..: Optimalizace trati č. 322 aneb "A je po klidu!" :..

Ilustrační obrázek Nošovice - Kvůli probíhající výstavbě výrobního závodu korejské automobilky Hyundai Motors v severomoravských Nošovicích plánuje Správa železniční dopravní cesty elektrifikaci trati číslo 322 v zájmu zvýšení přepravní kapacity a zkvalitnění přístupu k nově budované průmyslové zóně. Tato iniciativa má ale několik háčků: trať vede obcemi, jejichž obyvatelé s elektrifikací nesouhlasí. Od zvýšené intenzity železniční dopravy totiž očekávají ostrý vzestup hladiny hluku. Občané, kteří se na venkov přestěhovali kvůli klidu, by tak o něj rázem přišli.

S elektrifikací je spojené přestavění poklidné lokálky na velkokapacitní nákladní trať celostátního významu tak, aby po ní mohly jezdit osobní i, až 600 metrů dlouhé, nákladní vlaky. V rámci optimalizace tratě je nutné provést rekonstrukce přejezdů nebo některé z nich zcela zrušit, realizovat rekonstrukci mostů, propustků a inženýrských objektů. Součástí stavby je i výstavba pozemních objektů – zejména jedenáct kilometrů protihlukových stěn.

Bude provedena instalace nových kolejí a trakčních sloupů o výšce 5,6 metru; nezbytné ale budou i úpravy železničního spodku a svršku, aby po trati mohly projíždět vlakové soupravy o hmotnosti až 1600 tun při maximální traťové rychlosti 100 km/h. Projekt si vyžádá i pokácení asi 8000 stromů, což představuje až 20 ha lesní plochy. Mezi obcemi Střítež a Hnojník má dále být zbudována vyhýbna, která by se měla nacházet v místech, kde je nyní lesní porost. Převážet by se zde měly z velké části automobily z továrny Hyundai Motors z Nošovic do Polska a na Slovensko.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Občanské sdružení Střítež

Foto: Přema


Přema | 2.3.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer hanaak 
02.03.2008 (20:19)  
v česku to nejde a třeba ve švýcarsku úplně normální. tam se bydlí úplně neromálně vedle frekventované trati.
měli bychom být rádi, že se něco rekonstruuje a zlepšuje. a věta o tom, že se někam hodí víc 810 než elektrika je opravdu zbavení svéprávnosti. tento stroj se hodí tak akorát do sběrných surovin, krám srovnatelný s jinou ostudou českého průmyslu... škodou 120
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
02.03.2008 (19:07)  
Budulinek4: Ale vždyť tady nikdo nedává do souvislosti elektrifikaci 322 a případné neinvestice do silnice na Slovensko. Myslím, že opravdu nehrozí, že by v k něčemu takovému došlo. Ale prostě úvaha typu: "Radši to budeme tahat kamióny, abychom je donutili konečně s tou silnicí něco dělat (zřejmě asi tak, že situace tam bude už tak neúnosná, že lidi půjdou před MD demonstrovat)" mi připadá jako naprosto praštěná. Nehledě na to, že ty auta budou směřovat také do Polska a do vnitrozemí ČR a dál do Rakouska a pod., takže dělat tady nějakou přímou sovislost je nesmysl.
Registrierter Benutzer Budulinek4  mail  
02.03.2008 (18:55)  
Luxian:
Pokud by elektrifikace 322 negativně ovlivnila přestavbu I/11, pak je to samozřejmě špatně. Když si představím, že za 5 let pojedu na Slovensko a stále přes Třinec, Vendryně atd a vedle bude nevyužitá elektrifikovaná trať...
Je zapotřebí si uvědomit, že po této trase jezdí spousta jiných kamiónů a ty po 322 stejně vlaky jezdit nebudou.
Navíc přestavba I/11 pomůže více lidem než elektrifikace 322.

Takže kamiony na železnici ano, ale za předpokladu, že se tím nezastaví přestavba silnic...
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
02.03.2008 (18:31)  
Budulinek4: Aha, zajímavá filosofie. Takže vlastně můžeme být rádi, že se to všechno bude vozit kamiony, protože my potřebujeme donutit ty blbce na ministerstvu, aby konečně začali řešit silnici na Slovensko...
Já si tady doopravdy připadám jako v blbečkárně.
Pak se tedy naskýtá ozázka: Máme opravdu zájem náklad převést na železnici, nebo je naopak náš zájem všechno tahat kamióny? A když je tu šance z jedné velké fabriky většinu nákladu odvést vlaky, tak se postavíme proti, protože tu máme hned vedle R48? Nestěžují si náhodou lidi, že jsou neustále silnice a dálnice přecpané kamiony? Že se neúměrně zatěžují? A nebude náhodou vozba kamiony znamenat ještě větší problémy na I/11 a její další zatěžování? Je pro obce kolem téhle silnice přijatelnější, že se náklad bude vozit po kolejích, nebo po silnice, i když někdy v budoucnu možná po obchvatech?
Myslím, že na tyhle otázky jsou odpovědi jednoznačné. Jestli to někdo tak nevnímá, pak je to hodně špatné.
Registrierter Benutzer Budulinek4  mail  
02.03.2008 (18:25)  
Navíc pokud by se to vozilo po silnici, byl by tlak dobudovat kvalitní silniční spojení se Slovenskem mimo obce. Obávám se, že po elektrifikaci tratě 322 by nebyly peníze a snaha vyřešit silnici I/11. Současný stav I/11 je katastrofa. Slováci mají od hranic silnici pouze mimo obce.
Registrierter Benutzer Budulinek4  mail  
02.03.2008 (18:14)  
Vlak - hluk , jedna rada ať se brání dál a budou jim to přes ty obce vozit tiché kamiony. No není to paráda.

Pokud to náhodou nevíte, tak je již otevřená R48, která má exit přímo do Hyundaie. Přes obce žádné kamiony jezdit nebudou ať bude železnice nebo ne. Takže odpor obyvatel je pochopitelný.
02.03.2008 (18:17)  


Přesně tak!
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
02.03.2008 (17:59)  
Přema: A nevlastní náhodou Kiu Hyundai?
Web: Jistě že ne, ale z některých prohlášení tady mám pocit, že si to někteří myslí. Navíc s tím na furt jsem to úmyslně přehnal. My se tu ale bavíme pořád jen o Hyundai, ale já mám namysli všeobecně všechny ty montovny, které se k nám za poslední leta navalily. Vždyť proboha nejsme žádná výjimka v ekonomickém chování nadnárodních firem. Já tu jen popisuju situaci, ke které běžně dochází v zahraničí. Tenhe vývoj nás také nemine. Jestli si prostě někdo myslí, že sem Hyundai, TPCA, Philips, Matsushita a dlaší firmy, které tu hlavně jen montují, chodí jen proto, že se jim líbí líbezná Česká krajina a budou tu i v době, kdy náklady na výrobu vzrosotu oproti východním zemím natolik, že to tu pro ně nebude výhodné, tak je prostě naprosto mimo. A tahle doba už pomula stává dnes, natož za 15, nebo 20 let. Pořád ale ještě máme jakési komaparativní výhody
Registrierter Benutzer Web 
02.03.2008 (17:46)  
Luxian: Na furt :-) tu nejsme ani my :-) No, politicko-ekonomickou debatu bych ukončil a budu reagovat už jenom na tu železniční.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
02.03.2008 (17:38)  
Přema: Ano, fakt, že za prvé je tu už sesterský podnik u Žiliny a za druhé železárny, navíc Technická univerzita v Ostravě a pod. mohou být jisté zvýhodňující faktory, které nakonec způsobí, že Hyundai neodejde za 15, ale třeba až za 30 let. Jistě si všechno dobře v Koreji prokalkulovali, aby se jim investice vyplatila. Ale myslet si, že tu ta továrna bude na furt, je prostě naivní. Nadnárodní kapitál je neskutečně tekutý a není to něco, na čem lze dlouhodobě stavět ekonomiku. Zvláště ne na obyčejných montovnách. Tohle je prostě třída FDI, o které se třeba Británie, nebo Švýcarsko už prakticky nezajímá. Oni lákají ty headquarters - ústředí firem, R&D aktivity a pod.
02.03.2008 (17:46)  


A co bude s tou halou? Koupí ji Kia a výroba automobilů bude pokračovat :-)))
Registrierter Benutzer Mirek.S  mail  
02.03.2008 (17:26)  
Myslim že je celkem zbytečný ted řešit železnici když už výrobna stojí..infrastruktura je podle me jedna z nejdůležitějších věcí pro kvalitní výrobu, a pokud neni tak stavim tam kde je...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko