Praha - Představenstvo Českých drah se překvapivě rozhodlo pokračovat v projektu modernizací lokomotiv řady 755. Zatímco v předešlém roce se rozběhnutý projekt kvůli nedostatku financí zastavil a zůstalo pouze o dvou lokomotiv ověřovací série, nyní doporučilo představenstvo objednat pro ČD Cargo během příštího roku hned osm těchto strojů. O způsobu financování zakázky zatím není nic známo.
Kompletní rekonstrukce vyřazených lokomotiv řad 753 a 750 začla realizovat ČMKS v roce 2001 původně pro italské odběratele, záhy se však projevil hlad po výkonných lokomotivách i u domácích dopravců, a tak se po našich kolejích prohání podle některých údajů již takřka dvacet rekonstruovaných "brejlovců". V roce 2004 se mezi zájemce přidaly i České dráhy, které o rok později dostaly dva modernizované stroje.
Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. Lokomotiva tím změnila i druh přenosu výkonu, ze stejnosměrného na střídavě-stejnosměrný. Krom řady dalších úprav došlo také k přepracování řídících systémů a pultů strojvedoucího, dosazena byla i výkonná elektrodynamická brzda.
Oba ověřovací prototypy se od začátku svého provozu objevují především na trati 120, kde obstarávají vozbu ucelené soupravy vápence z Nučic do Kadaně. Na jaře letošního roku si odbyly i krátký pobyt na východě Čech, což zřejmě předznamenalo objednávku dalších rekonstrukcí. Objednávka bude ale zřejmě znamenat i další omezení provozu neupravených lokomotiv řad 753 a 751, které dožívají v posledních výkonech v nákladní dopravě.
Námět: ppeta; zdroj:časopis Železničář, 42/2007

Burns: verim, ze mas pravdu. Jinak to bude nevesele.
"Základem modernizace je náhrada nepříliš spolehlivého a úsporného motoru K12V230DR novým agregátem Caterpillar 3512 DI-TA se současným dosazením trakčního alternátoru. "
Z této věty vyplývá, že spalovací motor K12V230DR je sice nespolehlivý, ale ve srovnání s nově dosazeným motorem úspornější …
=> motor nevyniká ani spolehlivostí, ani úsporností
Mám Vám to dokládat zkouškou z češtiny? Jediná stylistická botka je ten přístavek na konci, ten se mohl občárkovat (, se současným...). Celé souvětí není moc pohledné, nicméně gramaticky a logicky snad funguje. Pevně doufám, že podobnými připomínkami zásobujete i své kolegy z tiskového ČD, protože tam lze najít dost opravdových chyb, přestože jsou na rozdíl od nás placeni.
ČD Cargo existuje: http://www.cdcargo.cz/wps/wcm/connect/cdCargo
Jinak někteří lidé ač jsou placeni za organizaci ČD a.s. (například konkrétní přednosta v jedné malé UŽST) již dojíždí do jiné UŽST a delší dobu za peníze ztrátové "matky" budují "ziskovou" "dceru".
PS: Traduje se že 755 ušetřili za rok provozu Čd jen milion na naftě. A to nemluvím o tom že 755 na Vápenci jezdí od dodání a vychytání much prakticky nepřetržitě. Pokud vyjmu různé revizní opravy na které musí ať chce nebo nechce každá mašina.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











