..: Tunely pod pražským Vítkovem jsou před dokončením :..

Ilustrační obrázekPraha - Již jen pár týdnů se bude pracovat na tunelech pod vrchem Vítkov. Práce totiž probíhají se značným náskokem, který umožní jejich dřívější otevření o dva roky. Tunely jsou součástí Nového spojení a nahradí současnou jednokolejnou trať mezi výhybnou Vítkov a hlavním nádražím. Původně bylo jejich otevření naplánováno na rok 2010, nyní již na prosinec 2008. Samotné tunely budou dokončeny ještě letos. Nyní se dodělávají chodníky, podlahy a instalují se technologie. Začátkem příštího roku se začne s pokládkou kolejí a montáží trolejí.

Tunel blíže ke Karlínu bude dlouhý 1316 metrů, z nichž 1151 je ražených. Bude dvoukolejný a propojí hlavní nádraží s nádražím Libeň. Společnost Subterra na něm začala pracovat v srpnu 2005. Tunel blíže k Žižkovu je dlouhý 1365 metrů, z toho 1251 metrů je ražených. Práce zahájila firma Metrostav v květnu 2005. Také v něm budou dvě koleje pro obousměrné propojení hlavního nádraží s nádražím Vysočany a Holešovicemi.

Ilustrační obrázek

Součástí Nového spojení budou také mosty. Asi nejvýznamnější je 322 metrů dlouhá východní estakáda Sluncová. Na ní se v současnosti stavějí pilíře, opěry a nosné konstrukce. Nosná konstrukce další estakády se rýsuje i nad Husitskou ulicí. Tříkolejný most na Balabence je již hotový, stejně tak i silniční estakáda mezi Krejcárkem a Palmovkou, která byla otevřena loni v prosinci. Mezi jednotlivými stavbami se pracuje již i na samotném kolejovém tělese.

Původně měly vlaky železničním uzlem projíždět až v roce 2010. Díky novým technologiím se stavba o dva roky zkrátila. V roce 2009 budou trať čekat už jenom dokončovací práce, jakými je například výsadba zeleně. "Je jasné, že tento projekt nebylo možné vytvořit bez někdy výrazných omezení dopravy jak silniční, tak i železniční, i proto jsme velmi rádi, že se dobu výstavby podařilo výrazně zkrátit," citovala agentura ČTK Jana Mitlöhnera ze společnosti Skanska. Na Novém spojení se začalo pracovat v roce 2004.

Zdroj: Deník Metro 22.8.2007 (původem ČTK), letecké foto: Ondřej Franěk


Honza Beránek / JTB | 23.8.2007 (14:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.08.2007 (15:21)  
NIcKON:

namátkou nákladově, bez sazeb režií a zisku:

člofjek min. 200 CZK/hod brutto brutto
Catrbagr cca 1500 CZK/hod (při využití 12 - 16 hod denně, 6 i 7 dnu
Buldozer dtto, s lasetovou nivelací + 500
Válec zhruba dtto
Auta nepočítá, jsou od fúry (resp. přepraveného objemu). I Bagry, dozery a válce jsou navenek nasmlouvány na "výkazy výměr v m2, m3, avšak tam se ten čas projeví.
Stačí? (Promiň, nechce se mi násobititi)
23.08.2007 (15:19)  
Naplánovali to na 7 let, dokončí za 6. Jsou lepší než plánovali, ale to neznamená že jsou dobří. Komunisti taky plnili plán na 110% a všichni víme, že v celku to žádnej zázrak nebyl.
Nickon: Za dřívější dokončení bývají ve smlouvě pro dodavatele bonusy, protože na tom zadavatel vydělá.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
23.08.2007 (15:10)  
stoupa: Nerozumíme si. Zajímalo by mě, kolik může ušetřit zhotovitel. Když platí lidi a techniku o dva roky méně, musí to být přece ohromné sumy.
registrovaný uživatel Dery 
23.08.2007 (14:58)  
tlesk tlesk
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.08.2007 (14:48)  
NIcKON:

typuju, že cena neklesne, možná, má-li zhotovitel dobře postavenou smlouvu, dokonce dostane bonus. Cena je obvykle za Dílo, ne za počet prostavěných dnu.

Dráha by mohla uspořit náklady za jednodušší a (asi na variáblech) levnější prujezd úsekem a to dříve, než očekávala.

pro pochybovače: toto je míněno jako kladné hodnocení všech účastníku.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
23.08.2007 (14:43)  
Dokázal by někdo z přítomných zhruba odhadnout, o kolik vyjde stavba Nového spojení levněji, když se o dva roky zkrátí? Tipl bych si, že to bude slušná suma.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.08.2007 (14:42)  
.. aspoň něco se daří - z pohledu, že jsem o tom čítal coby školák a možná se tudy svezu eště před dôchodkom ... (a vyskakovat na Vítkově než připojí postrk - bylo to pak do Vršovic rychlejší - taky už nebudu)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko