..: Od prvního dubna 2008 se bude o koleje starat SŽDC :..

Ilustrační obrázek Praha - Vláda na svém včerejším jednání definitivně schválila převod železničních dopravních cest pod servisní organizaci Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). 1. dubna 2008 tedy definitivně skončí podivný stav, kdy koleje sice SŽDC patří, ovšem ta nemá povolení k jejich provozování ani kapacity k jejich údržbě. Potřebnou správu zatím vykonávají České dráhy svou technikou i personálem na základě zvláštní smlouvy. Převedena by ale zatím měla být pouze tzv. mrtvá dopravní cesta, řízení provozu by mělo zůstat ČD.

SŽDC je vedle Ředitelství silnic a dálnic největším českým investorem do dopravní infrastruktury a od roku 2004 zajišťuje výstavbu a modernizaci tratí. Na apríla převezme od Českých drah i přibližně 10 tisíc zaměstnanců a majetek v odhadované výši 9,5 miliardy Kč a stane se výhradním správcem státních železničních dopravních cest. Bude na nich zajišťovat opravy a údržbu tratí, zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení. České dráhy tak ztrácejí monopol na železniční dopravu i fakticky. Ministerstvo dopravy se zaručuje, že budou vytvořeny rovné, průhledné a nediskriminační podmínky přístupu na železniční dopravní cestu pro všechny dopravce. Zda tím bylo myšleno i slaďování zabezpečovacího zařízení s evropskými standardy, se ve zprávě ministerstva neuvádí.

Jízdní řád bude také sestavovat SŽDC

České dráhy také přicházejí o další letitou výsadu. Již nebudou jako dosud sestavovat jízdní řád pro sebe i další dopravce. To bude další z úkolů pro SŽDC, čímž by se měl eliminovat prostor, v němž mohl dominantní železniční operátor velmi snadno šikanovat své slabší konkurenty.

Zdroj: ekonomika.idnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.12.2007 (15:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
05.12.2007 (21:16)  
Když přejde zaměstnanec SDC pod SŽDC, zůstane mu režijka? Asi ne, co? :-(
05.12.2007 (20:35)  
teda doufám, že za chvíli budou všichni zaměstnanci dopravní cesty pod SŽDC, jinak nadále zůstane současný stav, jen s tím rozdílem že budou kvalitnějc udržované tratě, jelikož by byly SŽDC blbý, aby si likvidovaly jedinej stálej zdroj příjmů.
05.12.2007 (19:45)  
Jen bych si dovolil poznamenat k nehodovosti. V dřívějších letech, před rokem 1989, bylo mnohem více nehod, stav tratí byl výrazně horší než dnes. Dnes je mimořádných událostí méně, jen se více papírují, více lidí si na nich honí brka, jsou více medializované.

SŽDC nedává slevy při neplánovaných výlukách, SŽDC za to dostává pokuty! SŽDC nabízí kapacity dopravní cesty, s jednotlivými dopravci se domluví, kdo, kdy, kde bude jezdit. Vše je smluvně podloženo. Ty zaplatíš tolik, pojedeš tady... . Když jedna strana neplní smlouvu, má velké penále. Čiliž při předem nenaplánovaných mimořádnostech budou dopravci více vydělávat na penalizacích (odřeknutí spoje, objízdná trasa, zpoždění), které dostanou od SŽDC než za zisky od cestujících... .
Registrierter Benutzer nxau  mail  
05.12.2007 (19:26)  
JnR: Více třeba zde: http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=2174
+ diskuze pod tímto článkem...
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
05.12.2007 (19:03)  
happy: Ostatně jako všeho u nás. Vůbec mě to nepřekvapuje.
A propos. To mateřské ČD už moc zaměstnanců nezbyde, když jich 12 tisíc odejde do Carga a 10 tisíc do SŽDC.
Registrierter Benutzer happy 
05.12.2007 (18:52)  
Tak to doufám bude i sždc dávat slevy za použití dopravní cesty při napěťovkách,rychlostních výlukách atd,,při kterých vznikají nemalá zpoždění.Ovšem jen mě mrzí ,že červené čepice zůstanou u čd.Jaká teď bude motivace sždc,aby rekonstruovala zabzař a minimalizovala počet pracovníků v řízení??Opět je to polovičaté řešení
Registrierter Benutzer JnR 
05.12.2007 (18:35)  
Rovné podmínky nebudou, dokud budou ČD vlastnit nádražní budovy a budou soukromé dopravce vydírat poplatky za jejich užití.

Včera jsem v Brně viděl, že rychlík do Vídně vezl Taurus. To je nějaký zkušební provoz, unikla mi homologace, nebo něco jiného?
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
05.12.2007 (18:24)  
Připadá mi trochu nesmyslné, aby řízení provozu zůstávalo "na bedrech" Českých drah, když se argumentuje rovnými podmínkami pro všechny dopravce. Jinak ty změny budou opravdu jen papírové.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
05.12.2007 (17:54)  
Aby to dalo smysl (tedy pokud to má smysl) tak je naléhavě třeba rychle a střelhbitě převést i ono "řízení provozu" na SŽDC, tedy pryč od ČD. Prostě ne kočkopes. Buď, anebo.
05.12.2007 (17:33)  
No ještě by to chtělo převést nádraží a výpravčí, ale to si ještě budem muste počkat...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko