..: Německá železnice ve stávce :..

Ilustrační obrázekNěmecko - Železniční dopravu v Německu v pátek ochromila další tříhodinová stávka vyhlášená strojvůdcovskými odbory GdL (Gewerkschaft deutscher Lokomotivführer), kteří nejsou spokojeni s růstem mezd. Stávka trvala od 8:00 do 11:00, ale provoz se stabilizoval až pozdě večer. Komplikace v dopravě se dotkly i České republiky. Odboráři dnes oznámili úmysl další stávku uskutečnit nejdříve v úterý.

Ačkoliv odboráři stávkovali jen v regionální a městské dopravě, nejela dnes i řada dálkových vlaků. Odboráři původně chtěli stávkovat i v dálkové a nákladní dopravě, ale pracovní soud Chemnitz brzy ráno povolil jen stávku v regionální dopravě. Dráhy měly připravený nouzový jízdní řád pro případ jakékoliv stávky, podle kterého se nakonec jezdilo celý den. Zrušeny tak byly skoro všechny vlaky IC, některé spoje ICE byly zkráceny (například drážďanské jezdily až z Lipska) a většina mezinárodních spojů končila na hranicích. Spoje EC z Česka tak končily v Drážďanech a rychlíky do Mnichova končily v Regensburgu. V regionální dopravě, do které byly nestávkující strojvedoucí převedeni, se nakonec podařilo vypravit okolo 50% spojů. Zvláště ve větších městech docházelo k přeplňování autobusů a výrazně narostlo množství aut v ulicích.

Němečtí strojvůdci zahájili stávku poté, co se vedení železniční společnosti Deutsche Bahn znovu nedohodlo s odborovým svazem strojvůdců GdL na růstu mezd. Odbory požadují samostatnou kolektivní smlouvu pro vlakový personál a nárůst platů minimálně o 31%. Dráhy tyto požadavky z ekonomických důvodů striktně odmítají. Obě strany se v srpnu shodly, že povedou jednání až do konce září a odboráři po tu dobu nebudou stávkovat. Jednání ale skončila neúspěšně. GdL nyní dal vedení drah ultimátum ke splnění jejich požadavků do úterý odpoledne, pokud do té doby jejich požadavky nebudou splněny začnou opět stávkovat.

zdroj: iDNES.cz, Novinky.cz, ZDF


Adys Poslat mail autorovi | 6.10.2007 (14:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Německo


07.10.2007 (16:47)  
Pro Georgo: Proč píšeš slovensky?
07.10.2007 (16:44)  
Představte si, kdyby od GVD 2007/8 nic nejelo a všecny tratě by byly až do GVD 2008/9 kvůli stávce bez provozu. Představte si tohle, to by byl takzvaný Železniční chaos. Já bych tedy za tu dobu týdeník Železničních 168 hodin (JTB si o tom prohlédl ode mne vzkaz, že ho přejmenujeme) nevydával a možná by asi nikdo nebyl na ŽelPage...
Registrierter Benutzer ANKU 
07.10.2007 (10:38)  
Georgo: Ta nabidka od DB neni narust 10%, ale zvyseni tarifu o 4,5% a navic navyseni mnozstvi prescasovych hodin, takze ve vysledku by dostali o tech 10% vic.
Registrierter Benutzer BAHN 
07.10.2007 (1:01)  
Ale ono to má i svoje opodstatnění - vedení DB si přidalo od roku 2002 do 2007 o 58% dle oficiálních údajů DB. Zaměstnancům 0,5% za tu celou dobu . Takže se nedivte, že chtějí stávkovat.
06.10.2007 (20:34)  
Georgo: naprostý souhlas!!!
06.10.2007 (15:28)  
Toto je hnusné vydieranie. Už ponuka 10% nárastu bola ďaleko viac, než veľkorysá, ale očividne sa odbory nikdy nestanú ničím viac, než len piatym kolesom na voze každého podniku, ktoré už dávno neslúži svojmu pôvodnému cieľu a ktoré navyše v aktuálnom socioekonomickom kontexte Európy stratilo svoje historické opodstatnenie.
Výstižne sa vyjadrila cestujúca v televíznej ankete, ktorá povedala, že každý chce vyšší plat, ale keby sme preto všetci mali začať štrajkovať, tak to tu môžeme zabaliť...

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko