..: Jarovským tunelem se znovu pojede padesátkou :..

Ilustrační obrázekJarov - Jarovský tunel se letos dožil stodesátých narozenin, bohužel v nikoliv skvělé kondici. Havarijní stav vranského portálu je důvodem, proč je již více než deset let v tunelu omezená rychlost na 10 km/h, což sice vyhovuje fotografům, ovšem cestující jsou z plazivé jízdy nadšeni již méně. To se ovšem ještě letos změní.

V polovině devadesátých let skončila na trati rekonstrukce tří davelských tunelů, realizovaná ještě „postaru“, tzn. téměř dvacet let. Pověřená stavební firma se měla bezprostředně přesunout na vranský portál jarovského tunelu, ovšem pak dolehl na pacifik mrak nové doby a krátce po zahájení prací došly peníze. Na poslední chvíli se stihlo jen nouzové vyztužení poškozené původní obezdívky provizorní kovovou konstrukcí a krátce nato se objevily nechvalně proslulé rychlostníky s desítkou.

Díky vyjasněné budoucnosti pacifiku se konečně sehnalo potřebných 17 miliónů a pátého listopadu byla zahájena rekonstrukce, po jejímž dokončení se tunelem bude opět jezdit plnou rychlostí 50 km/h. Během necelých dvou měsíců se odstraní provizorní výztuhy i poškozená původní obezdívka a přímo na skalní masiv se uchytí železná síť se stříkaným betonem. Odstranit by se tím měly letité problémy s prosakováním vody na vranském konci a tunel se rozšíří. Zbytek stavby z devatenáctého století je zatím prý zcela v pořádku.

Jarovský tunel je se svými téměř 400 metry nejdelší na celé trati 210 Praha – Čerčany. Po dobu rekonstrukce, tedy 5.11. – 20.12.2007, je zavedena NAD mezi stanicemi Praha–Zbraslav a Vrané nad Vltavou.

zdroj: ČTK

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: Petr Pavlík


NIcKON Poslat mail autorovi | 7.12.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
07.12.2007 (10:51)  
50 mi taky prijde docela malo (i kdyz vetsina vlaku stejne brzdi nebo se rozjizdi z Jarova).

taky by se melo neco udelat s temi prejezdy - Modrany a Skochovice (tam je i mistni obsluha a sranky tam nejaky idiot nahradil stopkami pro auta, pro vlaky PJ 20 a pro vsechny houkanim jak na lesy) a spousta malych krizu po ceste, kvuli kterym se musi zpomalovat.

pak se clovek nemuze divit, ze 35km se jede hodinu a pul (~19.30 z Kam. privozu) a ze snad i z Jiloveho je to do Prahy rychlejsi pres Cercany... :-/

ale za zpravu o tunelu patri zelpage diky!
07.12.2007 (9:17)  
No, vyjasněná situace - zatím se ví pouze to, že není nejlepší nápad trať rušit nebo po ní vozit jen historické vlaky. Docela by mě zajímalo, jaké úpravy bude v budoucnu třeba provést, aby se dalo tunelem jezdit alespoň 60, lépe však 75 km/h, a zda by je nebylo možné provést už teď. Připomíná mi to nákupy zastaralých vozidel. Jak potom můžeme chtít, aby železnice obstála, to netuším. Ale zaplať pán Bůh i za tu 50, ušetří se tím dost na naftě - to neustálé zpomalování a zrychlování na 210 je děsné.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko