Plzeň - Koncern Škoda Holding podal na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) žádost na přezkoumání odkoupení šumperského výrobce kolejových vozidel Pars nova. Cena za převzetí firmy s 840 zaměstnanci se má pohybovat ve stovkách milionů korun.
"Do rozhodnutí ÚOHS nebudeme případné akvizice komentovat," reagovala mluvčí společnosti Škoda Holding Radka Pistoriusová na otázku možného obchodu, za nějž by mohli dosavadní majitelé šumperské společnosti - Petr Doležal, Lubomír Mach a František Pohl - inkasovat až několik stovek milionů korun. Šumperský Pars vešel do povědomí zejména programem modernizací motorových jednotek RegioNova pro České dráhy; významné procento jeho zakázek ovšem tvoří také opravy a rekonstrukce tramvají. Tyto aktivity se již v roce 2006 přičinily o celkový obrat přesahující 1,2 miliardy korun.
Se společností Škoda firma již v minulosti spolupracovala na několika společných projektech; v současné době dokonce obě společnosti podaly společnou nabídku na modernizaci šedesáti tramvají KT4 pro Bělehrad, jež má začít v roce 2009. Na Czech Raildays 2007 v Ostravě také firma informovala o přípravě výroby nových motorových jednotek pro regionální tratě.
Plzeňská Škoda Holding, která o šumperskou firmu projevuje zájem, je od loňského roku zcela ovládána investiční skupinou Appian Machinery B.V. se sídlem v Amsterdamu. V současnosti zaměstnává ve své divizi Transportation 2500 zaměstnanců. Ti kromě plzeňské pobočky Transportation, v současnosti pracující na vývoji a výrobě lokomotiv řady 380 pro České dráhy, pracují také v dalších sekcích podniku:
- Škoda Electric Plzeň, výrobce trolejbusů a elektrických pohonů
- GANZ-Škoda Electric Ltd. Budapešť/Baja s podobným zaměrením jako plzeňská pobočka
- ostravská ČKD Vagonka Ostrava, produkující elektrické jednotky řady 471
- vývojová dílna VÚKV Praha a Sibelektroprivod Novosibirsk, vyrábějící elektrické výzbroje
Skupina předloni utržila kolem 6,5 miliardy Kč díky vyššímu prodeji trolejbusů a tramvají, kterých vyrobila od svého vzniku více než 100 kusů.
Také plzeňská Škoda připravuje v oblasti železničních vozidel několik novinek, jako jsou jednotky řad 575 pro litevské dráhy a dvousystémové jednotky řady 671 odvozené od řady 471. Kromě toho chce do dvou let uvést na trh zcela nové jednopatrové nízkopodlažní jednotky pro příměstskou dopravu. Právě zde by nákup šumperského výrobce mohl vyústit v sloučení projektu s ohlášeným záměrem Pars nova, čímž by mohly vzniknout verze vozidla pro závislou i nezávislou trakci se značným podílem sdílených komponent.
Ilustrační obrázek © Pars nova, a.s.; ČKD Vagonka
zdroj: Ceskenoviny.cz

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Druhou stránkou věci je fakt, že nejspíš dojde ke zmizení značky Pars jako takové...nicméně i toto se pohybuje pouze v doslechové rovině, i když z přímého zdroje.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











