..: Stát bude možná přispívat Českým drahám na nákup nových vozidel :..

Ilustrační obrázekPraha - Nové vedení Českých drah krátce po převzetí společnosti přišlo s návrhem, že s ohledem na nedostatečné financování skrze platby za objednanou dopravu bude žádat o příspěvky na obnovu vozového parku. Generální ředitel ČD hovoří až o 17 miliardách korun ročně.

Na žádosti vedení Českých drah slyší i ministr dopravy Aleš Řebíček, který potřebu nových vozidel vidí jako jednu z jeho priorit, nicméně peníze slíbit nemůže, protože státní pokladna vhodné zdroje patrně nenabízí. Náměstek pro osobní přepravu Petr Moravec připouští, že zmíněná částka je spíše přáním a za reálné považuje tři až pět miliard. Nicméně ani 17 miliard by patrně nebylo dostatečných, protože jako minimální částka investovaná do obnovy se uvádí až dvacet miliard korun ročně.

Dráhy pravděpodobně nedostanou peníze přímo, ale skrze navýšené platby za objednané rychlíky. Tato strategie ale může narazit při vyhlašování výběrových řízení.

Moravec, podle vlastních slov netrpící železniční nostalgií, chce i některé spoje zrušit a tím ušetřit. Zrušené vlakové spoje by nahradili autobusoví dopravci, kteří vyjdou kraje laciněji, dokáží efektivněji obsloužit méně využívané trasy a spolupráce s nimi je pro ČD rovněž jednou z priorit. Žaluda zároveň zveřejnil zajimavá čísla o výši dotací národním dopravcům od státu: v Česku činí údajně průměrný príspěvek na jeden kilometr 63 korun; na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku je to pak dvojnásobek a nejštědřejším státem v regionu je Německo, které, podle Žaludy, na vlakokilometr dává v průměru 235 korun.

zdroj: www.ihned.cz


M | 16.2.2008 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
16.02.2008 (10:21)  
A proč ta SOVA furt houkala,hu a hu a hu.Viš ja taky nejsem znalec ja jenom vidim a sleduju co se děje.Teda jestli já se dožiju novýho jízdního řádu tak to bude zázrak,vypadá to však že mě při první nebo druhý změně trefí šlak.
Registrierter Benutzer Sova 
16.02.2008 (10:15)  
Ať dají mýtné na každou silnici, které bude odpovídat poplatku za vlakovou cestu a uvidíme kolik budou autobusáci chtít peněz...
Venca:
Taky můžou si vozy pronajmout nebo pořídit na lýzing jako si kluk ted koupil oktávku.
Ehm nejsem žádný odborný znalec,ale netýká se ten "lýzing" těch vozů, které mají na sobě napsáno "EUROFIMA"?
16.02.2008 (10:15)  
Tak já si myslím že to vina samotných drah,páč MD dává na nový vozy příspěvek 50% z pořizovací ceny.Ja když si budu chtít vyměnit svou Š120 dejme tomu za fábii mi tak mi nikdo nedá ani korunu.Vid já sem taky státní občan.Nehledě na to že mají vyjma asi tří tratí na celé síti monopol,tak vozit nás v žabotlamech je děs-ja se v nich kdyžcky pobliju.Taky můžou si vozy pronajmout nebo pořídit na lýzing jako si kluk ted koupil oktávku.
Nejhorší je že tohle vedení je silně gumokolní,Veolie padla konkurent nikde a ještě jim chtěj přenechat komu asi jinýmu ty spoje,tady by mělo zakročit NKU a tyhle instituce.
Jako příklad vidím v barvách že se ve Vlašimi dělá údajně dopravní terminál za státní prachy,no lokálku tam zrušej,takže z toho z bude autobusák bude tam jezdit Veolie, která tahle k tomu přišla hotovýmu zadarmo,no hrúza.Propíchnout pláště.
Ta tratě zaniknou protože tady pro ty lidi pražáci jsou vesnice i okresní města.1/5 lokálek pude ze světa českého.
Registrierter Benutzer junkrs 
16.02.2008 (10:12)  
O žádném rušení tratí s v článku nepíše. Uvažovalo by se pouze o zrušení nejméně vytížených spojů osobní přepravy a nahrazení autobusy, což je, myslím si, i logické.
Jinak doufám, že nový ředitel, jak už naznačil, půjde tvrdě za svým a bude chtít od státu razantnější podporu pro železnici.
16.02.2008 (9:49)  
No vidím, že se zas bude rušit hafo tratí.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko