Rokycany - Obyvatelé rokycanské čtvrti Borek by se mohli dočkat nové železniční zastávky. Celý návrh inicioval spolek SPVD, jehož nápad vzbudil na rokycanské radnici nečekanou odezvu. Město chce nyní prozkoumat detaily a už v únoru rozhodnout, zda zastávku opravdu postaví. Stát by měla okolo pěti milionů, přičemž až 85 procent z této částky by město chtělo hradit z prostředků EU.
Byla by to vlastně tuctová zpráva: regionální noviny zjistí trochu zajímavější zprávu z okresního města a zeptají se několika nic netušících občanů. Minimálně jeden z nich zareaguje potěšeně, že se jeho život změní díky nové stavbě k lepšímu. Přesvědčení o tom, že čím více zastávek, tím lépe se lidé kolem tratí budou mít, Je obecně poměrně rozšířené.
Rokycanský případ je v tomto ohledu přímo učebnicový. V Rokycanském deníku se objevily hlasy nadšených obvyatel Borku, kterým má nová zastávka "urychlit cestu na Prahu". Potíž je v tom, že příliš neurychlí: na potenciální zastávce v Borku budou stejně zastavovat jen osobní vlaky. Do Prahy je to z Rokycan 91 kilometrů s jedním přestupem, do Plzně 23. Je zřejmé, že většina oslovených občanů od své zastávky očekává sotva splnitelné. Anketa se navíc neptala těch, jejichž rutinní cestování nová zastávka také ovlivní - cestujících, jimž prodlouží jízdní dobu mezi Plzní a Berounem o minimálně dvě minuty. A těch bude zřejmě výrazně více, než potenciálních cestujících z Borku.
Z poměrně běžných projektů nových zastávek ale Borek vyčnívá v ještě jednom ohledu. Zatímco jinde se společně s vlastní zastávkou postaví ještě stovky metrů protihlukových stěn, v Rokycanech se jim chtějí vyhnout. Proto s realizací pospíchají, dokud do Rokycan nedosáhla rekonstrukce koridoru. Ta by totiž podle projektanta Jiřího Kalčíka cenu projektu zněkolikanásobila. Po výhradách obyvatelů Zábřehu je to už druhý případ v krátké době, kdy se ukazuje nadbytečnost stavby PHS v konfrontaci s veřejným míněním.

Jediný co mi trošku uniká je nutnost výstavby protihlukových stěn..
Zato třeba zastávky Kařez či Borek by byly zcela určitě využívanější.
M.: no pokud je mi známo, tak na místě kde by měla stát ta zastávka by měl vést i koridor.
Jako občasný cestující na této trati, obyvatel rokycanské pánve a příznivec železnice musím říct rozhodně ano. Kde jinde by už měla být zastávka, když ne zde. Ta myšlenka má racionální jádro.
Podle zdravého rozumu by to měl být přepravce, kdo bude usilovat o zastávku, o své další zákazníky. Mám strach, že i kdyby se zastávka nějakým zázrakem postavila, tak pro moloch to bude jen popud k tomu, aby začal šátrat v městské pokladně za to, že tam bude zastavovat :) No prostě každý "podniká" jak okolnosti dovolí...
A kdybych se měl zamýšlet nad prodloužením jízdní doby, tak klidně odstřelím Plzeň - Doubravku, kam se nechá doject z centra za 12 minut trojebusem, v maximálně 15 minutovém taktu...
Ja proste nechapu, proc se ma nekde neco stavet, kdyz se na tom stejnem miste bude za nekolik malo let stavet v podstate totez znova. Prijde mi to zbytecne utraceni. Kdyz ti lide "z verejneho mineni" budou chtit v srpnu tapetovat, tak neverim tomu, ze by si v cervnu vymalovali (ale pozadat stat, aby jim tam gratis poslal malire pokoju, tak to je jina). Ale jsem fanatik a pisu blaboly...
Asi maji v Borku v kase zbytecny milion korun. Treba by mohli postavit Domov duchodcu, detstke hriste nebo nevim co. Misto toho nejaky spolek navrhl stavbu s zivotnosti 2-5 let a verejne mineni to vita s povdekem...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











