..: Radním v České Třebové se nelíbí, že nové expresy Praha - Brno zde nezastaví :..

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“

Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.

Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.

Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj


Jik | 5.9.2007 (10:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
06.09.2007 (11:44)  
Milan zary: Ex mají 120-140 km/h, EC 160 km/h. EC tedy mají to zastavování kde nahnat.
registrovaný uživatel Milan zary  mail  
06.09.2007 (10:15)  
Nezda sa mi celkom logicka poznamka, ze nezastavovanie je potrebne pre skratenie jazdnej doby vlakov. Ak uz by naozaj slo o to, tak by som zrusil radsej zastavovanie niektoreho z kategorie EC-preco? napriklad novy expres ma ist z prahy Hol. do Pardubic 61 minut bez zastavovania v Koline. Eurocity ma ist rovnako- 61 minut aj so zastavovanim v Koline. Keby nejake z eurocity v Koline nezastavovalo vtedy by to prinieslo zelany efekt.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
06.09.2007 (10:14)  
Zazněl tady zajímavý názor,že se někdo těší až budou ČD platit za zpoždění.Tak to bude paráda,konečně bude klid.Nebudou žádné přípoje,žádné čekací doby a návaznosti.Nebo si někdo myslí,že se bude čekat na přípoje a bude se nabalovat zpoždění na další vlaky a bude se platit dalším cestujícím .Tak to by byl "nejvyšší nádražák" pořádně blbý kdyby to dopustil.Bůh s náma a další bez komentáře.
06.09.2007 (9:32)  
Venca Motyka:

Jasně - za pravdu se každej zlobí.

Já jsem ve svým původním příspěvku chtěl jenom říct, že jestli to chtějí ČD někam dotáhnout, tak by se nad svým chováním měly zamyslet.

Stejně jako mého zákazníka nezajímají moje problémy při řešení zakázky (zajímá ho pouze cena, termín a úplnost splnění jeho požadavků), tak mě jakožto zákazníka ČD nezajímají problémy ČD - zajímá mě cena, termín a kompletní splnění služeb, za které jsem řádně zaplatil.
06.09.2007 (6:59)  
xAnri: Cestující se chce dostat do cíle své cesty a ne zpět do výchozího bodu. Při dvou dálkových jízdách týdně mě ČD ujeli za poslední měsíc již 3x a mě vznikly vícenáklady na dopravu do cíle. Nemohu je ani kompezovat částí vráceného jízdného, neboť většinou jsem nucen ukončit jízdu ve stejném tarifním pásmu.

Budou-li ČD takto pokračovat, silně uvažuji na přechod na bus i přes o něco dražší jízdné. Když nefungují přípoje u ČD, je dokonce rychlejší. Alespoň mi odpadnou vícenáklady na posledních 15 km a ušetřím si nervy při komunikaci se zaměstnaci ČD.

Už aby platilo odškodnění za zpoždění vlaku pro cestující.
registrovaný uživatel M 
06.09.2007 (3:34)  
xAnri05 - a ted na rovinu - ty si jako myslis, ze ta cesta ZDARMA do vychozi stanice je jako naka vyhra, nad kterou by vsem mela spadnout celist?

Priklad - jedu 200 km ze stanice A do stanice C, s prestupem ve stanici B. Prvni vlak ma zpozdeni, druhej vlak neceka a ja jsem zkysnul ve stanici B, protoze uz nic nejede. Tak k cemu mi kurva bude, kdyz misto becka budu kysnout v acku (nehlede na to, ze do A uz taky nic nepojede)?
05.09.2007 (22:53)  
Tento článek mi dal vzpomenout na kauzu:Vlaky IC v Karviné, město to prohnalo televizí, novinami a ejhle: IC byly zachovány (částečně aspoň) a od 2007 rozšířeny o další spoje, takže Třebováci-zavolejte televizi, novináře a půjde to.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
05.09.2007 (22:50)  
Zel.am: Ve smeru na Brno je v prujezdnych kolejich 60 km/h.
registrovaný uživatel Crozz  mail  
05.09.2007 (22:19)  
no pokud do ty Třebový pojedou vlaky ve stejném rozsahu jako teď tak nezastavění Ex je v poho :-),Vltava mi přijde taktéž zbytečná ale ostatní bych zde nechal,výstupy nástupy v Třebový si dovolím tvrdit jsou frekventovaný
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
05.09.2007 (21:19)  
Zireček, já ted pravidelně jezdím vlakem do práce a zpět, někdy mi práce dispečerů příjde jako totální šílenství, běháme mezi nástupišti aniž by ktomu byl důvod, pak jedeme křížem opět aniž by ktomu byl důvod, o stanici dále opět křížem, opět bezdůvodně....jedině že by snad nešly vexly...i to se nedávno třeba v Jistebníku stalo, než jme vycouvali do traťové koleje, předjely nás 3 náklady a my dostali 20 minut......já to rozchodil, železnici zbožnuji....ale ostatní nemilovníci ČD mě málem ukamenovali zaživa..
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko