Praha - Lidé, žijící v těsné blízkosti železniční tratě 171, konkrétně v úseku od nádraží Vyšehrad až po vjezd do vinohradských tunelů, se dle plánů již brzo dočkají klidného spánku a úlevy. Hluku od vlaků projíždějících po této spojce by měla zamezit stavba protihlukových bariér. Modernizaci a rekonstrukci tratě v okolí Nuselského mostu má v plánu Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Na konci celé stavby by měla být výrazně nižší úroveň hluku, způsobeného vlakovými soupravami v těsné blízkosti husté městské zástavby. "Předpoklad zahájení stavebních prací je okolo roku 2010. V současné době se zpracovává přípravná dokumentace pro územně správní řízení," informoval Jiří Šťastný ze SŽDC.

"Plánuje se především výstavba protihlukových stěn. Protože je ale městská zástavba podél trati velice blízko kolejí, nelze jimi mnohá místa vyřešit, neboť protihlukové stěny těsně podél domů by stínily přízemním bytům a výše položená podlaží by před hlukem byla chráněna nedostatečně. Z tohoto důvodu budou, zvláště na této stavbě, uplatněna individuální protihluková opatření," dodal Šťastný.
Jedná se především o výměnu a osazení domů novými okny s protihlukovou úpravou. V některých případech půjde i o výměnu dveří. Ty ale nebudou určeny pro všechny. "Kterých domů se tato opatření budou týkat, určí hluková studie zpracovaná hygieniky," upřesnil Šťastný.
Nežádoucímu hluku, na který si musí obyvatelé v blízkosti tratě zvykat, má zamezit i nový svršek UIC 60 s pružným upevněním kolejnic k pražcům pérovými svěrkami. "Jimi se podstatně snižují vibrace a tedy i vznikající hluk. Pružné upevnění uplatňujeme již na všech námi modernizovaných tratích," uzavřel za SŽDC Jiří Šťastný. V současné době se také jedná o přesunu blízkého, momentálně veřejností nevyužívaného nádraží Praha-Vyšehrad a dále také o rekonstrukci I. Vinohradského tunelu, který spojuje Smíchov s hlavním nádražím.
zdroj: pražský Deník

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Umístění na Výtoni sice o něco přiblíží stanici tramvajové zastávce Výtoň, ale o to více oddálí některé ze zastávek uzlu Albertov, a prodlouží se i pěší docházka ze školních a vědeckých budov. Umístění na Ostrčilově náměstí zcela odstraní vazbu na Výtoň, docházková vzdálenost do škol a do uzlu Albertov se mírně prodlouží. Při výlukách v Nuslích, kdy je na Albertově nejbližší tramvaj, bude toto znamenat odříznutí od návazné dopravy. Navíc případný přestup zde bude pouze do souběžných linek. Umístění v současné poloze je přitom ideální - při kterékoli výluce bude v dosahu tramvaj, ke školám a vědeckým ústavům je to nejblíže. Je-li jediným důvodem oblouk, pak se ptám, jak je možné, že takový oblouk je bez problémů i na jiných místech, kde zastavují dlouhé příměstské jednotky? Nešlo by také nějak upravit současné nástupiště, případně přitom i zmírnit oblouk (posunutím vrcholu dále od budovy)?
Poslední věc - protihlukové stěny. V Pražské památkové rezervaci obdivuhodný nápad. Jen doufám, že nezhyzdí novými okny a dveřmi vzhled budov. Mylsím, že pokud bude trať opravena novou metodou a také řádně udržována, nemusí nic takového být. Kdo nechce bydlet u trati, může bydlet jinde. Ta trať je tam už přes 100 let a dosud nikomu nevadila, a najednou by měla? Nebo se tam tak významně zvýší rychlost, že ani udržovaný nový svršek nestačí? Mám pocit, že jde vše na ruku dodavatelům novostěn, novooken a novodveří (souhrnně novotvarů).
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











