..: Oživeno: Začíná rozsáhlá stávka v Maďarsku :..

Ilustrační obrázekMaďarsko - Po téměř kompletní paralýze vlakových spojů v Německu postihne podobný vývoj tento týden i Maďarsko. Odborová sdružení v zemi vyzývají své členy ke stávce, která podle nejnovějších informací začne ve středu, 21. listopadu v 6.00 a potrvá v průběhu celého dopoledne. V uvedenou dobu do zaměstnání nenastoupí pracovníci železnice, autobusové dopravy, ale ani učitelé a pracovníci ve zdravotnictví.

Tímto krokem odborová hnutí v Maďarsku vyjadřují nesouhlas s připravovanými reformami ve zdravotnictví a důchodovém systému, ale také s chystanými škrty v železniční dopravě. Ministerstvo hospodářství a dopravy chce totiž společně s MÁV (H-START) zrušit celkem 38 regionálních tratí, na nichž je provozování osobní dopravy ztrátové. Ani jedna strana ovšem nevylučuje možnost provozování těchto spojů jinými dopravci. Jako další alternativa se uvádí dotování provozu na zmíněných tratích z vlastních zdrojů krajů nebo obcí.

Stávka na železnici zasáhne i do pravidelné vlakové dopravy v ČR a na Slovensku: jedná se hlavně o spoje EC 174, EC 170 Hungaria a EC 278 Jaroslav Hašek.

Doplněno 20. 11. 2007, 23.30: Podle nejnovějších zpráv nedošla jednání mezi vládou a odboráři k oboustranně přijatelnému výsledku, a tak by se cestující měli připravit na výrazná omezení způsobená zastavením vlakové dopravy v Maďarsku.

Zdroj: Híradó, Népszava, HirTV


Mr.IC Poslat mail autorovi | 20.11.2007 (23:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Nehody a mimořádnosti

More from Maďarsko


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
19.11.2007 (12:00)  
Jak jsem psal už k frantíkům: odborářské heslo zní: "Železnici více práce , to je naše agitace, tak hurá do stávky. Oni přepravci a zákazníci hned přiklušou. A když bude přezaměstnáno, tak i ty zbytečné zaměstnance rádi zaplatěj."
Registered user SzKT  mail  
19.11.2007 (9:52)  
Georgo: do poslední bodky absolutní souhlas. Bohužel je tvrdou realitou, že největším nebezpečím pro železnici jsou její fanatičtí milovníci...
A k Maďarsku jen doplním, že zřejmě ke zhoršení obsluhy veřejnou dopravou nedojde, akorát to nebude jezdit lokálka, ale busík nějakého xxx Volánu. Kromě toho jsem hluboce přesvědčen, že maďarské soudruhy nevede ke stávkování žádná vize rozvoje železnic, jako spíš solidarita se strojvedoucími Bzmotů, kteří přijdou o práci- co jsem tak personál v těch vlacích viděl, tak si nedovedu představit, že by nějaký Pista bácsi z Makó byl schopen a ochoten přejít na vozbu IC...
19.11.2007 (9:11)  
Geordo: Máš svatou pravdu...
18.11.2007 (21:19)  
Borecek 13: kto tvrdí, že sa bude lietať z Gyoru, keď postačí bus? Lety však majú význam inde - a nemusia to byť nutne ani miliónové metropoly - napr. Bratislava-Košice už lieta SkyEurope niekoľkokrát denne a nedá sa povedať, že by sa im nedarilo - tak čo potom v Nemecku, Francúzsku atď.? Mimochodom, zmienka o low-cost aerolinkách som nevytiahol len tak z pr.... - je to tvrdá realita súčasného stavu na železnici v SRN.

Len tak mimochodom, sú to "chotáre" - len v záujme rozšírenia Tvojho či Vašho všeobecného rozhľadu dodám, že išlo o predchodcov dnešných katastrov s určitými administratívnymi špecifikami. V súčasnosti slovo patrí medzi archaizmy a bežne sa nepoužíva.

No a moju "bytostnú nenávisť" k železnici si môže každý overiť kliknutím na môj profil tu na ŽP :)
Bojím sa ale, že spústa diskutujúcich nedokáže pochopiť jeden základný paradox: človek môže mať skutočne rád železnicu a pritom (či skôr dianie na nej) ostro kritizovať. Časy, keď sa ľudia delili na tých správnych, ktorí chválili a nenamietali; a disidentov, skončili pred 18 rokmi. Našťastie.

Z pohľadu zákazníka - súkromnej osoby - už teraz väčšinou ťažko hľadám dôvody, prečo na niektoré cesty zvoliť vlak. Zachraňuje to fakt, že mám vlaky rád, a tak niektoré veci skrátka rád prehliadam (navyše nevlastním IGK ani a z dôvodov daných matkou prírodou asi ani nikdy nebudem). Mýtus o komfortnosti tiež často stojí na hlinených nohách - 6 hodín v Bčku oproti väčšine nových busov nemá šancu. Pre ľudí, ktorí IGK majú, už v súčasnosti väčšinou vlaky (okrem mestských aglomerácií) alternatívou nie sú.
Z pohľadu zákazníka - firmy - má pre mňa vlak omnoho nižšiu flexibiltu ako kamión, ale aj keď vezmem do úvahy, že sa na niektoré prepravy oplatí viac, pár blbých štrajkov mi úplne rozhodí logistiku. V tom prípade ak je to len trochu možné, pošlem železnicu k šípku a let the trucks roll!

Skrátka ma nemusí zaujímať vydieranie skupiny ľudí žijúcich v socializme, ktorí žijú v presvedčení, že môžu unilaterálne určovať podmienky z ľubovoľnej pozície a brať si celú dopravu ako rukojemníka. Ešte raz zdôrazním, že som zástancom VHD, priaznivcom železnice a odporcom kamiónov, ale pri takýchto praktikách si modré gumy fakt nezaslúžia nič iné než padnúť na hubu. Tož tak.
Registered user M 
18.11.2007 (20:52)  
Borecek 13 - jo, tech odrovnanych "kamionu" u Trutnova byli minuly tyden plny zpravy:-))
18.11.2007 (20:40)  
To Georgo: Čtu tvůj nebo snad váš poblázněnej příspěvek a nestačím se divit. Takové řečičky si veď u vás v "kotárech" nebo na nějakých Aviaticpage. Už vidím jak frčí letadlo z Gyoru do nějaké zapadlé vísky v pustě a ještě si u toho mne pilot ruce jak jim to vynáší. A s kamionama si to taky "vyhrál". Stačí trocha sněhu a takový Šébr nebo Harrachov je totálně odrovná.
Registered user M 
18.11.2007 (18:53)  
rk_kn. - tvoje zena si musi uzit hodne srandy tipuju:-)) PS: Zamestnanci zeleznice kazdopadne delaji vsechno proto, aby vlakem jezdil opravdu jen ten, kdo nema ani teoreticky jinou moznost...

Foxx - to znelo vylozene vyhruzne:-))
18.11.2007 (18:31)  
rk_kn.: veď nezrušíme koľajnice - len zlikvidovať štátneho dopravcu - rukojemníka odborov - a pustiť tam niekoho, kto tieto problémy nebude mať. V Nemecku teraz nejazdia vlaky, tak nízkonákladoví leteckí dopravcovia jasajú! Skrátka je dôležité chápať, že len veľmi málo ľudí bude vlakom jazdiť za každú cenu - realita ukazuje, že spústa cestujúcich ochotne presedlá na bus alebo lietadlo, ak majú väčšiu istotu, že dorazia včas a za normálnu cenu. No a cargo sa tiež dá ťahať po cestách, keby bola situácia krízová. Už teraz vozia náklad po železnici viac-menej len tie subjekty, ktoré musia, ale ak budú náklady privysoké a služby nulové, tak ešte bude mnoho ľudí prekvapených, ako sa to dá zvládnuť aj bez železnice, alebo minimálne bez tradičných cargo dopravcov...

GDL, francúzski súdruhovia aj Maďari sú na najlepšej ceste železnice totálne zdiskreditovať. Takže každý svého štěstí strůjcem...
Registered user rk_kn.  mail  
18.11.2007 (18:00)  
M : Skús zrušiť železnicu, najmä v takých veľkých krajinách ako GB, NSR a France. Postav sa do šóru v Paríži počas štrajku. Alebo vytiahni si koliečkové korčule a snaž sa v tejto zime dostať do práce na opačnom konci mesta. Potom by si nám napísal, ako si to prežil.
18.11.2007 (17:32)  
Až se začne stávkovat i u nás, tak to jistí jedinci také nepoznají, alespoň ze začátku. Je vidět, že reformní snahy se nelíbí na více místech. Proč asi?
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko