..: Jedna zastávka, dvě jména :..

Ilustrační obrázekOstrava - Od 22. listopadu začala v centru Ostravy pro veřejnost fungovat nová zastávka, která zatím nese názvy dva, a to Ostrava-centrum a Ostrava-Stodolní. Od 1. změny jízdního řádu v březnu příštího roku se poté zastávka oficiálně přejmenuje na Ostrava-Stodolní. Moderním podchodem pod zastávkou se propojí blízké centrum města s mekkou zábavy na Ostravsku - Stodolní ulicí na jedné straně kolejí a s oblastí kolem Městské nemocnice Ostrava a protialkoholní záchytnou stanicí na straně druhé. Centrum Ostravy tak díky právě ukončené elektrizaci úseku trati č. 323 Ostrava hl.n. - Ostrava-Kunčice bude spojeno přímými vlaky mimo jiné i s dalším velkým městem regionu - Havířovem.

zdroj: DNES 22.11.2007 (Kraj Moravskoslezský)


Payus Poslat mail autorovi | 22.11.2007 (16:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ JnR 
23.11.2007 (18:10)  
V okolí Brna budou od prosince jezdit linky S2 a S3 celodenně po půl hodině. A to okolí Brna není zdaleka tolik urbanizované jako okolí Ostravy. Hodinový takt je skutečně hóódně málo.
registrovaný užívateľ Precla 
23.11.2007 (15:46)  
Nj s těma frekvencema vlaků na tom něco bude, ono přeci jenom Ostrava a okolní je možná početnější než Brno a okolní regiony. Od Opavy až po FM - Třinec - Těšín..je to celkem hustě zabydlená oblast a večer mi to tam příjde celé živé :)
registrovaný užívateľ waszyn 
23.11.2007 (14:46)  
to Jan Burian:
Pri soucasne urbanisticke a dopravni situaci by bylo asi vyhodnejsi stred zrusit a novou zastavku udelat primo pod mostem. V delsim casovem horizontu vsak u stredu vznikne nove centrum mesta, ze stodolni to na stred zase az tak blizko neni, cili to rozhodnuti mit dve zastavky 600m (to neni cca 300m) od sebe zase jako takova blbost neprijde. Horsi uz mi prijde elefant 1x za hodinu. Pro atraktivni spojeni Havirova a centra Ostravy by to chtelo mensi jednotku(3 vozovy elektrotalent?) a mensi interval. Ale tady jsme klasicky u toho, ze CD naprosto ignoruji zahranicni vyrobce vozidel a radsi daji vyrobit neco kusove, doma, nekvalitne, draho a nevhodneho pro danou relaci.
23.11.2007 (12:51)  
Vybudovaní této zastávky je jedna z naprostých blbostí, které ostravská radnice vymyslela. Zastavky cca 300 metru od sebe nemaji absolutne smysl.
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
23.11.2007 (12:37)  
Precla: obrazně..když se mrkneš na klín vštěpený do města od jihu mezi řekami Ostravicí a Odrou,tak to je moravské,všechno okolo slezské. Soutok Ostravice a Odry je to nejsevernější místo Moravy na Ostravsku..jestli ne celkem..
Tady je popis slezské hranice: http://cs.wikipedia.org/wiki/Moravsko-slezsk%C3%A1_hranice
registrovaný užívateľ waszyn 
23.11.2007 (12:36)  
po odre jde hranice od soutoku s ostravici az do pustejova (u studenky) cili v podstate a) je spravne... neni to o argumentech ale spise je to dano historicky.. v soucastnosti je to stejne ale asi uz jedno, kdyz lidi z ceskeho tesina jsou schopni rikat ze jsou z moravy...
registrovaný užívateľ paolo 
23.11.2007 (12:17)  
Precla: jako bývalý ostravák si dovolím vnést trochu světla do toho problému. Hranice historického Slezka a Moravy na území města Ostravy jsou přesně určené hraniční řekou Ostravici po celé její délce až po soutok s Odrou. Dále pak hranice vede korytem Odry až a) na hranice města Ostravy, b) po soutok s Porubkou a dále po Porubce až na hranice města. Přiznám se, slyšel jsem argumenty pro obě varianty, ale ani sám se neumím přiklonit k žádné z nich.
registrovaný užívateľ Precla 
23.11.2007 (11:08)  
Duke123 Nevím přesně kde ty hranice jsou, mockrát se posouvaly :) Takže Ostrava je v půlce na Moravě a z půlky ve Slezku ?:) aha, už sem něco sčekl :) Ostrava (325.000 obyvatel; většina města kromě měst. částí Přívoz, Nová Ves, Zábřeh, Hrabůvka, Dubina, Bělský Les, Výškovice) a Stodolní je nějaká z nich, že jo ?:)
23.11.2007 (9:17)  
Precla: Asi tě zklamu, ale Stodolní je zrovna na Moravě. :)
registrovaný užívateľ JK ml. 
23.11.2007 (7:52)  
jsem zvědav na stav dnes moderního podchodu po třech letech provozu:-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko