..: Eurostar výrazně zrychluje :..

Ilustrační obrázekLondon - Již 14. listopadu 2007 se cestující mezi Paříží a Londýnem dočkají výrazné změny. Nejen že cesta mezi oběma městy zrychlí o 20 minut, ale změní se i konečná a výchozí stanice. Místo na nádraží London-Waterloo začnou vlaky Eurostar zajíždět na London-St Pancras. Je to díky nově zprovozněnému úseku VRT trati, tzv. High Speed 1 (HS1), mezi Ebbsfleet a London-St Pancras. Jedná se o poslední část vysokorychlostní trati na britském území, která je v převážné většině projektována na obvyklou rychlost 300 km/h. Celá HS1 od tunelu La Manche až po London St Pancras měří 109 km. Cestovního časy vlaků ES jedoucích mezi Paříží a Londýnem bez zastávky se zkrátí o plných dvacet minut na 2 hodiny a 15 minut. To ještě více zatraktivní tuto relaci oproti letecké dopravě, kdy již nebude fyzicky možné, aby cesta letadlem byla rychlejší než vlakem.

Rekonstrukce St Pancras International

Toto nádraží bude mít nově 15 nástupišť. 6 pro Eurostar, 3 pro domácí vysokorychlostní spoje ve směru Kent, 4 pro Midland Mainline do East Midlands a Yorkshire a 2 podzemní pro místní dopravu. Opravy se dočkala celá budova ve viktoriánském stylu, kompletně bylo zrekonstruováno veškeré zázemí, vybudovány nové obchody a restaurace, mezi nimiž nechybí "Rendezvous" s nejdelším champagne barem v Evropě.

Ebbsfleet International

Na HS1 mezi městy Dartford a Gravesend vyrostla nová stanice nazvaná Ebbsfleet International. Bude pouhých 17 minut jízdy vnitrostátním vysokorychlostním vlakem ze St Pancras. Důležitou roli bude hrát v budoucnu, protože se jedná o velké rozvojové území, pořádně rušno tu bude zejména v roce 2012 při Olympijských hrách. Olympijský park ve Stratfordu bude totiž vzdálen jen 10 minut.

Ashford International

Již existující stanice bude od roku 2009 ještě důležitější. To budou do provozu uvedeny nové vnitrostátní vysokorychlostní vlaky mezi Londýnem, Ashfordem a pobřežím hrabství Kent. Na ně se počítá s novou řadou 395, schopnou v krátkém čase zrychlit na 225 km/h, což je rychlost bohatě postačující pro tyto krátké vzdálenosti. Čtyři prototypy vyjedou na testy již v letošním roce. Uvedení těchto vlaků do provozu významně zkrátí cestovní časy. Mezi Londýnem a Ashfordem postačí místo dosavadních 83 minut pouze 37 minut, z metropole do Canterbury bude možné se dostat za pouhých 60 minut. V souvislosti s těmito projekty bude v roce 2009 do provozu uvedena ještě nová stanice Stratford, vzdálená ze St Pancas 7 minut, která sehraje klíčovou roli při Olympijských hrách 2012.

zdroj: High Speed 1


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 8.9.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Francie Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel junkrs 
08.09.2007 (19:44)  
Pochopitelně je směšné, srovnávat rychlosti ES s rychlostmi u nás, ale stejně propastný rozdíl bude asi i v cenách. Nemyslíte? Přeci jenom bude asi pro našince cenově přijatelnější ujet vzdálenost 522km na ČD než trasu Paříž-Londýn :-)
registrovaný uživatel JnR 
08.09.2007 (19:38)  
crash 151: přesně tak

moudivláček: já tam jezdím dost často, takže taky vím, o čem to je :-(
08.09.2007 (17:37)  
moudivláček: mam ten dojem že to bylo myšleno spíš ironicky... ;-)))
08.09.2007 (17:11)  
JnR: tak tohle mne opravdu pobavilo. Cestovní čas možná trochu podobný je (Rožmberkem za 1 hodinu a 53 minut), ale je tam přece propastný rozdíl ve vzdálenosti! Brno-Jihlava 104 km, zatímco Paris-London 522 km. Tohle myslím nesnese srovnání, nedávno jsem z Brna do Jihlavy tímto vlakem jel, vím o čem to je :-(
registrovaný uživatel JnR 
08.09.2007 (16:51)  
Georgo: nebo skoro jako Jihlava - Brno při cestě SC Rožmberk :-))
08.09.2007 (15:19)  
Jenom s drobnym rozdílem ve vzdálenostech; 522 km vs. 250 km ;-).
Jinak vp= 232km/h. To už je víc než slušný :-)
08.09.2007 (14:08)  
Paris-London 2:15 - to je to isté ako Praha-Olomouc pendolinom...
08.09.2007 (13:56)  
Kuba: plati a navic po predlozeni prukazu OSZ (s platnymi znamkami na letosni rok) dostanes v jidelnaku 2 cl Chivas Regal na ucet podniku.
registrovaný uživatel mrk 
08.09.2007 (13:12)  
Velmi mně pobavil výraz " obvyklá rychlost 300 km/h." U nás obvyklých 60 km/h a vysokorychlostních 160 km/h je proti tomu opravdu tak trochu závan středověku.
registrovaný uživatel Kuba 
08.09.2007 (12:22)  
Platí pro cestu EuroStarem FIPka???
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko