Veselí nad Lužnicí - Ve středu večer smetl rychlík z Českých Budějovic do Prahy na přejezdu kamion. K nehodě došlo v 18:42 na železničním přejezdu u závodu Grena ve Veselí nad Lužnicí. Podle mluvčího drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo v době srážky přejezdové zabezpečovací zařízení v činnosti. Řidič kamionu je težce zraněn, škoda na lokomotivě 363 080 činí 650.000 kč, na PZZ 200.000 kč a na trati 5000 kč. Z převráceného a zdemolovaného kamionu značky Renault vyteklo asi 240 litrů nafty. Rychlík jel v okamžiku srážky rychlostí asi 90 km/h. Provoz na trati byl zastaven a nyní probíhají práce pro jeho obnovení.

Na přejezdu u závodu Grena nejsou nehody ničím neobvyklým. Tentokrát se ale postavil do cesty rychlíku kamion a o to nepříjemnější byly následky. Třiačtyřicetiletý řidič kamionu skončil v nemocnici s těžkými zraněními, provoz musel být na celý večer zastaven a jeho obnovení se očekává nejdříve v nočních hodinách. Situaci budeme nadále sledovat.
zdroj: Novinky, ČTK
Aktualizace JTB, foto Petr Lux.
Kdyby se takto postihlo několik jedinců za asistence českých celoplošných TV, tak by ti ostatní dostali strach.
Já osobně bych projetí červené na semaforu nebo přejezdu s činnou signalizaci nebo závor hodnotil jako úmyslně způsobenou dopravní nehodu, byť bez následků. Bohužel kvalifikace "dopravních přestupků" vzniklých v rámci silničního provozu je odlišná od hodnocení podobných událostí v drážním provozu.
Před časem navrhoval někdejší ministr Šimonovský tvrdší postih profesionálních řidičů … byl kvůli tomu řev, že se měří dvojím metrem a že to je diskriminace … bohužel slizský populista nedokázal na to reagovat odpovědí, že skutečný "Profesionál" nemá s porušováním "pravidel silničního provozu" problémy, protože striktně dodržuje stanovená pravidla, takže nemůže být postižen … a postihováni budou pouze ti, kteří si na "profesionály" hrají.
Jedním z předpokladů pro získání řidičského oprávnění je dostatek kázně. Ten, kdo dělá dopravní přestupky, především nedodržuje rychlost by měl být soudem zbaven způsobilosti k řízení motorových vozidel pro nedostatek kázně … podobně jako lze zbavit způsobilosti k právním úkonům … pochopitelně postižený by mohl žádost soud o zrušení tohoto rozhodnutí, ale důkazní břemeno, že má již dostatek kázně by leželo na něm …
Řidič, který se vymlouvá na to, že jel rychle, protože spěchá, jasně prokazuje, že nemá dostatek kázně … tak měl jet dříve…
Opilec za volantem nebo "projížděč" červených by měl být okamžitě zadržen policí na zákonem stanovenou dobu a hned by měl putovat před soudce, který by mu ve zkráceném řízení vyslovil zákaz řízení nebo ztrátu způsobilosti k řízení.
Ten polský návrh, aby se opilcům zabavovalo auto (pokud není jeho, zaplatí pokutu ve výši pořízovací ceny vozidla), se mnohým zdá padlý na hlavu, ale mně se takovýto postih nesmírně líbí … Já bych takto trestal i projížděče červených, případně rychlojezdce při překročení rychlosti třebas o 40 nebo 50 km/h.
Prostě na silnice je brán jiný decimetr. Když pilot dopravního letadla neuposlechne příkaz řídícího letového provozu, může přijít o pilotní průkaz a nikdo se s ním nebaví. Podobně u lodní dopravy.
Toto však platí opravdu VŽDY, i v případě, že bliká bílá. A na to hodně lidí zapomíná.
Tak to ne,stačilo by tvrdě postihovat přestupky řidičů tak jako se postihují strojvedoucí:překročíš rychlost a nic se nestane-citelný finanční postih,nezastavíš u návěstidla zakazujícího jízdu-dlouhou dobu budeš dělat pomocné práce za velmi nízký plat,pak nové zkoušky a vyšetření psychologem.Zaviníš nehodu-už nikdy nebudeš strojvedoucím,velká škoda-totéž+soud,při nehodě někdo zahyne-nepodmíněnený trest vězení,většinou vyšší než dostane opilec,který na silnici zabije autem několik lidí(Bavorov vs.opilec přejel tři policisty a překročil dvojnásobně povolenou rychlost).A každý řidič by si dal pozor,strojvedoucí nesmí být nikdy oslněn a na jeho službu nesmí mít vliv počasí.Totéž vyžadovat u řidičů silničních vozidel.
Tak kdybychom to postihovali TAKTO, tak to by tady byly prázdný silnice...:-)))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











