Česká Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“
Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.
Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.
Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj

Jasně - za pravdu se každej zlobí.
Já jsem ve svým původním příspěvku chtěl jenom říct, že jestli to chtějí ČD někam dotáhnout, tak by se nad svým chováním měly zamyslet.
Stejně jako mého zákazníka nezajímají moje problémy při řešení zakázky (zajímá ho pouze cena, termín a úplnost splnění jeho požadavků), tak mě jakožto zákazníka ČD nezajímají problémy ČD - zajímá mě cena, termín a kompletní splnění služeb, za které jsem řádně zaplatil.
Budou-li ČD takto pokračovat, silně uvažuji na přechod na bus i přes o něco dražší jízdné. Když nefungují přípoje u ČD, je dokonce rychlejší. Alespoň mi odpadnou vícenáklady na posledních 15 km a ušetřím si nervy při komunikaci se zaměstnaci ČD.
Už aby platilo odškodnění za zpoždění vlaku pro cestující.
Priklad - jedu 200 km ze stanice A do stanice C, s prestupem ve stanici B. Prvni vlak ma zpozdeni, druhej vlak neceka a ja jsem zkysnul ve stanici B, protoze uz nic nejede. Tak k cemu mi kurva bude, kdyz misto becka budu kysnout v acku (nehlede na to, ze do A uz taky nic nepojede)?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











