Praha - Již jen pár týdnů se bude pracovat na tunelech pod vrchem Vítkov. Práce totiž probíhají se značným náskokem, který umožní jejich dřívější otevření o dva roky. Tunely jsou součástí Nového spojení a nahradí současnou jednokolejnou trať mezi výhybnou Vítkov a hlavním nádražím. Původně bylo jejich otevření naplánováno na rok 2010, nyní již na prosinec 2008. Samotné tunely budou dokončeny ještě letos. Nyní se dodělávají chodníky, podlahy a instalují se technologie. Začátkem příštího roku se začne s pokládkou kolejí a montáží trolejí.
Tunel blíže ke Karlínu bude dlouhý 1316 metrů, z nichž 1151 je ražených. Bude dvoukolejný a propojí hlavní nádraží s nádražím Libeň. Společnost Subterra na něm začala pracovat v srpnu 2005. Tunel blíže k Žižkovu je dlouhý 1365 metrů, z toho 1251 metrů je ražených. Práce zahájila firma Metrostav v květnu 2005. Také v něm budou dvě koleje pro obousměrné propojení hlavního nádraží s nádražím Vysočany a Holešovicemi.
Součástí Nového spojení budou také mosty. Asi nejvýznamnější je 322 metrů dlouhá východní estakáda Sluncová. Na ní se v současnosti stavějí pilíře, opěry a nosné konstrukce. Nosná konstrukce další estakády se rýsuje i nad Husitskou ulicí. Tříkolejný most na Balabence je již hotový, stejně tak i silniční estakáda mezi Krejcárkem a Palmovkou, která byla otevřena loni v prosinci. Mezi jednotlivými stavbami se pracuje již i na samotném kolejovém tělese.
Původně měly vlaky železničním uzlem projíždět až v roce 2010. Díky novým technologiím se stavba o dva roky zkrátila. V roce 2009 budou trať čekat už jenom dokončovací práce, jakými je například výsadba zeleně. "Je jasné, že tento projekt nebylo možné vytvořit bez někdy výrazných omezení dopravy jak silniční, tak i železniční, i proto jsme velmi rádi, že se dobu výstavby podařilo výrazně zkrátit," citovala agentura ČTK Jana Mitlöhnera ze společnosti Skanska. Na Novém spojení se začalo pracovat v roce 2004.
Zdroj: Deník Metro 22.8.2007 (původem ČTK), letecké foto: Ondřej Franěk

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
namátkou nákladově, bez sazeb režií a zisku:
člofjek min. 200 CZK/hod brutto brutto
Catrbagr cca 1500 CZK/hod (při využití 12 - 16 hod denně, 6 i 7 dnu
Buldozer dtto, s lasetovou nivelací + 500
Válec zhruba dtto
Auta nepočítá, jsou od fúry (resp. přepraveného objemu). I Bagry, dozery a válce jsou navenek nasmlouvány na "výkazy výměr v m2, m3, avšak tam se ten čas projeví.
Stačí? (Promiň, nechce se mi násobititi)
Nickon: Za dřívější dokončení bývají ve smlouvě pro dodavatele bonusy, protože na tom zadavatel vydělá.
typuju, že cena neklesne, možná, má-li zhotovitel dobře postavenou smlouvu, dokonce dostane bonus. Cena je obvykle za Dílo, ne za počet prostavěných dnu.
Dráha by mohla uspořit náklady za jednodušší a (asi na variáblech) levnější prujezd úsekem a to dříve, než očekávala.
pro pochybovače: toto je míněno jako kladné hodnocení všech účastníku.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











