Praha - Pololetní zisk ve výši 31,34 milionů korun a několikaprocentní růst tržeb v osobní i nákladní dopravě. Takový je hospodářský výsledek Českých drah, který dnes oznámil veřejnosti generální ředitel ČD Josef Bazala.
Krom tohoto výsledku ale dnes zaujalo také posunutí data, kdy by se měla oddělit samostatná dceřinná společnost ČD Cargo. Nově bylo podle informací ČTK stanoveno na 1. prosince.
Aktualizováno v 18:55.
Největším překvapením je zřejmě růst tržeb z osobní dopravy, který dosáhl meziročně plných 15,1 procenta, tedy asi 360 milionů korun, přičemž počet cestujících vzrostl jen o necelá dvě procenta. Lze předpokládat, že se o nárust tržeb postaral pokračující trend posilování dálkové dopravy a rozvoj vlaků vyšší kvality. V prvním pololetí letos s ČD cestovalo 93,6 milionu osob.
Podobný růst vykázala i nákladní doprava. Meziroční nárust objemu přeprav se pohybuje okolo 6 %, tržby vzrostly dokonce ještě výrazněji, o 8,7 %. Oproti prvnímu pololetí loňského roku tak ČD přepravily o 2,6 milionu, tedy 44,8 milionu tun zboží. Tento trend ale není tak překvapivý, trh nákladní přepravy dlouhodobě roste a ČD jen přestaly ztrácet svůj podíl na něm, navíc se zřejmě promítlo i zavedení mýtného.
zdroj: ČTK a ČeskéNoviny.cz , ČD

:-D
jménem Výboru lidové kontroly (VLK) si Vás dovolujeme upozornit, že tzv. "zisk" nemá v naší vyspělé socialistické společnosti místo k existenci. Tzv. "zisk", jak nás správně učí marxisticko-leninská nauka, není totiž nic jiného než tzv. "nadhodnota", tedy přebytek z hospodaření, který připadá kapitalistovi, vlastníku výrobních prostředků. O výši nadhodnoty ("zisku") jsou pak ochuzeni (tzv. vykořisťováni) dělníci. Prosíme tedy, abyste termín "zisk" nepoužíval, resp. využíval jen v souvislosti s podniky, vlastněnými imperialistickými živly (tzv. soukromým sektorem). Příkladem takových podniků mohou být v dopravě v Č(SS)R podniky jako je koneks (nově vejolya), ókádé, unypetrol nebo rejltranz jako příklad zvlášťě odporného a rejpavého externíka.
Děkujeme za Vaše pochopení. Věříme, že termín "zisk" jste použil pouze z důvodu nevědomosti a nešlo tedy o ideové selhání.
Na závěr doporučujeme, abyste si změnil své jméno z "Sunfreedom" na pokrokovější, neanglickou obdobu.
S pozdravem
VLK
Praha-Liberec a Praha-Plzen je jasna vec, Praha-Usti taky (tentokrat naopak), Praha-Brno SA myslim odlivem zakazniku netrpi, Praha-Ostrava mel vlak vyhodu i bez mytneho. Takze tak jak lze argumentovat mytnym, lze s prehledem argumentovat i o 4 mesice kratsi zimou, ktera patrne zvysila trzby a zcela nepochybne snizila naklady...
Ze sportu...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











