..: Karlovarský kraj chce zachovat železniční trať Krásný Jez – Loket :..

Informační tabule v Horním SlavkověKarlovy Vary - Správa železniční a dopravní cesty hodlá prodat historickou železniční trať Loket – Horní Slavkov – Krásný Jez. Trať je už deset let nefunkční a její rekonstrukce by stála 214 milionů korun. Vedení správy železniční a dopravní cesty požádalo o stanovisko k prodeji železnice Karlovarský kraj. Kraj upřednostňuje zachování účelu trati.

Železniční trať Krásný Jez – Loket měří 15,2 km a z infrastrukturního hlediska tvoří spojku mezi páteřní tratí Karlovarského kraje Cheb – Karlovy Vary – Chomutov a tratí Cheb – Plzeň – Praha prostřednictvím návaznosti na klíčovou regionální trať Karlovy Vary – Mariánské Lázně. O železnici se ucházejí dva subjekty: občanské sdružení Loketské místní dráhy a firma Stasis ZBA Horní Slavkov. Oba chtějí v úseku obnovit železniční dopravu. Pokud nakonec vlaky z Lokte do Horního Slavkova jezdit začnou, kraj si objedná základní dopravní obslužnost, a také zaplatí případné ztráty. „Máme zájem o obnovu osobní železniční dopravy, potom ale v tomto úseku zredukujeme autobusovou dopravu,“ uvedl první náměstek hejtmana Jan Zborník.

Nádražní budova v Horním SlavkověHorní Slavkov - odjezdová návěstidlaMěsto Horní Slavkov, které původně chtělo v úseku vybudovat cyklostezku, nakonec upřednostnilo variantu využití trati pro provoz dráhy, protože existuje reálný předpoklad nárůstu nákladní dopravy a tím zvýšení ekologické zátěže a snížení propustnosti komunikací při realizaci této dopravy po pozemních komunikacích. Tento předpoklad je založen na plánech místních firem STASIS – ZBA, a.s., KMK GRANIT, a.s. a Sanaka Industry, a.s. STASIS – ZBA, a.s. připravuje podnikatelskou zónu, k níž by potřebovala vlečku. KMK GRANIT, a.s. chystá stavbu závodu na mletí živců vytěžených v lomu v Krásně. Společnost Sanaka Industry, a.s. by chtěla začít těžit písek u bývalého rudného závodu Stannum. Z těchto důvodů je důležité trať zachovat pro provozování železniční dopravy a umožnit tím i možnost zavedení nákladní železniční dopravy, kterou by se výše uvedené problémy řešily.

zdroj: Hejtmanské listy Karlovarského kraje , foto Markéta Janečková (2006)


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.8.2007 (10:00)

  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user ludek71  mail  
05.08.2007 (11:49)  
Jen,aby to bylo rychle,než se stačí rozkrást úplně všechno.
05.08.2007 (11:38)  
To by bylo jenom dobře
05.08.2007 (11:34)  
Rozumný postoj. Kdyby si tak vzal příklad Ústecký kraj ...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko