Třebíč - Podle občanského sdružení Metropolis by mohla na vlakovém nádraží v Třebíči v budoucnu vzniknout až patnáctipatrová budova se zázemím pro cestující, s obchody, službami, kancelářemi a restaurací. Nová železniční stanice má být dominantou lokality mezi Okresním soudem a nemocnicí. Zatím je ovšem tento projekt jenom ve stadiu plánů a představ. K výstavbě chybějí peníze a souhlas majitelů pozemků.
Aleš Stuchlík, předseda sdružení Metropolis a zároveň autor celého projektu, říká, že současné vlakové nádraží je nevyhovující, chybí vzájemné provázání vlaků a autobusů, nenabízí cestujícím potřebný servis a není bezbariérové. Výšková budova s odbavovací halou a komerčními prostory má stát přímo proti soudu, hned vedle parkoviště. V prostoru mezi nimi se počítá se zastávkami MHD. Na nádražní halu by navazoval podchod pod kolejištěm s přístupem na jednotlivá nástupiště a bezpečným průchodem do čtvrti Horka-Domky. V místě nyní nevyužívaného nákladového prostoru má být nový autobusový terminál se stáním taxíků.
Se studií se již seznámila třebíčská radnice a České dráhy. Oběma se nápad zalíbil a hodlají jej podpořit. S možnou realizací projektu Aleš Stuchlík počítá v horizontu 5 let. „Díky komerčnímu využití může být financována i ze soukromých zdrojů,“ dodává.
zdroj: Třebíčský deník
| 8.3.2008 (14:00)
Opravdu se domníváte, že je ekonomicky zajímavý směr Brno ČB z hlediska v max 160 km/h, neřku-li 2.kolej?
Opravdu se domníváte, že frekvence 4k lidí je zajímavá k čerpání veřejných prostředků na vícepodlažní budouvu?
Ve městech Brno, Ostrava, Praha - to je frekvence nejedné tramvajové / MHD zastávky s přístřeškem!!!
Což není v rozporu s potenciálem úvah o VTR (podtrhuji, ne koridor, ale VTR Vídeň - Brno - Praha - Berlin, možná i Ostrava - Praha - Nürnberg. Určující je poptávka člověků /platících, ne režijních cestujících/ a nákladu. Prostě potenciál tržeb.
oh teda když vy to poženete vo štok,tak to mi, to budete čumět (15 pater) ala slunce seno.
František Dobrota:ja vim že vy byste chtěl malebnou železnici jako doma na modelu,ale tahkle to nefunguje podívejte na foto nádraží-rekonstruované,udržované,upravené a stejně to ani omylem nestačí.
Ale ted vážně:já jsem jedině pro,jen nové nádraží na které přijedou nový vlaky jen to pomůže zvednout společenskou prestiž železnice.Jak říkám tak píšu myslím společenskou tedy včetně politické podpory.Je tedy na představitelích města a kraje aby sehnali peníze.Osobně jsem zvědav protože chlapci starosta a místostarosta (udeřil do kamery) se na ČT ukázali jako běsnící živel Řepka s Abrahámem v Teplicích.Měli by tedy lobovat na kraji, stát bych do toho netahal to není jeho priorita.Tomu projektu fandím protože to souvisí s dalším rozvojem Třebíče a okolí-nejde jen o dráhu.A to že tam budou obchody je jedině dobře,já bych to udělal i jako zábavný mohlo by tam být kino,dráhy na kuželky(bowling) atda třeba i kancle pro ouřady.Jde o to přitáhnout soukromé subjekty aby měli zájem a podíleli se na tom,základ je pořádná restaurace-to snad ani psát nemusím,tedy nemusí to být 15,10 ale třeba jenom 5 pater.Když parkování tak i stojany na kola a úschovnu.To by mělo udělat město,kraj.A stát?
Pořádnou rekonstrukci tratě 240-přeložky,zdvojkolejnění,elektrifikace Vmax.160km/h.Tak aby to vlakem do Brna a do ČB bylo rychlejší než gumokolem.Trať je v mezinárodní síti TEN tohle ja na státu,na ČD pořádný vozidla,ono to pak nebude 4000 lidí za den ale třeba 8000 až10000 a to už je jiná káva.Já sem to tady psal u jedný fotky že 240 potřebuje reko,s někým sem se tam hádal,myslím že to byl Petrák co mi tvrdil, že to je zbytečný.
Aleši Stuchlíku:tobě já fandím.
ó nikoliv, já su Pražák z Brna a mám hezký vztah k řadě obcí u "260/261" a okolí, zejména Račín a jeho předměstí Ždář. Ale v mém duši jaksi patří k Brnu. Odborně / pracovní vztah mám k EDU, ne však k Třebíči a již vůbec ne Jihlavě, jejíž jakýsi emisar si vyvztekal, že tam formálně sídlí pro mne zajímavý ústřední orgán ERÚ.
Je mnoho krásných a mně (pěšky) známých míst na Vysočině, ale chci-li je navštívit, aktivně se vyhnu oběma obcím, tj, Třebíči i Jihlavě, neb jsem ve svém dávno již ne svazáckém věku neseznal, proč a co tam. Snad ta fabrika na reko mašin, v Jihlavě, ale já zrovinka žádnou mašku 1:1 nekupuju. (Pokud by se někdo domníval, že subjektivně k tomu přispěla bývalá politicky podbarvená promotion armádní Dukly Iglau, tak asi určitě jo.)
ad pan Aleš Stuchlík:
Beru, že odlehlost stanice od frekvence cestujících je určující, ale 4.000 lidi denně = skromnost, přičemž pro kolik by dopravní expert řekl, že má být parkovíště? (Beru srovnání SRN, kde funguje DB Bus i ten dostatčující kapacitní parking vybudovaný ve shodě obcí i BD na pozemcích DB (bývalé "rampové koleje"). O patrových budovách při 4k cestujících není řeči, peron s vysokou hranou, přístřešek, automat na jízdenky a prostor pro živnostníky. Takže nároky na veřejné finance minimální A VO TO GO.
Žst. Třebíč odbavuje nejen více cestujících, než stanice Jihlava, ale více cestujících, než obě jihlavská nádraží (hlavní + městské) dohromady.
Stávající budova nepostačuje současným potřebám, rekonstrukce by nic nevyřešila. Přístavba by byla obtížná, není tam příliš místa, navíc - kdo by to zaplatil? Nádraží v současné poloze nemá vazbu na MHD ani na autobusy, není dostatečná možnost parkování. Všechno tohle se k současné budově nedá umístit.
Návrh počítá s umístěním v posunuté poloze, naproti Okresnímu soudu, kde je více místa, je sem pohodlnější přístup pro pěší, přímá vazba na Bráfovu třídu je výhodná i pro příjezd busů.
Proč 15 podlaží? Těch patnáct podlaží je jen jednou z možných variant, co v médiích příliš nezaznělo je, že ten návrh je určen hlavně k otevření otázky, rozhýbání diskuze a jako námět pro zadání podmínek architektonické soutěže, která by měla být vypsána. Dosud totiž s myšlenkou nového nádraží v nové poloze nikdo nepřišel. Že se média tolik chytla těch 15 podlaží? Známe média... ;-) Takže třeba nakonec nové nádraží bude a bude mít jen 5 podlaží apod. Motivací k těm 15 podlažím bylo získat dostatek komerčních ploch, které by umožnily financovat celý projekt. Jsem toho názoru, že lze-li postavit něco ze soukromých peněz, mělo by se toho využít, ne jen natahovat ruku a žádat od někoho dotace. Takže jaká je výhoda pro cestují? No to, že tam to nádraží vůbec bude, bez těch komerčních ploch by se asi nepovedlo je zafinancovat.
"Mrakodrap" a Unesco: Terénní konfigurace Třebíče je taková, že památky Unesco jsou schovány v údolí, čili z větší vzdálenosti nejsou vidět. Při opačném pohledu (od památek k nádraží) je za plánovaným nádražím kulisa průmyslové čtvrti s množstvím komínů, hal apod. - panorama, které už nelze zničit.
"oni" doufají a blafují a oblbují... Třebíč nemá kvalitativně a kvantitativně "náboj" na to, aby to uživila. Srovnej nákupní potenciál (zdánlivě přiblblý) Pha Letňany (areál)- Brno - Most - Chemnitz: zvítězí Chemnitz (200k obyv.) před Pha Letňany (nabídka/cena). Ale Třebíč je "random market".
údajně jsou lidé, zajisté ne já, kteří zažívají hřejivý pocit u srdce při podpisu (zejména stavební) dodavatelské smlouvy. A čím větší stavba, tím větší hřejivost. A tak se staví i nesmysly.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










