..: Srážka rychlíku s kamionem ve Veselí nad Lužnicí :..

Ilustrační obrázek Veselí nad Lužnicí - Ve středu večer smetl rychlík z Českých Budějovic do Prahy na přejezdu kamion. K nehodě došlo v 18:42 na železničním přejezdu u závodu Grena ve Veselí nad Lužnicí. Podle mluvčího drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo v době srážky přejezdové zabezpečovací zařízení v činnosti. Řidič kamionu je težce zraněn, škoda na lokomotivě 363 080 činí 650.000 kč, na PZZ 200.000 kč a na trati 5000 kč. Z převráceného a zdemolovaného kamionu značky Renault vyteklo asi 240 litrů nafty. Rychlík jel v okamžiku srážky rychlostí asi 90 km/h. Provoz na trati byl zastaven a nyní probíhají práce pro jeho obnovení.

Ilustrační obrázek

Na přejezdu u závodu Grena nejsou nehody ničím neobvyklým. Tentokrát se ale postavil do cesty rychlíku kamion a o to nepříjemnější byly následky. Třiačtyřicetiletý řidič kamionu skončil v nemocnici s těžkými zraněními, provoz musel být na celý večer zastaven a jeho obnovení se očekává nejdříve v nočních hodinách. Situaci budeme nadále sledovat.

zdroj: Novinky, ČTK

Aktualizace JTB, foto Petr Lux.

mados | 4.7.2007 (23:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Renoš 
06.07.2007 (21:47)  
Zdravím vás pánové Jsem jedním s těch naprosto neschopných diletantů a debilů, kteří jezdí s kamionem, a kteří si zaslouží aby si ho smrtka vzala sebou. Je to fakt síla číst příspěvky některých z vás. Proto mi to nedá abych se taky nevyjádřil. Jen pro upřesnění, jezdím dvanáctým rokem, a železnice je mým koníčkem už od dětství. Mám i žel. průmyslovku, tak si myslím že do problematiky dopravy vidím s obou uhlu pohledu. Nechci tady hodnotit situaci na daném místě, neznám to tam. Tak těžko říct jak k nehodě došlo. Ale aby někdo nechal kamion na blikajicím přejezdu se mi zdá nepravděpodobné. Chtěl bych spíš reagovat na vaše hodnocení řidičů. Málo kdo s Vás asi ví,že dnes už nemůže řidiče kamionu dělat kde kdo. Nestačí jen řidičák. Ale je třeba i každoroční školení řidičů, které je navíc každé 3 roky včetně zkoušek s komisařem jako v autoškole.(ruku na srdce,kdo s vás.především těch kdo mají řidičák staršího data by si troufl při neustálých změnách pravidel absolvovat každé 3 roky autoškolu znovu?) To však není vše. Navíc momentálně musíme my "debilové" absolvovat každý rok i psychotesty a neurologické vyšetření EEG. Ne, nedělám si srandu, tohle vše musíme mít mi řidiči kamioňáci, a navíc to ze zákona zaměstnavatel platit nemusí, tak si to ve většině případů platíme sami. To píšu jen tak pro upřesnění jací jsme totální debilové. Samozřejmostí jsou i lékařské prohlídky. Nechci se zastávat všech, a přiznávám že i mezi náma je pár "inteligentů". Ale kde né? Jsou i fírové kteří si v práci třeba i přihnou. Nemám pravdu? Mám. Ale to někteří z vás slyšet nechcou. Všechno je to v lidech. A co se týče postihů, opravdu si myslíte že je to na dráze mnohem přísnější? Rozdíl mezi drahou a silnicí je vtom, že na dráze pracují profíci. Proto je možné, a nutné, aby vše probíhalo dle předpisů. Ale na silnici pracují profíci mezi amatery, suverény, frajery, neustálé spěchajícími podnikately a jinými občany, mezi kterými jsou i novináři a politici.A pro všechny tyto skupiny jsou logicky kamiony brzdy na cestě, a tudíž debilové, že? Je to vše o slušnosti a tolerantnosti. Ale ta bohužel nemá na českých silnicích místo. A zkuste v dnešním provozu jezdit přesně podle předpisů. Neplatí pravidlo, jak tu někdo psal, "Že vyjedu dřív". To platí pro amatéry. Ale profíci nemůžou jezdit kdy se jim chce, ale tehdy kdy jim to okolnosti(nakládka, vykládka) a předpisy dovolí(máme na minuty zákonem určenou dobu jízdy a přestávek a odpočinku)Tak na příklad, když osobákem někam dojedete o 5 minut později(nebo i vlakem :-) ), nestane se nic. Ale když já o 5 minut přetáhnu denní dobu jízdy, a to i z důvodu že není kde zaparkovat, tak můžu dostat klidně 5000 kč pokuty a 3 body! A při dnešním bodovém systému může člověk přijít o papíry během jednoho dne, aníž by provedl něco hrozného. Stačí srážka s aktivním policajtem, který musí mít výsledky za každou cenu. A i my jsme jen lidé,a máme rodiny. A jen pro informací. Díky neustálému tlaku na kamioňáky ze všech stran už mnoho "slušných" řidičů s tím praštilo. I já už jsem tím vším co se u nás děje dost znechucený. Nebojte, naší šéfové ale už našli řešení, a naší politici jim to už tiše požehnali. Už teď u nás jezdí několik set řidičů ze zemí jako je Rumunsko, Turecko, Bulharsko na českých kamionech. A co myslíte, bude je zajímat nějaká slušnost či bodovací systém? Jim půjde jen o výdělek, papíry jim naši vzít nemůžou, a když příjdou o body, půjdou jezdit jinam.Koukám že jsem se nějak rozepsal, tak už Vás nebudu unavovat. Nečekám že to všichni pochopíte. Spíš se dá čekat že se do mě obujete. Ale chtěl jsem Vám jen trochu nastínit druhý pohled. Jak už jsem psal. Všechno je v lidech...
06.07.2007 (14:49)  
ad PES38 : silnice by prázdné nebyly, prostě "mistři" volantu by přestali jezdit …
Kdyby se takto postihlo několik jedinců za asistence českých celoplošných TV, tak by ti ostatní dostali strach.

Já osobně bych projetí červené na semaforu nebo přejezdu s činnou signalizaci nebo závor hodnotil jako úmyslně způsobenou dopravní nehodu, byť bez následků. Bohužel kvalifikace "dopravních přestupků" vzniklých v rámci silničního provozu je odlišná od hodnocení podobných událostí v drážním provozu.

Před časem navrhoval někdejší ministr Šimonovský tvrdší postih profesionálních řidičů … byl kvůli tomu řev, že se měří dvojím metrem a že to je diskriminace … bohužel slizský populista nedokázal na to reagovat odpovědí, že skutečný "Profesionál" nemá s porušováním "pravidel silničního provozu" problémy, protože striktně dodržuje stanovená pravidla, takže nemůže být postižen … a postihováni budou pouze ti, kteří si na "profesionály" hrají.
Jedním z předpokladů pro získání řidičského oprávnění je dostatek kázně. Ten, kdo dělá dopravní přestupky, především nedodržuje rychlost by měl být soudem zbaven způsobilosti k řízení motorových vozidel pro nedostatek kázně … podobně jako lze zbavit způsobilosti k právním úkonům … pochopitelně postižený by mohl žádost soud o zrušení tohoto rozhodnutí, ale důkazní břemeno, že má již dostatek kázně by leželo na něm …
Řidič, který se vymlouvá na to, že jel rychle, protože spěchá, jasně prokazuje, že nemá dostatek kázně … tak měl jet dříve…
Opilec za volantem nebo "projížděč" červených by měl být okamžitě zadržen policí na zákonem stanovenou dobu a hned by měl putovat před soudce, který by mu ve zkráceném řízení vyslovil zákaz řízení nebo ztrátu způsobilosti k řízení.
Ten polský návrh, aby se opilcům zabavovalo auto (pokud není jeho, zaplatí pokutu ve výši pořízovací ceny vozidla), se mnohým zdá padlý na hlavu, ale mně se takovýto postih nesmírně líbí … Já bych takto trestal i projížděče červených, případně rychlojezdce při překročení rychlosti třebas o 40 nebo 50 km/h.

Prostě na silnice je brán jiný decimetr. Když pilot dopravního letadla neuposlechne příkaz řídícího letového provozu, může přijít o pilotní průkaz a nikdo se s ním nebaví. Podobně u lodní dopravy.
registrovaný uživatel mira 
06.07.2007 (11:59)  
PES38: No a co? To má platit dvojí metr? Nedávno jsem v rádiu poslouchal jak si jeden kamioňák a zároveň majitel stěžoval, proč musí jet 80 na dálnici, když by mohl jet 100 a že když někdo před ním jede 80 tak je prý blbost, že ho nemůže předjet, atd. Tady vidíte jak si dělá z předpisů dobrý den.
registrovaný uživatel PES38 
06.07.2007 (8:51)  
Řidič silničního vozidla se musí vždy přesvědčit,zda může vjet na přejezd.

Toto však platí opravdu VŽDY, i v případě, že bliká bílá. A na to hodně lidí zapomíná.


Tak to ne,stačilo by tvrdě postihovat přestupky řidičů tak jako se postihují strojvedoucí:překročíš rychlost a nic se nestane-citelný finanční postih,nezastavíš u návěstidla zakazujícího jízdu-dlouhou dobu budeš dělat pomocné práce za velmi nízký plat,pak nové zkoušky a vyšetření psychologem.Zaviníš nehodu-už nikdy nebudeš strojvedoucím,velká škoda-totéž+soud,při nehodě někdo zahyne-nepodmíněnený trest vězení,většinou vyšší než dostane opilec,který na silnici zabije autem několik lidí(Bavorov vs.opilec přejel tři policisty a překročil dvojnásobně povolenou rychlost).A každý řidič by si dal pozor,strojvedoucí nesmí být nikdy oslněn a na jeho službu nesmí mít vliv počasí.Totéž vyžadovat u řidičů silničních vozidel.

Tak kdybychom to postihovali TAKTO, tak to by tady byly prázdný silnice...:-)))
05.07.2007 (22:35)  
Tak to ne,stačilo by tvrdě postihovat přestupky řidičů tak jako se postihují strojvedoucí:překročíš rychlost a nic se nestane-citelný finanční postih,nezastavíš u návěstidla zakazujícího jízdu-dlouhou dobu budeš dělat pomocné práce za velmi nízký plat,pak nové zkoušky a vyšetření psychologem.Zaviníš nehodu-už nikdy nebudeš strojvedoucím,velká škoda-totéž+soud,při nehodě někdo zahyne-nepodmíněnený trest vězení,většinou vyšší než dostane opilec,který na silnici zabije autem několik lidí(Bavorov vs.opilec přejel tři policisty a překročil dvojnásobně povolenou rychlost).A každý řidič by si dal pozor,strojvedoucí nesmí být nikdy oslněn a na jeho službu nesmí mít vliv počasí.Totéž vyžadovat u řidičů silničních vozidel.
05.07.2007 (21:52)  
Takže co s tím? Zrušit kolejovou dopravu aby mohly kamiony stát a jezdit kde se jim zachce?
05.07.2007 (20:48)  
Řidič silničního vozidla se musí vždy přesvědčit,zda může vjet na přejezd.Tak praví zákon a zdravý rozum.Všechny úvahy a hypotézy o svícení slunce na výstražník PZZ,o oslnění a podobně jsou naprosto zbytečnými výmluvami. Když nevím,nebo si nejsem jist,tak musím zastavit a pořádně se podívat a poslechnout. Kdo chce kam,pomozme mu tam,ale co přitom poškodí lidí a nadělá škody.
registrovaný uživatel Fanny 
05.07.2007 (18:50)  
Bydlím kousek od toho přejezdu a vím že když je večír a zapadá sluníčko tak svítí na PZZ a není k rozeznání jestli bliká červená nebo ne.Je to postavený na západ a tak to asi přehlíd. Ale má snad uši a mohl poslechnout jestli necinká PZZ.
registrovaný uživatel gapa 
05.07.2007 (17:38)  
Jo, taky jsem tam jednou při jízdě vlakem "sejmuli" kamion. Bohužel řidič to tehdy nepřežil.
05.07.2007 (14:26)  
Však píšu, že "musí" s uvozovkama. Ale jen o tom to tam asi nebude.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko