Lysá nad Labem - Dnes ráno ve čtvrt na sedm měl rychlík 950 (Hradec Králové - Praha) v Lysé nad Labem čekat na zpožděný přípoj - vlak Os 6401 (Ústí nad Labem - Kolín), ale z dosud nezjištěných příčin rychlík odjel od nástupiště, projel odjezdové návěstidlo a ohrozil vlakovou cestu vlaku Os 6401.
Strojvedoucí rychlíku si pozdě, ale přece všiml, že není vše jak má být a zastavil - 12 metrů za odjezdovým návěstidlem. Tím zabránil hrozící srážce s vlakem 6401.
Pro neznalé poměrů v Lysé nad Labem doplním, že vlaky v této stanici nejsou vypravovány výpravčím, ale vlakovou četou jako na zastávce.
Karel Chýla
| 14.9.2007 (21:29)

Related news

16.09.2007 (16:08)
Ja si take myslim, ze ve stanicich, kde je vyssi frekvence vlaku by se cerveny rusit nemeli.
16.09.2007 (15:51)
Web Až budeš mít odježděno na osobní dopravě tolik co já,potom pochopíš co to je ,když odjezdy nedává červený výpravčí.Jinak koukám píšeš nesmysly a nejsi v obraze.
16.09.2007 (13:40)
Strojvudceprihoda: Pokud chcete pristupovat k firum jako k nezodpovednym osobam, pak budete muset resit taky vsechna navestidla na trati. Navrhujete tedy postavit ke kazdemu navestidlu kremenaka, kterej bude nesvepravnym strojvedoucim potvrzovat, ze ta cervena je fakt cervena?
16.09.2007 (11:37)
Trošku mimo,ale od nové GVD má být výprava vlaku vlakou četou zavedena v dalších stanicích a to Praha Smíchov,Praha Masarykovo nadraží a Praha Radotín a témeř jistě i v dalších.
16.09.2007 (9:37)
Opět se jen potvrzuje,že když nevypravuje vlaky červený výpravčí tak je to špatné.Vlakvedoucí dá odjezd po nástupu a výstupu cestujících a co je na návěstidle je mu jedno.Vše je na strojvedoucím a takhle to dopadne.
16.09.2007 (8:14)
Keď už naozaj v Lysej n. L. vonkajší výpravca je, tak skôr by malo byť nariadené vlaky os. prepravy aj vypravovať. A aj vyrozumievať vl. personál o operatívnej situácii v premávke.
16.09.2007 (8:08)
Miroslav Zikmund: v Lysé nad labem občas hlásí to co mají, ale někdy byli na "odstřel". Bývávalo "dobrým zvykem" za každé (!) hlášení vkládat upozornění na zákaz kouření. No a když byl letos v lednu ranní os do Prahy zrušen, tak se neozvalo pro jistotu hlášení žádné...
Moje zkušenosti jsou z provozu asi takové, že technické prostředky pro oznámení "čehokoliv" jsou. Bohužel se je stále někteří zaměstnanci nenaučili efektivně využívat.
Moje zkušenosti jsou z provozu asi takové, že technické prostředky pro oznámení "čehokoliv" jsou. Bohužel se je stále někteří zaměstnanci nenaučili efektivně využívat.
16.09.2007 (6:58)
V Libni jsem zaslechl služební hlášení o čekání kvůli přípoji i kvůli výluce dokonce plechovou hubou. To je ale podle mě dobré spíše pro vlakovou četu, strojvedoucího by bylo lepší informovat spíše TRSkou (pokud tam je).
15.09.2007 (21:54)
Marně hledám na plánku ŽST Lysá nad Labem třetí traťovou kolej !!!!!!
V žst. Lysá nad Labem jsou 2 výpravčí; pokud souhlas k odjezdu dává strojvedoucímu obsluha vlaku, tak je tam jeden zbytečný … když už tam je, tak by se měl alespoň ráčit obtěžovat a pomocí staničního rozhlasu oznámit obsluze vlaku 950, že se čeká na přípoj 6401 …
Podobnost s nehodovou událostí v žst. Poříčany před několika lety nikoli zcela náhodná … rovněž dva výpravčí, vlaky osobní přepravy odjíždí na "souhlas k odjezdu" daný obsluhou vlaku … venkovní výpravčí pouze sleduje jak vláčky jezdí kolem (proč se neobtěžoval informovat obsluhu vlaku, že se čeká na protijedoucí náklad …)
V žst. Lysá nad Labem jsou 2 výpravčí; pokud souhlas k odjezdu dává strojvedoucímu obsluha vlaku, tak je tam jeden zbytečný … když už tam je, tak by se měl alespoň ráčit obtěžovat a pomocí staničního rozhlasu oznámit obsluze vlaku 950, že se čeká na přípoj 6401 …
Podobnost s nehodovou událostí v žst. Poříčany před několika lety nikoli zcela náhodná … rovněž dva výpravčí, vlaky osobní přepravy odjíždí na "souhlas k odjezdu" daný obsluhou vlaku … venkovní výpravčí pouze sleduje jak vláčky jezdí kolem (proč se neobtěžoval informovat obsluhu vlaku, že se čeká na protijedoucí náklad …)
15.09.2007 (18:34)
Ad rohilkk:podle všeho je to opravdu vina strojvedoucího,je to člověk jako každý jiný.Navíc pravděpodobně neměl-tak jako většina jeho kolegů-právě ideální podmínky pro život a službu,ale to ho neomlouvá.Je to technicky podobné,jako když řidič pozdě zareaguje na červené světlo na křižovatce,vjede druhému autu do cesty a oba zastaví ještě dřív,než se střetnou.Jen ty následky jsou rozdílné-na silnici to většinou končí ťukáním na čelo,někdy sprostou nadávkou a výjimečně poukutou.Na železnici to vždy končí postavením strojvedoucího mimo službu,několikaměsíčním přeřazením na práci za minimální mzdu a přezkoušením státním orgánem.Často to také končí obžalobou a odsouzením,propuštěním a nezaměstnaností.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info

informacni okenko