..: Nejrychlejší elektrická sériová lokomotiva schválena pro ČR :..

Ilustrační obrázekČesko, 16.1. 2008 - Nejrychlejší sériově vyráběná lokomotiva světa, Siemens Taurus, prošla zkouškami Drážního úřadu a obdržela doklad o schválení typu, povolující provoz na našem území. Rozhodnutí úřadu navazuje na předběžné povolení k provozu, udělené na omezenou dobu. Pro mnohé mezinárodní vlakové spoje tak ubudou problémy s časově náročným přepřahem v předávacích stanicích. Vybrané vlaky budou moci bez výměny lokomotivy zajet dál do našeho vnitrozemí, což doposud zatím nebylo možné, čímž se urychlí doprava na některých mezistátních osobních i nákladních spojích.

Fotografy oblíbený Taurus má však zatím povolení jen pro tratě v úsecích Brno - Břeclav a České Budějovice - Horní Dvořiště. "Vlakový zabezpečovač Mirel VZ1 teď bude na našem území v ověřovacím provozu. Díky tomu bude moci jezdit vlak místo 100 km/h ve zkušebním provozu na trati Břeclav - Brno nově 120 km/h. Spoje se tak výrazně zrychlí," sdělil serveru Technet.cz mluvčí ČD Ondřej Kubala.

1216 226-1 ÖBBTypové osvědčení bylo udělelo stroji s označením Siemens Taurus ES 64 U4-C, který představuje subtyp přizpůsobený specifikám provozu na území Rakouska, Německa, České republiky a Slovenska. U Rakouských spolkových drah (ÖBB) je tato varianta označena řadou 1216.2. Testovacích jízd se účastnil stroj 1216.226, představující prototyp varianty C, známý svým "pruhovaným" nátěrem propagujícím rakouské předsednictví EU v roce 2006, jež by měl brzy vyměnit za barvy českého národního fotbalového týmu. Na zkouškách se dále podílel i Taurus 1216.050, držitel rychlostního rekordu - úctyhodných 357 km/h - který drží od roku 2006, a některé ze 14 sériových kusů varianty C, které ÖBB vlastní.

"Do budoucna se připravuje povolení na další tratě postupně tak, aby např. lokomotiva Taurus Rakouských spolkových drah mohla projet v čele vlaku přes české území nebo až do konečné stanice v Česku," nastínila budoucnost, systém povolování a schvalování provozu, Veronika Němcová ze společnosti Siemens.

Ilustrační obrázekV současné době povolení pro jízdu na českých kolejích drží např. lokomotiva Siemens ER20 "Herkules". Rakouské taurusy jsou k vidění zatím jen v okolí Brna, kde jezdí od 9. prosince minulého roku na páru mezistátních rychlíků Brno – Vídeň a na jihu Čech, kde zajišťují vozbu nočního rychlíku 206/207 Praha – Salzburg (– Curych / Benátky) a EuroCity 100/101 Jóže Plečnik z Prahy do slovinské Lublaně. "Čeští strojvedoucí na lokomotivě jezdí na našem území a na hranicích se střídají s rakouskými kolegy," doplnil pro internetový portál Technet Kubala.

zdroj: Technet.cz, Eisenbahn Journal 2/2007

Ilustrační foto © Dobromil Retych, Chary, Tomáš Kubovec


Vítek_V | 23.1.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tgw 
23.01.2008 (19:00)  
JTB
Domnívám se ,že cena lokomotivy řady 380 zde byla napsána na webu.Cena byla tuším 120 milionů za 1 kus.Už ale nevím, jestli tato cena bude cenou konečnou za produkt 380.
23.01.2008 (18:46)  
A nevíte, jak je to v rámci schválení typu s přechodností? Zatím byl Taurus řazen do skupiny 3, tzn. jako šestikoláky, a na obloukovitých tratích by tak stejně mohl jezdit jen sníženou rychlostí podle kulatých rychlostníků (i když na koridorech postupně mizí). Změnilo se něco v tomto?
23.01.2008 (17:57)  
Milý J.V., studente DFJP Univerzity Pardubice: přestaň se skrývat za falešné identity a přestaň zaplavovat diskusi svými výplody. Redakce ŽP má k dispozici hned tři oficiální stanoviska ÚJČ, která jednoznačně potvrdila správnost psaní T/t v předchozím článku. Jedno z nich jsi sem vylepil sám, ale zcela zásadně pozměněné tak, aby podpořilo tvou (nesprávnou) domněnku. Bez vědomí pod ním podepsané PhDr. Pravdové. I proto bych ti doporučil zmlknout dřív, než si zaděláš na problémy.

Ad Vališ: cenu jedné lokomotivy Taurus tu probíral někdo v 10:33 a opíral se při tom o dodávku taurusů do Slovinska. Osobně bych řekl, že to je zajímavý a poměrně dobrý odhad.

12ks celkem 47.7 Mil.Eur = 3.975 Mil jedna = 103.35 mil CZK (eur = 26 kc). To se mi zda docela lacino na schvalenej typ.
Ma nekdo po ruce kolik vyjde 380?
registrovaný uživatel milan 
23.01.2008 (17:43)  
"Nerychlejší elektrická sériová lokomotiva schválena pro ČR" - tak jsem se těšil až si přečtu, že se stal zázrak a on ten nadpis je pravdivý asi z 1,3% ( (64km+58km)/9506km * 100%)
zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/SŽDC
Nechci být rejpal, ale extrémě by to mělo být: "Nerychlejší elektrická sériová lokomotiva schválena pro pár kilometrů v příhraničí"
23.01.2008 (17:11)  
Navíc úsek Horní Dvořiště - České Budějovice se snad vůbec neupravoval-jsou tam počítače náprav...KO začínají kousek před Budějovicemi...na nějaké delší úseky si ještě nějaký ten čas počkáme...problémových míst asi nebude zrovna nejméně...
120 mil.? Nepohybuje se cena Taurusu někdě okolo 80 mil.?
23.01.2008 (16:41)  
ad koyot: Nemám pocit, že by kolejové obvody (traťové) na trati Brno - Břeclav byly nějak kvalitnější než na zbytku tratí SŽDC.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
23.01.2008 (15:54)  
Web: no já to pochopil jako zákazník = provozovatel. Nicméně s čím nesouhlasím je Stejně velmi silně věřím tomu, že pánové v ŠDT sázejí na úpravu infra/norem než vyjede 380.... Nemyslím si, že by se ve Škodovce zrovna zabývali čekáním na novou normu, když vývoj lokomotivy byl (narozdíl od Taurusu a jiných moderních vozidel (a ne že by to neuměli, ale jen neměli potřebu se tím zabývat)) již dopředu stanoven tak aby byly všechny normy splněny.
registrovaný uživatel Web 
23.01.2008 (15:47)  
Edit: Smlouvou myslím smlouvu mezi odběratelem a dodavatelem.
registrovaný uživatel aron 
23.01.2008 (15:46)  
380ka by měla stát cca 120 mil.
registrovaný uživatel Web 
23.01.2008 (15:41)  
HAwkey: Já přeci nepíšu nic o pracovitosti dělníků a techniků v ŠDT. Ale zkrátka jsou určité technologické bariéry. Máte pocit, že smlouvy o schválení v ČR podepisovali dělníci a technici? O tom zvládnutí mě přesvědčí teprve po zkušebním měření...

A s nějakým ukazováním jak se to dělá :) Máme demokracii, vy můžete kritizovat marketing, já můžu "kritizovat" výrobu a nemusíme se do těch funkcí hned posílat, ne?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko