..: První změna JŘ, rébus pro Vás :..

Ilustrační obrázek Praha - České dráhy zveřejnily konečnou podobu změn v jízdním řádu, které vstoupí v platnost 3. března. Změn je mnoho. Od téměř bezvýznamné opravy chybného jména vlaku EC 147 Olše přes legalizace ad-hoc změn v řazení, které nastaly v důsledku optimalizace oběhů, až po rušení garanci služeb na palubě (zásuvky 230 V). U některých spojů se ale dočkáme i krácení jízdních tras či jejich změn, které by měly vyřešit nelogičnosti a rizika v obězích, jež se krátce po zavedení nového grafikonu několikrát spolupodílely na kolapsu dálkové dopravy. Vina za kolaps padla především na bedra náměstka GŘ Jiřího Koláře, byť zřejmě velkou část zodpovědnosti měli nést i špatně připravení dispečeři ČD. Jízdní řád se tak mění v době, kdy se jej už daří s přehledem plnit.

ŽelPage se pokusila shrnout hlavní změny a zároveň dát svým čtenářům možnost najít další, o něž se prostřednictvím komentářů podělí s ostatními. K tomu Vám postačí si otevřít link pod článkem, prostudovat první změnu a porovnat ji s tištěným JŘ.

Příjemnou novinkou je zavedení občerstvení formou minibaru na palubě Brněnských expresů v úseku Brno hl.n. - Pardubice hl.n. či opačně. Na spoji Detvan budou garantovány vozy s přípojkou 230 V, zato varšavská kurzová skupina spoje EC 107, EC 106, IC Moravia a vnitrostátní skupina vozů na R Cassovia o tuto službu oficiálně přijdou. Faktem je, že na Cassovii k tomu neoficiálně došlo již krátce po změně jízdního řád v prosinci 2007.

23. a 24.3. jedou vlaky EN Johannes Kepler v jiné časové poloze z důvodu odklonů způsobených stavební činností na německém území.

R 200 Silesia z Krakova je přetrasován do cílové stanice Praha-Smíchov namísto současného pražského Hlavního nádraží. Víkendový SC 511 Pendolino bude z Prahy-Holešovic odjíždět o 30 minut později. Asi největší změnou je asi zkrácení trasy spoje Ex Šohaj. Do odvolání jede v obou směrech úseku Olomouc hl.n. - Praha hl.n. pouze v pátek, sobotu a o svátcích.

zdroj: pdf 1. změny

Ilustrační foto: JTB


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.2.2008 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Praha hl. n.  mail  
21.02.2008 (18:10)  
Nevíte, kolik ta změna stojí?
21.02.2008 (16:03)  
ceny v hospodach, tech na kolejich, zavisi casto na relaci...Je neco jineho poobedvat v EC do Vidne a v EC na Slovensko..Jinak kdo jste vyuzili sluzeb Urblika, mohli jste byt mile prekvapeni..Sice nejezdi s WRmz, ale ceny jsou jak v klasicke hospode. A urco si JLV dobre spocitaju, jak moc to muzou na Brnensky expresech vyhnat nahoru
Registrierter Benutzer M 
21.02.2008 (14:58)  
Jenze kdyz mas na klimu do auta, tak do stare skodovky nevlezes, protoze si koupis neco lepsiho a o tom pisu... A netvrd opak, sam musis chapat, ze je to hovadina (neberu tuning, veterany atd:)

Jinak jidelnak? Ve vlaku co jede 2.5 hodiny? No nevim no... Cekam sice, ze se tu vyroji hlasky, ze manazeri tim neztrati cas, ale otazka je, kolik tech manazeru do tohodle vlaku zabloudi a taky, jestli by to nemelo byt plusminus tak, ze by to nemelo byt ztratove...
Fakt nevim, nepripadam si jako clovek, co trikrat obrati korunu nez si koupi zlevnenej salam, ale nekdy tady mam skoro pocit, ze kdo pravidelne neji v jidelnich vozech, je nebetycna socka. O nakupu z minibaru, ktery ma vicemene totez, co jsem si mohl koupit lacineji na nadrazi ani nemluve...

PS: V hospodach co znam to taky funguje tak, ze si musim vybrat z nabidky co je - prinejmensim co se nemichanych napoju tyce. Ani v sebelepsim "pajzlu" se mi jeste nestalo, ze by tam tocilo Starobrno, ja rekl Hoegaarden a oni mi ho donesli:-))
Registrierter Benutzer tenzor 
21.02.2008 (13:40)  
Myslím, že minibar se do expresů hodí, ale i kdyby tam byl jídelňák, tak proč ne. Kdybych neměl jinou možnost, než jezdit starou škodovkou, tak bych si tu klimu tam třeba i koupil, kdyby to bylo možné.
Pokud jde o ceny, předpokládám že provozovatel minibaru/pendobufetu/jídelňáku stanovuje takové ceny aby vydělal. Obávám se že s tím pajzlem je to opět špatné srovnání :) ve vlaku si člověk nemůže vybrat co a kde bude pít, musí vycházet z nabídky která tam je. Můj názor je, že lepší něco než nic. Jinak opakuju, že brněnské expresy na tom ve srovnáním s některými rychlíky (nebo přeplněnými vlaky 'vyšší' kvality) jsou ještě dobře.
Registrierter Benutzer M 
21.02.2008 (12:56)  
Jsem nazoru, ze veci by spolu mely nejak souznit. Kdyz vidim chlapa s jakoze drahyma hodinkama, ale zbytek tomu neodpovida, tak mam o hodinkach jasno.
To s tou klimou - klimu do stare Schade by si nikdo nekoupil. Koupi si nekdo v takovym vlaku neco z minibaru v cenach, jake tam jsou? Koupi si nekdo Plzen za 35 v pajzlu (resp. hodi se tam prodavat)? Jen porovnavam produkt, cenu a prostredi, v nemz je nabizen. Nic vic, nic min
Registrierter Benutzer tenzor 
21.02.2008 (12:48)  
M: Takže když máme staré vozy, s čímž nejde v krátkodobém horizontu nic dělat, tak uděláme vše proto, aby tomu odpovídal i zbytek vlaku? (i když minibar, no nevím, kdyby to byl jídelní vůz, ale takhle to srovnání s klimatizací kulhá na obě nohy) Takhle se řešila spousta věcí za socialismu :)
BTW ta Bčka na expresech mají aspoň nové potahy sedaček, už to nejsou koženky, jak je to pořád běžné na některých rychlících.
Registrierter Benutzer Vávra 
21.02.2008 (7:35)  
No on jezdí jídelní vůz na osobácích i dnes. Os 3300/3319.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
20.02.2008 (23:53)  
Po jistou dobu jezdil na turnovských spěšňácích v době, kdy byla kategorie Sp oficiálně zrušena a fakticky tedy šlo o osobáky, dokonce jídelní vůz :) Tak proč ne minibar v béčku?
20.02.2008 (23:12)  
a na nem jezdilo vse od Bee, pres Bp po B
20.02.2008 (23:11)  
Jiri Vosecek: ano, bylo to na Kralovehradeckem expresu..od gvd 99/00 Praha Hradec bez zastavky..meli velmi solidni ceny, vzdy jsem do sebe nejake to kafe s chuti vmacknul
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko