Głuchołazy - To, že jsou v Polsku na železnici možné věci, nad kterými zůstává rozum stát, ví už snad každý. Ale vždy se znovu podivíme, s čím novým ještě PKP dokáže přijít. Někdy člověka napadá, že v centrále PKP snad mají speciální odbor, který se zabývá vymýšlením absurdit. O jednu takovou absurditu se právě dnes postarala společnost PKP PLK s.a. (dceřiná společnost PKP, která je obdobou naší SŽDC), když náhle odněkud z propadliště dějin vytáhla dekret polského komunistického prezidenta Boleslava Bieruta z roku 1948.
Zastávka měla být v provozu do prázdnin
V článku z 15.1.2008 Želpage informovala, že do prázdnin by mohla být uvedena do provozu nová zastávka v Głuchołazech na ul. Powstańców Śląskych, tedy v místech, kde byla zastávka až do roku 1945 a dodnes po ní zbyl kousek perónu. Dnes se ukazuje, že možná půjde o další vítězství "betonu" z PKP nad možností rozvoje přeshraniční dopravy. V současné době musí turista, který chce vyrazit z Głuchołaz do Čech nebo naopak, jít cca 15 - 20 minut až na periférii, kde leží místní nádraží. Přitom naše peážní vlaky projíždějí přímo centrem Głuchołaz. Proto se představitelé města Głuchołazy 9. ledna dohodli s představiteli PLK, že na své náklady obnoví zastávku v centru a PLK poté hned vydá souhlas k uvedení do provozu. Jak se ukazuje, byl to asi jen krásný sen.
Nová zastávka měla přitáhnout na železnici pasažéry a Głuchołazům hosty. Nicméně jak potvrzuje místostarosta Głuchołaz Roman Sambor, který se právě vrátil z rozhovorů na ředitelství PLK, Bierutův dekret byl vytažen z hlubokého zapomění a jak se ukazuje, nyní s ním PLK straší představitele města. Ti chtěli uzavřít dohodu s PLK, aby mohli začít projektové a stavební práce. Bohužel podle tohoto dekretu údajně nelze otvírat takovéto zastávky a proto nelze být nyní v této otázce velkými optimisty.
Oficiální dopis ohledně zastávky má představitelům města dorazit ještě tento týden. Co v něm však bude, to nikdo neví. Ale pokud se obavy ukážou jako reálné, tak se s největší pravděpodobností nikomu nebude chtít podstupovat zdlouhavé martyrium ke zprovoznění malé zastávky.
Ilustrační foto: Casey_R, Zdroj: Radio Opole

Casey_R: Uvedl jsem komentář (asi že byl blíž :-) ), ale celý první odstavec článku je ve stejném duchu. Dál už je to celkem v pořádku, ale zkazilo mi to dojem z celého článku. Asi bych snesl, kdyby tam bylo jen toto:
To, že jsou v Polsku na železnici možné věci, nad kterými zůstává rozum stát, ví už snad každý. O jednu takovou absurditu se právě dnes postarala společnost PKP PLK s.a. (dceřiná společnost PKP, která je obdobou naší SŽDC), když náhle odněkud z propadliště dějin vytáhla dekret polského komunistického prezidenta Boleslava Bieruta z roku 1948.
Přechod Glucholazy je využíván minimálně, občas se najde skupinka lyžařů jedoucí na Ramzovou nebo Brannou.
Nevěřím v to že na tomto přechodu i když se vybuduje zastávka v městě se zvýší počet cestujících. Jezdím po této trati už od r. 1965.
Potom nam prijeli helfnout v 68. Rikam, kamaradi, ale vocadpocad:-)
P. S.: Skoušet nějakou logiku na PKP nemá absolutně smysl, protože PKP jedná zcela nelogicky.
Do komentářů si tak klidně piště, ale do článků tohle nepatří!
Fabuluji:
1) Politické napětí mezi ČSR a Polskem vedlo k nutnosti právně specifikovat, tj. zákonně (=dekretem) ošetřit provoz na této trati, či ustavit jistý stav, na který poté dohlížela polská armáda. Tam mohlo být mj. stanoveno, že na polském území zůstane zachována jen stanice Glucholazy (hl.n.).
2) Vzhledem k tomu, že země odzyskane nebyly před rokem 1945 ani 1939 pod polskou správou, bylo třeba spolu s postupným obsazováním území a rozjezdem fungování místní správy a dalších návazných systémů občanské vybavenosti, definovat (zřejmě plošně) např. rozsah provozovaných železničních tratí včetně stanic, aby se na nich postupně obnovovaný provoz dostal do právního vztahu s postupně vznikajícím "posunutým" polským státem. Při této verzi vyvstává otázka - nebránilo by to vzniku nových zastávek i jinde v Polsku?
Možná je i kombinace fabulace 1 a 2 :)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











