Jarov - Jarovský tunel se letos dožil stodesátých narozenin, bohužel v nikoliv skvělé kondici. Havarijní stav vranského portálu je důvodem, proč je již více než deset let v tunelu omezená rychlost na 10 km/h, což sice vyhovuje fotografům, ovšem cestující jsou z plazivé jízdy nadšeni již méně. To se ovšem ještě letos změní.
V polovině devadesátých let skončila na trati rekonstrukce tří davelských tunelů, realizovaná ještě „postaru“, tzn. téměř dvacet let. Pověřená stavební firma se měla bezprostředně přesunout na vranský portál jarovského tunelu, ovšem pak dolehl na pacifik mrak nové doby a krátce po zahájení prací došly peníze. Na poslední chvíli se stihlo jen nouzové vyztužení poškozené původní obezdívky provizorní kovovou konstrukcí a krátce nato se objevily nechvalně proslulé rychlostníky s desítkou.
Díky vyjasněné budoucnosti pacifiku se konečně sehnalo potřebných 17 miliónů a pátého listopadu byla zahájena rekonstrukce, po jejímž dokončení se tunelem bude opět jezdit plnou rychlostí 50 km/h. Během necelých dvou měsíců se odstraní provizorní výztuhy i poškozená původní obezdívka a přímo na skalní masiv se uchytí železná síť se stříkaným betonem. Odstranit by se tím měly letité problémy s prosakováním vody na vranském konci a tunel se rozšíří. Zbytek stavby z devatenáctého století je zatím prý zcela v pořádku.
Jarovský tunel je se svými téměř 400 metry nejdelší na celé trati 210 Praha – Čerčany. Po dobu rekonstrukce, tedy 5.11. – 20.12.2007, je zavedena NAD mezi stanicemi Praha–Zbraslav a Vrané nad Vltavou.
zdroj: ČTK
Foto: Petr Pavlík
| 7.12.2007 (9:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
taky by se melo neco udelat s temi prejezdy - Modrany a Skochovice (tam je i mistni obsluha a sranky tam nejaky idiot nahradil stopkami pro auta, pro vlaky PJ 20 a pro vsechny houkanim jak na lesy) a spousta malych krizu po ceste, kvuli kterym se musi zpomalovat.
pak se clovek nemuze divit, ze 35km se jede hodinu a pul (~19.30 z Kam. privozu) a ze snad i z Jiloveho je to do Prahy rychlejsi pres Cercany... :-/
ale za zpravu o tunelu patri zelpage diky!
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.













