..: Praha chce do dvou let zdvojnásobit počet příměstských vlaků :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní město Praha chce od prosince 2008 zdvojnásobit počet městských a příměstských železničních spojů. Zdvojnásobení počtu vlaků v Praze bude možné díky Novému spojení, jehož soustava viaduktů a tunelů se právě dokončuje. Jde o největší železniční stavbu v Praze za posledních 25 let. První vlaky by zde měly projet v září 2008, plně v provozu by Nové spojení mělo být od jízdního řádu 2008/2009.

Podle zástupce Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (Ropid) Petra Vychodila přepraví nyní městské vlakové linky denně přes 80 000 cestujících a každoročně se jejich počet zvyšuje asi o tři procenta. Nejvytíženější je Masarykovo nádraží, kterým denně projde 30 000 Pražanů a Středočechů, následuje Hlavní nádraží, Libeň a Radotín.

Ilustrační obrázek

Praha má v současné době přes 200 kilometrů železničních tratí, koleje metra a tramvají jsou dlouhé zhruba 180 kilometrů. Pro městskou dopravu chtějí dráhy pustit osobní vlaky i na tratě, kde dosud jezdí pouze nákladní soupravy. Příkladem je trasa z Běchovic přes Malešice na Hlavní nádraží, kde dosud jezdí osobních vlaků velmi málo a spíše jen vynuceně nedostatkem jiných kapacit.

Nové spojení pomůže především linkám z Kolína a Lysé nad Labem, u nichž bude možné zvýšit takt spojů v dopravní špičce na čtvrthodinový. Další příměstské linky povedou od Kralup nad Vltavou, Kolína, Řečan nad Labem, Berouna, Rudné u Prahy nebo Vraného nad Vltavou. První městská linka už tři roky jezdí na trase Praha Libeň - Praha Holešovice - Roztoky u Prahy.

Více informací o nových linkách PIDu naleznete zde. Souvislost má i článek o snaze pražských Zelených zdvojnásobit počet městských spojů.

Zdroj:Ihned.cz


Samir Lepara | 9.10.2007 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
09.10.2007 (12:29)  
František: Nic proti, ale v našich poměrech si obě teze dost protiřečí: pokud budou (např.) na hlavním nádr. vlaky "kmitat" sem a tam, nezbytně dojde k tomu, že při "spolehlivosti" věkovitých jednotek řady 451/2, se bude zpoždění přenášet a dále kumulovat, takže ve výsledku se bude hodnota JŘ rovnat tak akorát toaletnímu papíru...
Osobně se mi to celé zdá jako cesta do pekel, přičemž tuto cestu dráhy nastoupily už před spoustou let celosíťově, takže dnes máme "pravidelnost" dopravy skoro jako v Srbsku! Jestli by totiž nebyl lepší např. hodinový takt na všech tratích s dostatkem záložních souprav a volnějšími obratovými časy, aby se dalo na odjezdy vlaků spolehnout jak v časech stařičkého mocnáře! To by si ovšem velkomožné panstvo muselo při tvorbě grafikonu přestat hrát na (papírové) Švýcarsko...
09.10.2007 (11:50)  
Pražákům těm je tam hej...
Registrierter Benutzer waszyn 
09.10.2007 (10:54)  
František: Pochybnou dálnicí myslíte D3 na Budějovice, D47 do Ostravy, D8 přes Středohoří, Severní spoj na Moravu nebo kterou přesně?
Těmi objezdy myslíte objížďky? To jako když vede nějaká I.třída s 5000 kamiony za den přes středně velké město, tak ty kamiony necháme to město objet po okreskách okolními vesnicemi?
Oficiálně není cílem podporovat co? Přesun na koleje? Tak pokud se i za evropské peníze zrekonstruovaly TRANZITNÍ koridory tak, že přes nás po nich nemůže tranzitovat bez zastavení jediný zahraniční dopravce, tak se nemůžeme divit, že jede všechno po silnici. A taky co se týče dopravy od nás/k nám-on totiž termín dodání pár beden / 1000 km / týden nikoho neoslní. Onehdá jsem zajišťoval přepravu nějakých kanalizačních skruží Praha-Košice, ideální relace pro vlak... no a skončilo to u 12 přímých kamionů...
Registrierter Benutzer Precla 
09.10.2007 (10:31)  
Takže se bude b Praze žít ještě víc blaze :)
.. Jinak těch osobních spojů přes Běchovice na Kolín taky moc není.. :(
09.10.2007 (10:06)  
No kdyby některé vlaky na tom hlavním nestály dvacet minut a nečekaly na odjezd zpět, ale místo toho odjely po pěti minutách dál jako spoj na opačnou stranu, mohl by během následujícíh patnácti minut projet po stejné koleji další vlak, a už tu máme dvojnásobný počet vlaků. Jinak si myslím, že by bylo třeba nejen přizpůsobovat počet vlaků kapacitě tratí, ale v určitém předstihu i kapacitu tratí očekávanému počtu vlaků. Pro auta se stavějí pochybné dálnice, i když by většinou stačily objezdy a i když oficiálně není cílem je podporovat, a jak to vypadá na dráze... A taky zapracovat na té pravidelnosti by to chtělo.
Registrierter Benutzer Busman 
09.10.2007 (9:35)  
Pěkné, pěkné, jen co je pravda. Jen se obávám, že s touto intenzitou dopravy bude i Nové spojení na pokraji své kapacity, nemluvě o návazných tratích. Úzké hrdlo se rázem stane i z trojkolejky na Poříčany, o ostatních tratích z Prahy ani nemluvě. Bez segregace příměstské a ostatní železniční dopravy se západní kvality cestování - čili mimojiné pravidelnosti a přesnosti - jen tak nedočkáme.

Takže se musí nejprve postavit naddimenzovaný jízdní řád, který zcela shodí nepatrná provozní nepřesnost, aby se teprve potom mohlo zjistit, že jsou potřeba všude čtvrté koleje? A pak teprv se zas bude 20 let kopat...

Nechci kritizovat, jen podotýkám, že intenzita dopravy se musí přizpůsobit kapacitě tratí a ještě s rezervou kvůli nepravidelnostem. A Nové spojení, díky bohu za něj, spíše řeší současný katastrofický stav a otevírá nové možnosti vedení příměstské dopravy (tranzit přes centrum). Ale jsou tu další omezující prvky - kapacita Hlavního nádraží a kapacita tratí v okolí Prahy...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko