..: Regionovy na Liberecku nezvládají hornatý terén :..

Ilustrační obrázekTanvald - Vůbec první závažný problém související s novým grafikonem postihl Liberecký kraj, a to už dva týdny před začátkem platnosti nového jízdního řádu: plánované nasazení rekonstruovaných jednotek řady 814.2 (Regionova Trio) na vlaky do Harrachova se nekoná. Příčinou tohoto nepříjemného zvratu jsou potíže, se kterými se jednotky potýkají při průjezdu hornatého úseku tratě 036 mezi Tanvaldem a Harrachovem. Přestože výrobce třívozovou verzi Regionovy vyvíjel právě pro provoz na tratích s náročnějšími sklonovými poměry, výsledky zkušebních jízd nepůsobí vůbec optimisticky. Na turisticky atraktivní trati proto České dráhy budou i nadále nasazovat stará, ale zato výkonnější vozidla.

Vedení Libereckého kraje je nejnovějším zjištěním zaskočeno. Nasazení jednotek Regionova mělo na nejvytíženější trati v regionu přinést dlouho očekávané zvýšení kvality cestování pro místní obyvatele a turisty. Vzhledem k vzniklé situaci budou ale od 9. prosince modernizované soupravy zajíždět pouze do Tanvaldu, kde si cestující jedoucí do Harrachova budou muset přestoupit. Věkový rozdíl mezi modernizovanou řadou 814 a zbytkem zdejšího vozového parku přitom dosahuje mnohdy i čtyřiceti let. Krajský úřad ale další využívání zastaralého vozového parku odmítá: "Není příliš kulturní a neláká cestující. I proto nastává úbytek lidí cestujících vlakem, a tomu bychom chtěli zastavit," vysvětluje náměstek hejtmana Karel Dolejší. Zdá se ovšem, že v dohledné budoucnosti kraj nebude mít na výběr.

Regionovám se v náročném terénu nedaří

Nepříliš oslnivé jízdní vlastnosti Regionov v náročném terénu přitom nejsou novinkou: už při uvedení původní dvoudílné verze 814-914, složené z motorového a řídicího vozu, se projevovala nedostatečná adheze v prudších svazích. I proto výrobce vozidel, společnost Pars Šumperk, přistoupila k použití dvou hnacích agregátů v třivozové variantě jednotky, představené na jaře roku 2007. Tato verze, označovaná 814.2 (s nízkopodlažním vloženým vozem řady 014), měla svou premiéru ve Veselí nad Moravou a v několika kusech již doplnila řady motorových vozů i v jiných depech. Aktuální testy na nejnáročnějším úseku Tanvald - Harrachov, kde sklon trati dosahuje až 58 ‰, ovšem dokazují, že ani tato modifikace nebyla dostatečná. Soupravy při jízdě prokluzují, k čemuž momentálně ještě více negativně přispívá silná sněhová pokrývka. Lze navíc předpokládat, že podobný efekt bude mít i napadané listí a další nepříznivé vnější faktory. I přes tyto problémy se ale s technickou úpravou jednotky nepočítá: jen samotná pořizovací cena třívozové Regionovy činí přibližně 38 milionů korun.

Kopce nejsou jediný problém

Nemožnost nasadit lepší vozidla na spoje do Harrachova ovšem není jediným problémem, se kterým se Liberecký kraj v souvislosti s železniční dopravou musí vyrovnat: již krátce po zveřejnění nového tarifu ČD, platného od prosince, vyjádřili představitelé kraje obavy, že tato změna nepříznivě ovlivní zájem o regionální vlaky. Nový ceník totiž nepříznivě zasahuje do probíhajících příprav na vznik integrovaného dopravního systému, v němž by cestující platili stejnou cenu za projetou trasu bez ohledu na použitý způsob dopravy. Přestože ČD ve své reakci na stížnost kraje odkazují na možnost zakoupení In-karty s platností tři roky, po zavedení nového tarifu i tak vznikne v mnoha případech výrazný cenový rozdíl mezi autobusem a vlakem, což by v konečném důsledku mohlo ještě více prohloubit neefektivitu provozu na regionálních tratích.

zdroj: Česká televize [1] [2]


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.11.2007 (12:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Liberecký


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
29.11.2007 (15:42)  
ČD nakopat do řiti.Tady je jasně vidět, že to sou oni kdo jako první chtěj rušit,vid nedělaj nic jinýho.Ted se kraje rozčílej a dopadne to jako všude v Ústí.Asi spolu ty hoši choděj chlastat.
814 je šmejd humus a drahej.Teda já bych svou Š120 do parsu na reko nedal ještě by to dojebaly.
Řešení:
1.změnit dopravce a to ihned!
2.Nebo zapřáhnout 742 kocur plus regiošuk spojit kabelama a je to,jestli to tak nejde tak je to větší šmejd než sme čekaly páč 810 a 010 zapřáhnout jdou.
3.nebo od jinud tam sebrat 843 a 842 třeba z Velenický no radost bych z toho neměl ale co se dá dělat.
jinak to deziro má motor o podobným výkonu jako 854 a 843 a ty vyjedou tak by taky mělo vyjet.
Registrierter Benutzer SergeS 
29.11.2007 (15:17)  
Desiro se s tim neporadi taky :-D - jesli se npletu
Registrierter Benutzer Kuba 
29.11.2007 (15:11)  
Regionovám se v náročném terénu nedaří
Regionovám se nedaří ani na rovinkách!!! :-)))
29.11.2007 (15:57)  


njn, ale napíšem to tam a ČD4ever mi pošle listovú bombu... :))
29.11.2007 (15:07)  
Zajímalo by mě, jak by si s tím stoupaním poradilo Desiro. 58 promile je opravdu hodně...
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
29.11.2007 (14:45)  
843 nejsou žádné reko, ale jsou to nová vozidla! :)
Registrierter Benutzer Neral  mail  
29.11.2007 (14:09)  
Jak, že kraj nebude mít na výběr? Tak ať vypíše na trať výběrové řízení s náležitými podmínkami a třeba se ukáže, že na světě existují i výkonnější nová vozidla, než je Regionova...
Registrierter Benutzer Lee 
29.11.2007 (14:07)  
Já bych to řešil tak, že bych vyhlásil nové výběrové řízení na provozovatele dopravy. Beztak se tady čím dál častěji prohánějí skleníky tažený čímkoliv nebo solo.
Seath: zuby demontovány nejsou
29.11.2007 (14:06)  
balanta: 843 je renovovane co? :)

ATS: to jaksi nikoho neprekvapuje, ze normalni velky motorak je pohodlnejsi nez tenhle reko paskvil. Otazka ovsem zustava, kde je vzit. CD potrebuji velke motory na rychliky, na lokalku nezbyva.

balanta: ja si nejsem jisty, jestli ty zuby uz nebyly demontovany, obavam se, ze ano.
29.11.2007 (14:04)  
a proc tam nemuzou zase jezdit 843 ve stejne mire jako v minulem GVD? Nevim, co CD prekvpauje.jiz v kvetnu se zde delaly zkousky a i za priznivich adheznich podminek mela Regionova spatny vysledky..Tohle je proste jak v absurdistanu. Tez me pobavil zaver clanku: ze vznikne v mnoha pripadech vyrazny cenovy rozdil, coz znamena, ze vlak bude drahy jako prase oproti prumernemu busu. A k tomu nesmime zapomenout, ze vlak jede casto delsi trasu nez bus, napr. Liberec-Jilemnice, nebo extremne Jilemnice-Harrachov. Byt to soukromnik, jiste se chova trzneji, ale proc by se snazil, kdyz to kraj zaplati? Nevim, proc jsem se tak rozcilil, kdyz jsou tyto zkusenosti jiz davno znamy..
Editor oder ŽP Admin Chary  mail  
29.11.2007 (14:04)  
Vampir:
843 jsou renovované
To asi ne, 843 jsou "relativně" nové motoráky stále ve stavu, v jakém byly dodány.

842 jsem v Liberecku ještě neviděl
Asi jsi začal koukat pozdě, v r. 2005 tam dojezdily, v galerii je 6 fotek ř. 842 na trati 030, jedna dokonce s Ještědem v pozadí ;-)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko