Praha - Hlavní město Praha chce od prosince 2008 zdvojnásobit počet městských a příměstských železničních spojů. Zdvojnásobení počtu vlaků v Praze bude možné díky Novému spojení, jehož soustava viaduktů a tunelů se právě dokončuje. Jde o největší železniční stavbu v Praze za posledních 25 let. První vlaky by zde měly projet v září 2008, plně v provozu by Nové spojení mělo být od jízdního řádu 2008/2009.
Podle zástupce Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (Ropid) Petra Vychodila přepraví nyní městské vlakové linky denně přes 80 000 cestujících a každoročně se jejich počet zvyšuje asi o tři procenta. Nejvytíženější je Masarykovo nádraží, kterým denně projde 30 000 Pražanů a Středočechů, následuje Hlavní nádraží, Libeň a Radotín.
Praha má v současné době přes 200 kilometrů železničních tratí, koleje metra a tramvají jsou dlouhé zhruba 180 kilometrů. Pro městskou dopravu chtějí dráhy pustit osobní vlaky i na tratě, kde dosud jezdí pouze nákladní soupravy. Příkladem je trasa z Běchovic přes Malešice na Hlavní nádraží, kde dosud jezdí osobních vlaků velmi málo a spíše jen vynuceně nedostatkem jiných kapacit.
Nové spojení pomůže především linkám z Kolína a Lysé nad Labem, u nichž bude možné zvýšit takt spojů v dopravní špičce na čtvrthodinový. Další příměstské linky povedou od Kralup nad Vltavou, Kolína, Řečan nad Labem, Berouna, Rudné u Prahy nebo Vraného nad Vltavou. První městská linka už tři roky jezdí na trase Praha Libeň - Praha Holešovice - Roztoky u Prahy.
Více informací o nových linkách PIDu naleznete zde. Souvislost má i článek o snaze pražských Zelených zdvojnásobit počet městských spojů.
Zdroj:Ihned.cz

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Osobně se mi to celé zdá jako cesta do pekel, přičemž tuto cestu dráhy nastoupily už před spoustou let celosíťově, takže dnes máme "pravidelnost" dopravy skoro jako v Srbsku! Jestli by totiž nebyl lepší např. hodinový takt na všech tratích s dostatkem záložních souprav a volnějšími obratovými časy, aby se dalo na odjezdy vlaků spolehnout jak v časech stařičkého mocnáře! To by si ovšem velkomožné panstvo muselo při tvorbě grafikonu přestat hrát na (papírové) Švýcarsko...
Těmi objezdy myslíte objížďky? To jako když vede nějaká I.třída s 5000 kamiony za den přes středně velké město, tak ty kamiony necháme to město objet po okreskách okolními vesnicemi?
Oficiálně není cílem podporovat co? Přesun na koleje? Tak pokud se i za evropské peníze zrekonstruovaly TRANZITNÍ koridory tak, že přes nás po nich nemůže tranzitovat bez zastavení jediný zahraniční dopravce, tak se nemůžeme divit, že jede všechno po silnici. A taky co se týče dopravy od nás/k nám-on totiž termín dodání pár beden / 1000 km / týden nikoho neoslní. Onehdá jsem zajišťoval přepravu nějakých kanalizačních skruží Praha-Košice, ideální relace pro vlak... no a skončilo to u 12 přímých kamionů...
.. Jinak těch osobních spojů přes Běchovice na Kolín taky moc není.. :(
Takže se musí nejprve postavit naddimenzovaný jízdní řád, který zcela shodí nepatrná provozní nepřesnost, aby se teprve potom mohlo zjistit, že jsou potřeba všude čtvrté koleje? A pak teprv se zas bude 20 let kopat...
Nechci kritizovat, jen podotýkám, že intenzita dopravy se musí přizpůsobit kapacitě tratí a ještě s rezervou kvůli nepravidelnostem. A Nové spojení, díky bohu za něj, spíše řeší současný katastrofický stav a otevírá nové možnosti vedení příměstské dopravy (tranzit přes centrum). Ale jsou tu další omezující prvky - kapacita Hlavního nádraží a kapacita tratí v okolí Prahy...
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.












