Praha - Když vloni v září odvolávalo vedení odborů OSŽ svého předsedu Jaromíra Duška, hovořilo tajemně o jakési ztrátě důvěry. Teprve nyní se ale začíná ukazovat, o co šlo. Vedení si nechalo udělat audit projektu na rekonstrukci dvou rekreačních hotelů pro železničáře, načež se zjistilo, že v projektu za asi 160 milionů korun se hned deset milionů někam ztratilo. O celé zakázce rozhodoval právě předseda Dušek. O případu ve čtvrtek večer informoval zpravodajský portál Týden.cz.
Chybějící peníze nyní odboráři chtějí zpět po stavebních firmách, pokud ale neuspějí, budou žalovat právě Duška, který za projekty zodpovídal. A podle některých zástupců OSŽ je také záměrně předražil, což vyvolávalo podezření ze zpronevěry. Odbory si nechaly zrekonstruovat hotely Oddech a Lesní chata v Krkonoších. Měly z nich vyrůst luxusní hotely, jenže soudě podle ceny bylo onoho luxusu víc než by bylo záhodno. Jen kotelna hotelu Oddech byla předražena zhruba o dva miliony korun.
"Budeme žádat o proplacení přefakturovaných částek. Za oba hotely to zatím činí méně než 10 milionů korun," řekl Týdnu místopředseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša. Problém se údajně týká dvou firem, jejichž jméno nechtěl místopředseda prozradit, protože se s nimi chce mimosoudně dohodnout.
Bývalý předseda, který nečelí obvinění z nezákonných praktik zdaleka poprvé, svou vinu popírá. Naopak, pokud jsou stavby předražené, mohou za to prý lidé z nynějšího vedení odborového sdružení. Sám Dušek si prý nesrovnalostí při opravách všiml a odborářům část peněz zachránil.
zdroj: Týden

rikam, ze tenkrat nebyla ZDO, nebyly kraje.. Situace byla takova na na dotace CD byly nejake prachy a resilo se co jsou CD schopny za to vyjezdit. A diky ruznym panum Duskum se sypaly prachy desitkam tisic zbytecnych zamestnancu s mizivou produktivitou, a potom nebylo na vami zminovane trate.. Psal jsem o 1x 810 nikoliv 6x 810...
A k tomu schodku asi jen to, že nás vyšla transformace ekonomiky docela levně...
V roce 97 jsme jeste nemeli schodkovy rozpocet, nemeli jsme kraje, nemeli jsme ZDO, to je asi jako porovnavat pousteni zilou a dialyzu...
Je mnohem jednodussi a levnejsi obslouzit vesnice vice zastavkami modernim busem s kvalitni pripojnou vazbou na kapacitni zeleznici, nez vozit par lidi obstarozni 1x810 kilometr od vesnice. A pokud si dobre vzpominam tak presne takove trate v te mape byly.. Mate tu mapu nekdo? Myslim ze valna vetsina tech trati je na zruseni ci minimalne na uvahy o tomto i v dnesni dobe..
to Jan Novák:
Mohu se zeptat jak chapete slovo "obycejny clovek"? Doufam, ze ne jako komousi na foru rudeho prava-novinek.cz narikajici nad 30 Kc u doktora a citici neuveritelnou nenavist ke kazdemu kdo neco v zivote dokazal,dle nich obycejny clovek=clovek, ktery zije od vyplaty k vyplate,bydli za regulovany najem,nakupuje v LIDLU a je chudak vykoristovan nenasytnymi podnikateli. A voli Jirku, ktery to tem bohatym pekne natre a da jim taky neco z jejich bohatstvi:)))
Nebudu Vam krivdit, ze patrite rovnez mezi tyto primitivy a predpokladam, ze obycejny clovek je tedy pro Vas neco jako pro mne, z hlediska ustavy CR a rovnosti pred zakonem kazdy obcan teto zeme.
Tak vezte ze pro takoveho "obycejneho" cloveka nema prevazujici socialni funkce zeleznice nad funkci dopravni zadny vyznam. U drah pracuje 2% zamestnanych obcanu resp.0,7% vsech obcanu. Sluzeb zeleznice vyuziva pravidelne 10% vsech obcanu. Nebo ze byste temi obycejnymi lidmi myslel nase mile zeleznicare? Tak to bych prosil nazyvat veci pravymi jmeny...
Bohužel ani jedno není moc vtipné :-(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











