Praha - České dráhy jsou zřejmě spokojeny s nově zavedenou službou prodeje jízenek přes telefon - TeleTiket. Ve své tiskové zprávě uvádějí, že za prvních 10 dní prodaly tímto způsobem celkem již 100 jízdenek, za které utržily 45 tisíc korun. Stou jízdenku si zakoupila cestujícící první třídy z Ostravy do Prahy dne 10. srpna.
Dráhy tuto nadstandardní službu poskytují od 1. srpna, zatím jen pro vlaky SuperCity. Od 1. září si bude možné tímto způsobem zakoupit vnitrostátní cestovní doklady i na spoje kategorie InterCity a EuroCity. Ke každé transakci si dráhy účtují jednorázový poplatek 100 Kč.
Zdroj: České dráhy

Já bych velice rád viděl ten marketinkový průzkum v prvotní podobě. Martketinkový průzkum - pokud není zaměřen na nějakou konkrétní sociální skupinu (např. junioři 15 - 26 let) se musí řídit obecnými pravidly statistiky, aby měl odpovídající vypovídací hodnotu. Jednat počet respondentů (cca 1 200), pak demografické složení (muži, ženy, věk, dosažený typ vzdělání). Z těchto kritérií vyhověl jen počet respondentů, protože sociální kategorie "senior (důchodce) se základním vzděláním" není s pravděpodobností hraničící s jistotou zákazníkem EJ 680 - možná snad když hodné dětičky chtějí udělat tatínkovi nebo mamince radost, tak jim zaplatí svezení ...
Pokud však takováto kategorie zákazníků chybí, není průzkum relevantní ...
Jakékoli "průzkumy veřejného mínění" včetně zkoumání volebních preferencí mají "statististickou" chybu 2 procenta ...
A těch 25 % je snad taky jasných - až 25 % to je ochotno využít, když nevyužije jiné možnosti. Je to tak těžké pochopit?
To je taky odpověď na otázku Georga, proč je spojů v e-shopu tak málo.
Ohľadne e-predaja by ma ale zaujímalo, prečo je počet dostupných spojov stále taký obmedzený, prečo treba lístok stále pracne tlačiť na papier (nie vždy táto možnosť existuje) - stačilo by pritom referenčné číslo napr. v mobile, prípadne skenovateľný kód na displeji mobilu (DB pred časom ohlásili skúšobnú prevádzku; nedávno som to videl v praxi v jednom zábavnom parku vo Francúzsku). Ďalšou možnosťou je In-karta - držiteľ by mohol mať možnosť zaregistrovať lístok na svoju kartu a potom len v pokladni s čítačkou, resp. v budúcnosti v kiosku, by stačilo len kartu priložiť. A ak by POPky mohli fungovať v režime on-line, resp. vytvoril sa nejaký systém registračných čísel dokladov, mohla by In-karta fungovať priamo ako e-ticket. Ten potenciál je obrovský, len sa to stále všetko rieši akosi polovičato.
Nákup lístku přes net je velmi pohodlný. Ikdyž jsem zatím nakupoval asi jenom 5x na NZ Kopernikus u DB, nemůžu si to vynachválit.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











