Maďarsko - Po téměř kompletní paralýze vlakových spojů v Německu postihne podobný vývoj tento týden i Maďarsko. Odborová sdružení v zemi vyzývají své členy ke stávce, která podle nejnovějších informací začne ve středu, 21. listopadu v 6.00 a potrvá v průběhu celého dopoledne. V uvedenou dobu do zaměstnání nenastoupí pracovníci železnice, autobusové dopravy, ale ani učitelé a pracovníci ve zdravotnictví.
Tímto krokem odborová hnutí v Maďarsku vyjadřují nesouhlas s připravovanými reformami ve zdravotnictví a důchodovém systému, ale také s chystanými škrty v železniční dopravě. Ministerstvo hospodářství a dopravy chce totiž společně s MÁV (H-START) zrušit celkem 38 regionálních tratí, na nichž je provozování osobní dopravy ztrátové. Ani jedna strana ovšem nevylučuje možnost provozování těchto spojů jinými dopravci. Jako další alternativa se uvádí dotování provozu na zmíněných tratích z vlastních zdrojů krajů nebo obcí.
Stávka na železnici zasáhne i do pravidelné vlakové dopravy v ČR a na Slovensku: jedná se hlavně o spoje EC 174, EC 170 Hungaria a EC 278 Jaroslav Hašek.
Doplněno 20. 11. 2007, 23.30: Podle nejnovějších zpráv nedošla jednání mezi vládou a odboráři k oboustranně přijatelnému výsledku, a tak by se cestující měli připravit na výrazná omezení způsobená zastavením vlakové dopravy v Maďarsku.
| 20.11.2007 (23:00)
A k Maďarsku jen doplním, že zřejmě ke zhoršení obsluhy veřejnou dopravou nedojde, akorát to nebude jezdit lokálka, ale busík nějakého xxx Volánu. Kromě toho jsem hluboce přesvědčen, že maďarské soudruhy nevede ke stávkování žádná vize rozvoje železnic, jako spíš solidarita se strojvedoucími Bzmotů, kteří přijdou o práci- co jsem tak personál v těch vlacích viděl, tak si nedovedu představit, že by nějaký Pista bácsi z Makó byl schopen a ochoten přejít na vozbu IC...
Len tak mimochodom, sú to "chotáre" - len v záujme rozšírenia Tvojho či Vašho všeobecného rozhľadu dodám, že išlo o predchodcov dnešných katastrov s určitými administratívnymi špecifikami. V súčasnosti slovo patrí medzi archaizmy a bežne sa nepoužíva.
No a moju "bytostnú nenávisť" k železnici si môže každý overiť kliknutím na môj profil tu na ŽP :)
Bojím sa ale, že spústa diskutujúcich nedokáže pochopiť jeden základný paradox: človek môže mať skutočne rád železnicu a pritom (či skôr dianie na nej) ostro kritizovať. Časy, keď sa ľudia delili na tých správnych, ktorí chválili a nenamietali; a disidentov, skončili pred 18 rokmi. Našťastie.
Z pohľadu zákazníka - súkromnej osoby - už teraz väčšinou ťažko hľadám dôvody, prečo na niektoré cesty zvoliť vlak. Zachraňuje to fakt, že mám vlaky rád, a tak niektoré veci skrátka rád prehliadam (navyše nevlastním IGK ani a z dôvodov daných matkou prírodou asi ani nikdy nebudem). Mýtus o komfortnosti tiež často stojí na hlinených nohách - 6 hodín v Bčku oproti väčšine nových busov nemá šancu. Pre ľudí, ktorí IGK majú, už v súčasnosti väčšinou vlaky (okrem mestských aglomerácií) alternatívou nie sú.
Z pohľadu zákazníka - firmy - má pre mňa vlak omnoho nižšiu flexibiltu ako kamión, ale aj keď vezmem do úvahy, že sa na niektoré prepravy oplatí viac, pár blbých štrajkov mi úplne rozhodí logistiku. V tom prípade ak je to len trochu možné, pošlem železnicu k šípku a let the trucks roll!
Skrátka ma nemusí zaujímať vydieranie skupiny ľudí žijúcich v socializme, ktorí žijú v presvedčení, že môžu unilaterálne určovať podmienky z ľubovoľnej pozície a brať si celú dopravu ako rukojemníka. Ešte raz zdôrazním, že som zástancom VHD, priaznivcom železnice a odporcom kamiónov, ale pri takýchto praktikách si modré gumy fakt nezaslúžia nič iné než padnúť na hubu. Tož tak.
Foxx - to znelo vylozene vyhruzne:-))
GDL, francúzski súdruhovia aj Maďari sú na najlepšej ceste železnice totálne zdiskreditovať. Takže každý svého štěstí strůjcem...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










