..: Pendolina už najezdila 600.000 km, teď je čeká povinná prohlídka :..

Ilustrační obrázek
autor: Martas Praha - Pendolina vyjela na spoje SuperCity do Ostravy v prosinci 2005, o rok později začala jezdit také do Bratislavy a Vídně. Za tu dobu urazila každá ze 7 souprav 600.000 km a to je okamžik, kdy musí podle předpisů a pokynů výrobce postoupit vlak pravidelnou tzv. vyvazovací opravu. Teoreticky už objelo každé z českých pendolin 15x rovník. „Během vyvazovací opravy kompletně rozebereme všechny podvozky soupravy, důkladnou kontrolou projde naklápěcí systém vlaku a řada dalších zařízení nezbytných pro provoz souprav. Bez této vyvazovací opravy by nebylo možné podle předpisů vlaky dál provozovat,“ vysvětluje vrchní přednosta pražského depa kolejových vozidel Václav Sosna.

„Vyvazovací oprava trvá přibližně 35 dní a postupně čeká všech 7 souprav,“ dodává. ČD vypravují soupravy v maximálním nasazení s jednou zálohou v depu. „Po dobu vyvazovacích oprav nebudeme mít k dispozici záložní soupravu, proto se může v případě mimořádností, jako jsou bouřky, vichřice, nehody na přejezdech a podobně stát, že se cestující setkají na jednom páru odpoledních spojů s náhradní soupravou,“ říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Jednalo by se o spoje s odjezdem z Prahy ve 13:26 hodin a s odjezdem z Ostravy v 17:11, tedy o spoje, u kterých je v jízdním řádu vysloveně uvedena možnost nasazení náhradní soupravy,“ dodává.

Pokud by se cestující s náhradní soupravou setkali, nebudou nijak omezeni v kvalitě poskytovaného servisu. Vlak je sestaven z moderních vozů standardu EuroCity, jeho kapacita je větší než kapacita pendolina a jsou v něm zařazeny 2 vozy první třídy i restaurační vůz. Cestující by dostali v případě nasazení náhradní soupravy zcela automaticky všechny služby kategorie SuperCity.

zdroj: České dráhy a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 18.7.2007 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.07.2007 (21:07)  
No jo, mohl jsem si předem prostudovat materiály ohledně SC a taky vědět, že ČD se umí "vylhat" (nechytat za slovo!) opravdu ze všeho... :-D Ale nevzdám se představy, že by bylo přeci jen slušné, že jsou-li SC vydávány s pompou jako Pendolina, měla by běžná souprava coby náhradník být prostě přinejmenším (či spíš nanejvýš) za cenu EC...
18.07.2007 (17:58)  
Z pouze jedne bratislavske relace by pendolino mohli pomalu stahnout. Od podzimu leta SkyEurope Bratislavu, doba letu 50 min, i s check-inem a cestou na/z letiste a take cenou, ktera ma byt jen o neco vyssi nez vlak, a hlavne se 2 dobre polozenymi casy (z Prahy v 8:20 a 20:20 a z Bratislavy v 7 a v 19) je to myslim silna konkurence. Co na to CD? Zrychli alespon na 200 km/h? A prestanou v souvislosti se Shengenem zastavovat v Kutech (a v Breclavi)? A jak cestu zrychli Nove Spojeni?

Navic budou letat i Praha - Kosice.
18.07.2007 (17:36)  
Nechci se zastávat ČD ale jen malý postřeh:Definice SuperCity podle ČD: výňatek- ...řazený elektrickou jednotkou nebo moderními vozy 1. a 2. třídy ... zdroj: jízdní řád ČD
registrovaný uživatel waszyn 
18.07.2007 (16:46)  
tak v druhé třídě nevím kromě projetí Kolína, Třebové a Hranic a klimatizace o žádné službě kterou by mi produkt supercity poskytoval navíc oproti běžným expresním spojům, které mám s KMB bez příplatku.
Čili pokud přijedou v 3X stupnovem horku 10-15 let staré vozy bez klimatizace tak je něco špatně.
18.07.2007 (16:32)  
MM) Jenže vtip asi je v tom, že SC je místenka do spoje, ne poplatek za osezení TISu. Platí se tam za rezervaci místa, použití expresního spoje (jako rychlostí jízdy) a taky i za služby (v první třídě občerstvení). Tohle by asi u soudu neprošlo ... zvláště, když SC na jižní větvi jsou fakticky EC jen se speciálními službami v ceně povinné místenky ;-) ... a na severní větvi jde fakticky o IC, takže EC souprava je vlastně zlepšený komfort :P
18.07.2007 (15:56)  
Jestliže "je v jízdním řádu vysloveně uvedena možnost nasazení náhradní soupravy", pak je na místě otázka, zda "někdo něco" neporušuje, když za EC vybírá příplatek na SC... Pakliže by někomu stálo za to dávat 200Kč poplatek k soudu, jsem si jistý, že by ČD tento svůj alibismus projely. Chápu, že stát se může leccos a místo 680 může vyjet kdejaký "dřevák", ale pak by asi správná akciovka měla zareagovat patřičnou cenou, ne-li od příplatku za "nepohodlí" zcela upustit... Ostatně, tak to dělají některé společnosti kvůli úplným maličkostem - vrácený kredit mobilního telefonu apod. To by konečně byla ukázka dobrého marketingu ČD. Jenže tam se asi propouštění (resp. výměna osazenstva) nechystá, že? :-))
registrovaný uživatel Eeeeeeda  mail  
18.07.2007 (13:51)  
waszyn :jak muzou chtit +200 Kč za hnus (zejména v parném létě) typu Bpee či dokonce Bee
My, cestující na trati 140 považujeme vozy Bee za luxus a vozy Bpee za úkaz z jiné galaxie :-) Ale souhlasím s tím, že když někdo vyplázne 200 CZK za cestu kejvadlem a k nástupišti přijede klasika, tak je (mírně řečeno) vytočen.
18.07.2007 (13:03)  
nebo nechybel :-D
18.07.2007 (11:03)  
samlep) jo, míjel jsem SC513 v Bezpráví a hned o dva oblouky za ním stíhala SC135 :-) zajímavý pohled.
registrovaný uživatel waszyn 
18.07.2007 (10:57)  
tak asi tu ostravu za tri hodky da i kratsi souprava s Vmax 140, akorat mi rozum nebere jak muzou chtit +200 Kč za hnus (zejména v parném létě) typu Bpee či dokonce Bee. To už je fakt asi jen ten poplatek za nezastavení v Třebové:)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko