M
duvod treba nenachazis, kazdopadne je po ceste do chorvatska jedna pumpa hned za mariborem, kde ten benzin tak levny je. Tankujeme tam vzdy, kdyz tam jedem. A i kdyby tam ten benzin stal tolik co u nas, tak to porad vyjde levneji nez ten vlak. Takhle se kseft nedela, mile predstavenstvo CD...
Osobne si myslim, ze vetsi sanci by mel nejaky splitsky expres, ktery vyjizdel z prahy a pak stavel jenom v brne a pak az v chorvatsku (mozna ve Vidni jeste). Ale pokud by se nedalo zajistit, aby to ten vlak stihl pod 15 hodin, tak to nema vubec cenu. A cena musi byt vyhodnejsi, nez pri jizde autem! Otazka napriklad je, jestli ma cenu ten autovuz. Nakladani aut akorat zdrzuje a o zajmu prepravovat do Chorvatska autak bych celkem pochyboval.
duvod treba nenachazis, kazdopadne je po ceste do chorvatska jedna pumpa hned za mariborem, kde ten benzin tak levny je. Tankujeme tam vzdy, kdyz tam jedem. A i kdyby tam ten benzin stal tolik co u nas, tak to porad vyjde levneji nez ten vlak. Takhle se kseft nedela, mile predstavenstvo CD...
Osobne si myslim, ze vetsi sanci by mel nejaky splitsky expres, ktery vyjizdel z prahy a pak stavel jenom v brne a pak az v chorvatsku (mozna ve Vidni jeste). Ale pokud by se nedalo zajistit, aby to ten vlak stihl pod 15 hodin, tak to nema vubec cenu. A cena musi byt vyhodnejsi, nez pri jizde autem! Otazka napriklad je, jestli ma cenu ten autovuz. Nakladani aut akorat zdrzuje a o zajmu prepravovat do Chorvatska autak bych celkem pochyboval.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










