..: Železniční stanici Havlíčkův Brod čeká revitalizace, ale Žďár nad Sázavou nikoliv :..

Ilustrační obrázekHavlíčkův Brod - Pouhých 27 let zatím funguje současná odbavovací hala havlíčkobrodského vlakového nádraží, přesto se do 5 let změní k nepoznání. Jako součást projektu ČD nazvaného Živá nádraží se soukromý investor, společnost AŽD Praha, která před rokem vyhrála tendr ČD a v rámci třicetiletého pronájmu se zavázala vytvořit z budovy společenské centrum. „Během 30 let musíme do nádražní haly investovat nejméně 30 milionů,“ uvádí finanční ředitel AŽD Miroslav Kozák. Jinde se zatím s oživením vlakového nádraží trápí.

Ve Žďáru ČD zatím po prvním kole řízení investora nenašly, ale podobná situace byla i v Havlíčkově Brodě, kde našly investora až ve druhém kole. Žďárské nádraží mělo být po Brodě v kraji druhým, které by mělo být zmodernizováno.

Rekonstrukce začne již brzy

Ilustrační obrázek První práce začnou během několika týdnů. Poslední etapa přestavby má být dokončena v roce 2011. Alespoň to říká sestavený harmonogram prací na budově a jejím okolí. Ještě letos se rekonstrukce zázemí dočkají pracovníci drah a řidiči autobusů, cestující se na novinky, s jedinou výjimkou, mohou těšit od příštího roku. První etapa rekonstrukce je spojena se stavbou autobusového terminálu. Právě pro něj je třeba v nádražní budově vyčlenit prostory. „Při stěhování autobusového nádraží jsme využili prostorové možnosti vlakového nádraží,“ říká místostarosta Libor Honzárek.

Ještě v tomto roce tak v nejvyšších patrech nádražní haly vznikne noclehárna pro řidiče i prostory k odpočinku. Zcela nové bude infocentrum i výdejna jízdenek a zavazadel. „Ty se ze současného středového ostrůvku přesunou do prostor na pravé straně haly poblíž schodům k podchodu,“ uvádí projektový manažer AŽD Ivan Šípal. V tomto místě naleznou cestující 2 pokladní okénka v hale, uvnitř kanceláře pak hlavní pokladnu s recepcí, hned vedle bude i kancelář MHD a meziměstských autobusových spojů. „Jen co bude v nových prostorách spuštěn systém, ostrůvek zaměstnanci vyklidí,“ dodává Šípal.

Ilustrační obrázek Vše se musí stihnout do prosince, kdy bude spuštěn provoz na autobusovém terminálu. Oba druhy dopravy se tak mnohem více propojí, budou používat společný informační systém. „Bohužel stále ještě děrnoštítková technologie vlakového informačního systému prozatím znemožní jeho přímé propojení s autobusovým. Opačně ale informace půjdou, cestující terminálu tak uvidí i odjezdy vlaků,“ říká Kozák. Kancelář, která zabere zhruba čtvrtinu plochy haly, vybuduje na své náklady AŽD. Město na ni přispěje více než 2,5 miliony korun. Za užívání prostor pak bude platit nájem. Čilý stavební ruch zasáhne cestující v odbavovací hale v plné síle od příštího roku. To budou dělníci postupně demolovat a odvážet středový ostrůvek, v němž nyní sídlí pokladny, infocentrum a výdejna zavazadel.

Nádraží nejvíce oživí 3 etapa, která se uskuteční v roce 2009 a 2010. Po obvodu haly budou vytvořeny prostory pro menší i větší obchody a služby. Komerční prostory vzniknou i v 1. patře haly. „Bude to jakási galerie na ochozu, do něhož povedou schody i výtah pro tělesně postižené,“ prozradil Šípal. Do této etapy věnuje společnost AŽD maximum sil i peněz. Právě pronájem komerčních prostor bude činit její další příjem. Zájemci o jejich zaplnění se už sami hlásí. Druhá i třetí etapa v negativní míře nejvíce ovlivní pohodlí a pohodu cestujících i zaměstnanců ČD. „Věříme, že to ten čas zvládnou. Třeba my se na komplikace těšíme, protože to bude pro nás ihned po jejich skončení znamenat výrazné zmodernizování a vylepšení všech prostor,“ říká Horáková.

Ilustrační obrázek Při poslední 4. etapě, se revitalizace dočkají ostatní prostory nádraží. Nejobjemnější položkou bude přestavba restaurace. „Nechali jsme ji na konec i z důvodů vysoké finanční náročnosti. Je třeba splnit spoustu přísných hygienických norem a nainstalovat nejmodernější technologie,“ říká Miroslav Kozák. Spolu s restaurací přijdou na řadu ostatní prostory v nejvyšším patře hlavní budovy. Společnost AŽD Praha před rokem vyhrála tendr ČD na rekonstrukci a provoz vlakového nádraží Havlíčkův Brod. Po podpisu smlouvy 8.1. 2007 se zavázala zmodernizovat jeho prostory i nejbližší okolí. Na Vysočině je to nádraží největší, kterým denně projde kolem 7.000 lidí. Do budoucnosti se počítá s modernizací nádraží v Jihlavě, Pelhřimově, Humpolci a Třebíči.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 30.6.2007 (19:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ heme 
30.06.2007 (19:25)  
Mají lepšího starostu, než Žďár, mohlo to být u nás taky, šmejd...!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko