Česká republika - Blíží se konec října, který bývá spojen se zmenou letního času na zimní. Letos se v noci ze soboty 27. na neděli 28. října dotkne deseti nočních dálkových vlaků Českých drah. Ručičky hodin se posunou o hodinu zpět, dálkové vlaky tedy budou uprostřed noci hodinu čekat na odjezd podle SEČ. Pokud by vlaky nezůstaly stát, jely by po změně času ve zbytku trasy o hodinu dříve.
Přehled vlaků, kterých se dotkne na českém území změna času:
R 200 Silesia Krakov – Praha, čeká ve stanici Bohumín, odjezd 2:10 SEČ
R 202 Chopin Vídeň – Varšava, čeká ve stanici Bohumín, odjezd 2:00 SEČ
R 203 Chopin Varšava – Vídeň, čeká ve stanic Petrovice u Karviné, odjezd 2:16 SEČ
R 208 Vltava Moskva – Praha, čeká ve stanici Olomouc, odjezd 2:34 SEČ
R 209 Vltava Praha – Moskva, čeká ve stanici Ostrava-Svinov, odjezd 2:46 SEČ
R 225 Šírava Praha – Humenné, čeká ve stanici Valašské Meziříčí, odjezd 2:33 SEČ
R 374 Pannonia Bukurešť – Praha, čeká ve stanici Brno, odjezd 2:25 SEČ
R 375 Pannonia Praha – Bukurešť, čeká ve stanici Tišnov, odjezd 2:03 SEČ
R 376 Galileo Galilei Bratislava – Drážďany, čeká ve stanici Pardubice, odjezd 2:18 SEČ
R 377 Galileo Galilei Drážďany - Bratislava, čeká ve stanici Pardubice, odjezd 2:11 SEČ
R 420 Excelsior Košice – Cheb, čeká ve stanici Česká Třebová, odjezd 2:07 SEČ
R 421 Excelsior Cheb – Košice, čeká ve stanici Zábřeh na Moravě, odjezd 2:19 SEČ
R 423 Cassovia Praha - Košice, odjede ještě podle LEČ z Třince, odjezd 1:59 (hodinu bude čekat až na slovenském území)
zdroj: České dráhy
| 24.10.2007 (23:00)
Co je tohle za blbost prosimvás? Právě tím, že do sedacích vozů na nočních vlacích zavedete místenku, z nich naopak spolehlivě vyženete onu večerní/ranní frekvenci protože ta Vám místenky kupovat nebude a sedačky bude naopak používat právě ta celonoční frekvence, kterou z nich chcete dostat. Zvýhodňovat lůžka a lehátka na nočním vlaku je dobrý nápad, ale musí se na to jinak než přes místenky do sedaček, protože to povede v lepším případě k tomu, že sedačky budou jezdit prázdné, v horším případě plné celonoční frekvence, kterou to výjde levněji než lehátko.
Tak třeba CorailNuits SNCF, nebo spoje do Itálie. Jde o to eliminovat čímkoli zasmrádající cestující (viz příspěvek Georgo) a zvýšit bezpečnost noční dopravy. Toho lze kromě přítomnosti policie ve vlaku dosáhnout omezením nočního zastavování a omezením B* s kupaty. Upozorňuji, že zařazením pouhých 2 velkoprostorů neklesne kapacita vlaku, protože 2 velkoprostory = 160 míst k sezení = 8 vozů s kupaty;-) Ano, ve velkoprostoru se nevyspíš, ale všichni zde by si měli uvědomit, že vozy na sezení na spaní nejsou. Od toho jsou tu vozy ubytovací...;-) A ještě bych do těch sedáků dal povinnou místenku, aby tyto vozy nebyly používány pro celonoční relace ale jen pro večerní/ranní frekvenci, abych takto zvýhodnil koupi lehátkového lístku a selektoval celonoční cestující do ubytovacíh vozů...
J.Petrák: No je pravda, že pokud vlak stojí, tak se ve WLABmz spát dá.
Georgo: Dokud budou na nočních rychlících převažovat vozy B, které mají "luxusně" nízkou kapacitu 20 ležících osob (tudíž podstatně komfortnější než WLABmz), tak se vyšší úrovně nočního cestování nedočkáme. Kdyby se ČD podívaly do Evropy jak vypadají vlaky tzv. "nočního skoku" (jak káže duo Ondrůj & Kubala a spol.), tak by věděly, že standardní řazení vozů je např. 4x WLABmz + 6x Bcmz + 2x Bpmz - rozsvícený velkoprostor, kde se prostě sedět musí - pro klientelu, která necestuje přes celou noc, v lepším případě na tomto fóru nenáviděný "slíprt":-)
Railfort - tak to by mne zajimalo, jak se da neregistroval, ze vlak hodinu stoji:-))
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










