Praha - Vláda na svém včerejším jednání definitivně schválila převod železničních dopravních cest pod servisní organizaci Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). 1. dubna 2008 tedy definitivně skončí podivný stav, kdy koleje sice SŽDC patří, ovšem ta nemá povolení k jejich provozování ani kapacity k jejich údržbě. Potřebnou správu zatím vykonávají České dráhy svou technikou i personálem na základě zvláštní smlouvy. Převedena by ale zatím měla být pouze tzv. mrtvá dopravní cesta, řízení provozu by mělo zůstat ČD.
SŽDC je vedle Ředitelství silnic a dálnic největším českým investorem do dopravní infrastruktury a od roku 2004 zajišťuje výstavbu a modernizaci tratí. Na apríla převezme od Českých drah i přibližně 10 tisíc zaměstnanců a majetek v odhadované výši 9,5 miliardy Kč a stane se výhradním správcem státních železničních dopravních cest. Bude na nich zajišťovat opravy a údržbu tratí, zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení. České dráhy tak ztrácejí monopol na železniční dopravu i fakticky. Ministerstvo dopravy se zaručuje, že budou vytvořeny rovné, průhledné a nediskriminační podmínky přístupu na železniční dopravní cestu pro všechny dopravce. Zda tím bylo myšleno i slaďování zabezpečovacího zařízení s evropskými standardy, se ve zprávě ministerstva neuvádí.
Jízdní řád bude také sestavovat SŽDC
České dráhy také přicházejí o další letitou výsadu. Již nebudou jako dosud sestavovat jízdní řád pro sebe i další dopravce. To bude další z úkolů pro SŽDC, čímž by se měl eliminovat prostor, v němž mohl dominantní železniční operátor velmi snadno šikanovat své slabší konkurenty.
Zdroj: ekonomika.idnes.cz
| 5.12.2007 (15:47)
SŽDC nedává slevy při neplánovaných výlukách, SŽDC za to dostává pokuty! SŽDC nabízí kapacity dopravní cesty, s jednotlivými dopravci se domluví, kdo, kdy, kde bude jezdit. Vše je smluvně podloženo. Ty zaplatíš tolik, pojedeš tady... . Když jedna strana neplní smlouvu, má velké penále. Čiliž při předem nenaplánovaných mimořádnostech budou dopravci více vydělávat na penalizacích (odřeknutí spoje, objízdná trasa, zpoždění), které dostanou od SŽDC než za zisky od cestujících... .
+ diskuze pod tímto článkem...
A propos. To mateřské ČD už moc zaměstnanců nezbyde, když jich 12 tisíc odejde do Carga a 10 tisíc do SŽDC.
Včera jsem v Brně viděl, že rychlík do Vídně vezl Taurus. To je nějaký zkušební provoz, unikla mi homologace, nebo něco jiného?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










