..: Některým vozům stále chybí blokování dveří :..

Ilustrační obrázekOlomouc - Ani více než rok po smrti teprve pětiletého chlapce Matěje Chrásteckého z Olomouce, který vloni vypadl z jedoucího vlaku, nejsou některé vozy vybaveny blokováním dveří.

Důvodem absence tohoto zařízení na některých vozech je nedostatek financí. Reportéři MF DNES rok po tragické události testovali zabezpečení dveří u vybraných spojů na Olomoucku. Ve stejném typu vlaku, ze kterého Matěj vypadl, se nic nezměnilo. Případnému otevření dveří nic nebrání. Redaktoři jeli celkem ve čtyřech vlacích, v žádném z nich nebyly dveře ve vozích blokovány, jeden motorový vůz jel dokonce s dveřmi otevřenými. „Není možné, abychom zajistili ve všech vozech výměnu dveří. Postupně to provádíme, ale jsou to obrovské náklady. Těch vozů jsou tisíce,“ prohlásil manažer komunikace Českých drah Radek Joklík.

Podle přepravních podmínek nesmějí cestující během jízdy otevírat dveře. Po půl hodině cesty přesto zahlédli reportéři dva pasažéry, kteří si během cesty větrali tak, že otevřeli dveře. „Někdy se stává, že se dveře během jízdy otevřou samy, třeba při prudké zatáčce. To je tím, jak nastupující lidi za sebou špatně zavřou,“ prozradila své zkušenosti nejmenovaná cestující. Podobně hovoří i Ondřej Martínek z Ostravy, který cestuje vlakem každý týden. „Už několikrát jsem viděl, že se vlak rozjel s otevřenými dveřmi,“ vypráví Ondřej Martínek z Ostravy.

Příběh Matěje Chrásteckého

Pětiletému Matěji Chrásteckému se stal osudným osobní vlak 3727, kterým cestoval se svou matkou a sestrou do Olomouce. Mezi Štěpánovem a Olomoucí se ztratil, když sám odešel na toaletu. Když nebyla rozsáhlá pátrací akce úspěšná, začala policie šetřit, zda se nestal blonďatý chlapec s náušnicí obětí trestného činu. Po týdnu hledání našli policisté tělo Matěje u koridorové trati nedaleko obce Střeň, kde vypadl z vlaku. Vůz, ze kterého vypadl, neměl dveře zajištěné proti otevření za jízdy.

zdroj: MF DNES


Samir Lepara | 22.7.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jahoda 
22.07.2007 (19:46)  
Opět další novinářské nepřesnosti.Co to je koridorová trať?A jméno je Chrástecký nebo Chrástenský?Vypadl u nyní zastávky Střeň(dříve stanice).Tato zastávka je mezi stanicemi Červenka a Štěpánov,ne Štěpánov a Olomouc.Musím opět konstatovat,více přesnosti a méně úvah a dohadů jak to bylo a kde to bylo.Novináři-práci zdar.
registrovaný uživatel sAd 
22.07.2007 (19:17)  
Dale Cooper: Otevřít dveře v autobuse za jízdy je otázkou pěti sekund maximálně, kdy otočím jeden ventil. A toho soudruha si nech pro někoho jiného nebo na jiné forum.
22.07.2007 (18:30)  
Ještě jednu věc, soudruzi. U autobusu si cestující neotevře dveře za jízdy sám, jako u mnoha vagonů. Odmyslíme-li si autobus Karosa ŠD 11, který má dveře nikoli pneumatické jako Karosy řad 7xx a 9xx (a 98% všech busů) ale na kliku. Pochybuji však že je Karosa ŠD 11 ještě někde používána v pravidelné dopravě. Maximálně to má nějaký Sokol Kotěhůlky nebo TJ Horní Dolní.
22.07.2007 (18:25)  
Reportéři MF DNES uměj jezdit vlakem???Jestli to zvládli,tak jim gratuluju,páč uměj jen všechny buzerovat ňákýma nepravostama. :-))))
registrovaný uživatel 753006 
22.07.2007 (18:19)  
To není se zbrojení proti autobusákům,tam je to naopak trestuhodné,že to řidiči dělají schválně,navíc pokud se nepletu tak autobusy typu SOR měly tyto dveře blokované,takže by nemělo za jízdy k tomu docházet,pokud k tomu dochází tak provozovatel nebo řidič vyrušil nějakým zásahem do kontrukce ochranu a takový busy by neměl vyjet na silnici,protože neodpovídá technickému stavu.810 taky nemůže vyjet,pokud nebude zavírat dveře,protože to ovládání má z výroby.
Taky je tu řešení všechny vozy bez blokování teda vyřadit z provozu a půlku vlaků v republice zrušit pro nedostatek vozů.To by se některým úředníkům náramně hodilo.A všechny zahraniční vozy bez blokování dveří na hranicích okamžitě vyřadit.
22.07.2007 (18:18)  
To co zbylo v provozu z minulých vozidel je M 262 0, dříve všechny vozy měly tenhle systém. Hlavní klika, pojistná klička a ještě takzvaná pojistná zakládka. Kdo chtěl otevřít dveře, musel vykonat 3 pohyby takže náhodné otevření bylo vyloučené. Záleželo ovšem na tom, kdo dveře zavíral, pokud nepřehodil zakládku, tak byly ještě 2 stupně zabezbečení. Fungovalo to bez elektroniky, počítačů a vřískajících sirének. Vozy A, B, Bds, Ds, DFs, 1978-1984 měly automatické zavírání a blokování, čidlo na nápravě na 5km/h a ovládání čtyřhranem, od kterých dveří se ovládálo, ty se nezavřely, takže průvodčí mohl stát na nástupišti. V 80 letech se vozy s automatikou kombinovaly v soupravách s vozy bez automatiky (Bautzen-Zhořelec 1964-1977) nebo s vozy bez příslušnáho kabelu (Smíchov 1958-1964) takže se stejně nezavřela celá souprava, občas byl proveden pokus sestavit některé expresy z vozů s automatikou, ovšem s posunovači nebyla komunikace, a tak se to postupně přestalo používat, udržovat a rozkradlo. Technický problém zařízení obnovit není, hlavní je nezájem ze strany úředníků. ČD je úplmě jedno za jakých podmínek "substrát" jezdí, hlavně ať zaplatí, a pak ať drží hubu a krok.
U autobusů je hlavní důvod vedro a nedostačující větrací systém, takže se jedná o záměrně otevřené dveře. Předpisy to sice nedovolují, ale někdy si to vyžádají cestující.
registrovaný uživatel Jacek 
22.07.2007 (18:12)  
O dveřích v 850, 851, 050, 020, 022 a jejich samootvírání v obloucích se ví už celá desetiletí. Nikomu to nevadí a nakonec na to doplatí díky redaktorům MF právě průvodčí. Před rokem u nás jednoho stáhli. Jak mohl ty za jízdy otevřené dveře zavřít, když byl v jiném voze??? Spor s redaktory prohrál...
V jiné stanici redaktoři vyfotili výpravčího jak jde směrem od vlaku a pak to podali jako že nesleduje odjíždějící vlak a stojí k němu zády (ta hrůza !!) Ve skutečnosti souprava stála a výpravčí zjišťoval volnost VLC pro jiný vlak. To pak musel dokazovat na GŘ. Tak se dělají senzace, ale doplatí na to akorát řadoví zaměstnanci, i kdyby byli nesvědomitější...
22.07.2007 (18:07)  
Nechápu pánové argumenty typu "jel jsem autobusem...blablabla". To jako omlouvá to že u ČD jezdí hodně vlaků s otevřenými dveřmi? Zažil jsem to také párkrát... Pravdou je že občas jede bus s otevřenými dveřmi, obvykle předními, ale ty je možno kdykoli řidičem zavřít a řidič na ně vidí. Pochybuji že by si to lajsli řidiči v autobusu když by např. u těch dveřích někdo stál - to je navíc zakázáno. Nechci tím autobusáky omlouvat, ale dveře u vlaku a busu jsou nebe a dudy. Holt si někdo dovolil popsat stav věcí u ČD ... hned jsou špatní oni a všichni okolo a ČD jsou svaté.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
22.07.2007 (17:53)  
to je bezpečné zajištění pro otevření dveří samo od sebe ale samozřejmě když si to otevřeš sám tak seš blb a riskuješ i život
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
22.07.2007 (17:50)  
stačilo by to co je u kredence (830) že jedna páka zamkne zámeček páka dvě otevře dveře
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko