..: České dráhy se připravují na předvánoční nápor cestujících :..

Ilustrační obrázekPraha - Železnice v celé Evropě čeká v nejbližších dnech zvýšený nápor cestujících. České dráhy se proto rozhodly posílit desítky dálkových spojů. Spolu s tím bude vypraveno i několik vlaků mimořádných jedoucích převážně ve směru z Prahy na Moravu a Slovensko. Některé z nich jsou ale podle našich zdrojů vyprodány už teď. Tyto informace nám potvrdila i Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy Českých drah. „V pátečních pendolinech do Ostravy už je jen několik volných míst. Ve spoji 507 bylo dnes v noci ve druhé třídě už jen jedno jediné volné místo, ve spojích 505 a 509 byla ve druhé třídě jen 3 volná místa. Zároveň je zcela vyprodána na pátek kapacita lehátkových a lůžkových vozů na Slovensko, včetně vlaku EN 377 Galileo Galilei z Františkových Lázní a Prahy do Budapešti,“ prohlásila Hnulíková. Z toho důvodu doporučilo tiskové oddělení ČD cestujícím, aby využili možnosti rezervace místa u pokladen či nákupu jízdního dokladu přes internet.

Čtvrtek 20. prosince

Ve čtvrtek 20. prosince by mělo být podle tvrzení ČD posíleno přibližně 30 vlaků. Tato změna se dotkne hlavně spojů na nejvytíženějších trasách. Především jde o vlaky Prahou a Žilinou, Košicemi, Vsetínem, Přerovem, Bohumínem i Brnem, ale také mezi Olomoucí a Brnem, Brnem a Bohumínem nebo Olomoucí a Břeclaví. Od tohoto dne pojedou až do neděle 23. prosince také vlaky R 1420 a R 1421. O další lůžkový vůz bude posílen ještě noční spoj, konkrétně R 421 Excelsior.

Pátek 21. prosince

Ve stejný den, kdy se stane Česko členem států Schengenské dohody a odpadnou tak kontroly na hranicích ve vlacích i automobilech, tedy v pátek 21. prosince, čeká naši železniční síť ještě několik dalších mimořádností. Cestujícím z Prahy do Ostravy a obráceně poslouží jeden pár vlaků SC Pendolino navíc. Konkrétně půjde o spoje 510 a 511. Posílena bude také přeprava aut. Na R 423 pojedou mimořádně místo jednoho autovozu dva. S touto posilou se setkají cestující tohoto vlaku i v neděli 23. prosince. Rozsah ostatních mimořádností zůstane od čtvrtka do pátku nezměněn.

Námět: Honza-loko

Zdroj: aktualne.cz, Tisková zpráva ČD


Samir Lepara | 19.12.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.12.2007 (3:50)  
Presne tak - je to stejne jako jit nakupovat v sobotu odpoledne do nakupniho centra a pak se "divit"/"rozcilovat", ze tam bylo plno...
Kazdopadne - jen abys v sobotu nebyl prekvapeny:-))
registrovaný uživatel tenzor 
21.12.2007 (1:54)  
Me by docela zajimalo, kolik z tech cestujicich kteri v patek pojedou vlakem (nebo busem) nekam na vanoce a pak si budou stezovat, ze je to cestovani hrozne, skutecne *MUSI* jet v patek. Myslim ze pujde o jednotky procent..
Ale svym zpusobem je to dobre, ze to tak funguje, mam temer jistotu, ze tuhletu sobotu pred vanocemi pojedu v pohode :)
20.12.2007 (18:12)  
Ad Miroslav Zikmund: Já nemyslel opravit vozy, aby jezdily. Ale dělají se pravidelné revize, údržby apod. A ty by právě stálo za to naplánovat tak, aby kvůli tomu žádné vozy odstavené nebyly.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
20.12.2007 (15:15)  
Stará paní: vzhledem k tomu, že lehátko na Galileovi jezdí z Františkových Lázní do Bp (tedy ČD- ZSSK- START), měla by tu platit "východní" GS sleva na ubytovací vozy. Takže lůžko (kdyby bylo) by stálo 399 Kč a lehátko 268 Kč, což vzhledem k tomu, že je to opravdový EN standard z 90. let (CAF Zaragoza umí vagóny stavět!) není až tak moc- lůžkový lístek na Slovensko v muzeálním smradlavém WLAB821 vyjde o trochu dráž.
registrovaný uživatel M 
20.12.2007 (15:11)  
Nektere ty narky moc nechapu... Cesty pres Rakousko jsou ucpane, kdyz zacnou v Bavorksu prazdniny, vlaky jsou plne, kdyz jsou Vanoce, stadiony v Rakousku jsou vyprodane, kdyz je Euro. Proste tak to je a neni to nici chyba. Komu se nelibi jezdeni v narvanym vlaku na chodbicce, tak at si koupi mistenku, jede prvni tridou, autobusem, autem, letadlem (pricemz nic z toho dokonala varianta neni). Kdyz budete chtit jit v sobotu kupovat darky a neradi se mackate, tak mate dve moznosti - bud si nekoho najmout a nakupovat po telefonu, darky koupit az v lednu, riskovat kolaps. Protoze stejnej napad bude mit asi pet milionu dalsich lidi. Neni to nici chyba a nema cenu (resp. ani neni duvod) se nad tim rozcilovat
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
20.12.2007 (14:41)  
drevak_patlak: V úterý jsem v Děčíně viděl jak 742 připojuje to Bc na večerní Os 6832 odjezd z DC ve 20:28. Ale jako posilový jezdí docela nepravidelně, jak tak koukám tady z okna :).
20.12.2007 (13:44)  
M: Jestli jsem to dobře pochopil, tak to maďarské lehátko na EN 377 jezdí za nějaké našponované mezinárodní ceny typu 500,- za postel nebotak nějak. Což je docela úspěch toto vyprodat. Nemá někdo zprávy o cenách a obsazenosti lůžkových vozů? Podle drah zdražily rezervační poplatky na česko-slovenskou úroveň, tedy více než dvojnásobně: http://www.cd.cz/files/cenik3AB-9b3bd92e08f611ee7053bc107939265b.pdf
Nicméně na stránkách JLV je stále starý levný ceník vnitrostátní přepravy: http://www.jlv.cz/sluzby/luzka/cenik.htm
Tak teď nevím, kolik budu platit...
20.12.2007 (12:29)  
drevak_patlak : ta modrá BC jsou v UL pozůstatkem ROLA, nestudoval jsem oběhy, ale loni jezdila na ranním osobáku do Roudnice, jinak víkendové vlaku do Bad Schandau.
Naplánovat opravy vozů = príma nápad, ale nejdříve musíte ty vozy mít a za druhé musíte mít peníze na opravu. Ta grafikonová katastrofa byla důsledkem absence vozů a z toho plynoucích ostrých obratů.
20.12.2007 (11:07)  
Anowis: Tip je naprosto přesný, je to ta paní vlevo:-)
20.12.2007 (10:51)  
Pravidelné páteční a nedělní mačkanice u mě vyřešil In-Gold. Nervy mám jen jedny a k jejich pocuchání stačí jenom nabízená zpoždění.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko