..: Radnice Prahy 6 dala rychlodráze na Kladno překvapivou zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha, Kladno - Modernizovaná železniční trať mezi Prahou a Kladnem zřejmě povede v trase nynější takzvané buštěhradské dráhy a končit bude na Masarykově nádraží. Minulý týden to posvětila i radnice Prahy 6, která se dosud k této možnosti stavěla záporně. Její souhlas se studií ministerstva dopravy, zpracovávanou odborníky z pražského ČVUT, odboural jednu z největších překážek k realizaci rychlodráhy na letiště i k přestavbě spojení na Kladno.

Tento krok zastupitelstva je poměrně zásadní a může ve svém důsledku vést k přehodnocení dopravní politiky v celé západní části Prahy. Praha 6 totiž dlouhodobě rychlodráhu odmítala a preferovala místo ní prodloužení trasy metra A na Dlouhou Míli. Pražský magistrát se mezitím rozhodl metro na letiště skutečně prodloužit a Praha 6 by preferovala realizaci obou projektů současně. To se pro změnu nelíbí Straně zelených, která je pouze pro rychlodráhu.

"Z hodnocení vyplývá, že spojení letiště a centra rychlodráhou je výhodnější a levnější o více než 20 miliard korun. Náklady na provoz jsou u rychlodráhy nižší o 200 milionů korun ročně," argumentovala již dříve městská zastupitelka zelených Zuzana Drhová. Podle její kolegyně Petry Kolínské by metro mělo končit v Motole, jinak se bude zbytečně plýtvat penězi.

Radní Prahy 6 navíc tímto rozhodnutím dost riskují. Rychlodráha totiž nemá mezi obyvateli z velké části vilové Prahy 6 velkou podporu, majitelé nemovitostí v této velmi žádané části Prahy preferují klid a silniční dopravu. I proto mají radní Prahy 6 několik podmínek - bude sloužit jen pro osobní dopravu a některé úseky budou vedeny pod zemí.

"Výsledek studie Dopravní fakulty Českého vysokého učení technického budeme respektovat. Jsme rádi, že byla vyslyšena naše snaha o rychlé posunutí celé věci ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů," citovala agentura ČTK starostu Tomáše Chalupu (ODS). Konečná podoba trati by měla být známa zhruba do dvou týdnů. Modernizace by se měla uskutečnit podle předpokladů do roku 2013.

Při odhadování konečné podoby tratě se lze opřít o předchozí studie. Ty počítaly především se zdvojkolejněním a elektrifikací tratě, včetně výrazných přeložek. Obyvatele Prahy 6 chtěli autoři uchlácholit tubusem, do nějž by celou trať na území Prahy 6 zahalili, jenže tento tubus by podle zastupitelů městskou část spíše rozdělil.

Ilustrační foto: JTB, zdroj: letectvi.cz


Honza Beránek / JTB | 27.2.2008 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
27.02.2008 (16:53)  
Metro do Motola v současně navrhované trase má jednu velkou nevýhodu - zhoršení dopravní obsluhy Petřin. Bude-li stanice postavena kolmo na osu sídliště s jedním výstupem, bude většina lidí stejně muset jet nejméně k metru tramvají. Tramvaji budou ovšem prodlouženy intervaly, protože již nebude páteřní spojnicí. Kromě toho si nejsem jist, zda nemocnice metro zrovna naplní, zejména povede-li toto metro oklikou.

Druhá věc - jakákoli varianta spojení na letiště bez napojení na hlavní nádraží je polovičatá. Na letiště nejezdí jen Pražané. Pro ostatní je důležitá možnost přestupu nebo i přímé jízdy ze vzdálenějších cílů. V tomto ohledu propojení do Holešovic moc neřeší, neboť to bude jen z těch směrů, které mají možnost dojet na Masarykovo nádraží. Průlomovým řešením by bylo pouze napojení na hlavní nádraží. Výška Negrelliho viaduktu je řekl bych optimální pro zaústění do podzemí hlavního nádraží, pod úroveň podchodů pod povrchovými nástupišti. Další pokračování je možné pod stávajícími tunely až do společného jižního portálu I. a II. vinohradského tunelu, mezi nimiž zbývá dost místa pro další dvojkolejný portál. Myslím, že jedině toto by přilákalo do vlaku na letiště i cestující z Jižních a Západních Čech. A jejich počet nebude nízké číslo.
Registrierter Benutzer waszyn 
27.02.2008 (16:49)  
Co kdybych chtěl až na florenc na autobus nebo na hlavní nádraží či holešovice, cesta metrem by mě stála nervy.
Dopravu do ani jednoho z těchto cílů případná železnice nevyřeší lépe než uvažované metro, nýbrž o dost hůř.. S přivřenýma očima bych bral možná ten florenc, ale tam už v roce 2013 bus nádraží pravděpodobně nebude..
27.02.2008 (16:43)  
Vlastně proč ne?
Prodloužení A se stanicemi Č. Vrch - Veleslavín - Petřiny - Motol - Bílá Hora - Dědina - Dlouhá míle - Letiště je dost rozmáchlé, ukončení už v Motole je OK, beztak se to bude stavět do 2013.

Zdvojkolejnění, elektrizace a častečné zahrabání 120 do země je průchodný projekt, ale jen územní rozhodnutí a stavební povolení nebude dřív než za tři roky, pokud se nikdo proti ničemu neodvolá. Stavba pak bude trvat další 2 roky - při maximálním nasazení.
Zajímavější by byla PPP varianta financování+výstavby+údržby+provozu, funguje například mezi letištěm v Arlandě a Stockholmem. Ale není zisková.

No a pak je tu víceméně teoretická, ale přesto zajímavá varianta trasování VRT v úseku Praha-Beroun odbočkou mezi Podbabou a Sedlecí se zastávkou na letišti.
27.02.2008 (16:22)  
Jsem pro "rychlodráhu", samozřejmě dvojkolejnou a to minimálně až do Kladna. Nevím, nakolik by tahle trať měla sloužit pro obsluhu Prahy 6 - pokud se tedy nejedná o zastavení ve stanici Dejvice. Ostatní snad dokáže zajistit PID... Osobně by mě asi trochu jako čerstvě přilétnuvšího dost odradila představa, že z letiště pojedu poměrně dlouho metrem (a to navíc s nemalými zavazadly). Co kdybych chtěl až na florenc na autobus nebo na hlavní nádraží či holešovice, cesta metrem by mě stála nervy. Železnice, něco ve stylu obsluhy letiště Wien Schwechat by to určitě vyřešila poměrně elegantně a rozhodně pohodlněji než metro... Jestli jsou obyvatelé Prahy 6 zvyklí přecházet denně přes koleje kdekoli je napadne (což podporuje jejich argumentaci rozdělením městské části tratí), pak ať si stěžují. Jinak otázka hluku ze železnice je jen populismem a ukázkou naprosté neznalosti reálné problematiky hluku ze železnice - co takové protihlukové stěny, pružné upevnění kolejnicových pásů, pryžové podložky, vzduchové vypružení vozidel a další současné technologie?
Registrierter Benutzer cool 
27.02.2008 (15:44)  
To semík: přesně tak chtějí klid tak preferují silniční dopravu. Když se udělá rychlodráha, tak ten hluk bude o DOST menší, ikdyž vlaků asi přibude. Co jim tam takhle posílat za každého cestujícího z vlaku a z metra jedno auto, to by rychle změnili názor:-) at si jdou bydlet k magistrále, když mají takovéhle názory
Registrierter Benutzer waszyn 
27.02.2008 (15:31)  
borovicka: tak skoroparalelni je urcite i dochazkovou vzdalenost na kulatak, vetrnik, vypich, nemocnici motol, bilou horu....?
ja mam spise pocit, ze kazdy z techto systemu resi uplne neco jineho. Zeleznice bohuzel se svymi intervaly a trasovanim (odmitam pro dotcenou relaci uzivat termin rychlodraha, nerika se tak ani tratim Opava-Cesky Tesin, nebo Kolin-Praha, po nichz take jezdi 471) vubec neresi obsluhu Prahy 6. Metro zase pro zmenu tak jak je navrzeno, resi obsluhu letiste hur a draz nez zeleznice. A ted babo rad. Obyvatele P6 se docela opravnene boji, ze pokud se zacnou cpat penize do zeleznice, kterou nepotrebuji, metro se pak stane prioritou jinde..
27.02.2008 (15:22)  
a teď už jenom malinký problém - finance
27.02.2008 (15:00)  
Nejde jen o to, který z obou současně budovaných skoro paralelních systémů bude levnější na výstavbu, ale vzhledem k frekvenci (a míru zakopání) bude i rentabilnější pro následný padesátiletý provoz.
Registrierter Benutzer Web 
27.02.2008 (14:10)  
Ad metro se sběračem: :-) Před tunelem hodláte sběrač odmontovávat, nebo prostě jenom metro snížíte o půl metru? :-)

Metro v místech, kde poptávka vyžaduje interval 15+ minut je hloupost. Co z toho vzejde? V jednom z pěti meter v centru velkej nával a s tím velký problémy jezdit načas. Celkově tahle metra na pole za Prahou uplně popíraj určení metra jako kapacitního prostředku do extrémně urbanizovaných oblastí.

Věřím, že bude metro po právu ukončeno po první etapě někde kousek za Dejvicema.
27.02.2008 (13:59)  
babilon: No mohla by, ale ta rychlost :)
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko