..: Rekonstrukce ŽST Břeclav - lávka sloužila 150 let :..

Ilustrační obrázek Břeclav - 150 let přecházeli lidé kolejiště břeclavského nádraží po 30 metrů dlouhé lávce. V sobotu 8.3.2008 však město o tuto zajímavost přišlo. Přechod musel ustoupit modernizaci. Když železnou lávku odstranil jeřáb, skončila jedna z technicky nejnáročnějších etap rekonstrukce břeclavského nádraží. Využívali ji hlavně pracovníci depa a lidé bydlící na druhé straně nádraží.

"Od minulého týdne ji nahradil provizorní přechod přes koleje, do konce roku by měl vzniknout podzemní průchod pod stanicí," říká dopravní náměstek stanice Břeclav Zdeněk Krystián. Odstraňování lávky dělníci provedli za provozu. "Všechno šlo podle plánu, nevznikly žádné škody. Asi třicetitunovou lávku jsme sundali pár minut před polednem," popisuje Krystián.

Oprava železničního uzlu Břeclav začala na podzim 2007. Skončí v roce 2010 a bude stát 2,7 miliardy korun. Vyroste zcela nové ostrovní nástupiště v místě stávající 12. koleje a nové jazykové nástupiště v místě stávající koleje 9. Ostrovní nástupiště mezi kolejemi číslo 2 a 6 bude rozšířeno. Cestující dostanou k dispozici modernizovaný prodloužený podchod a výtahy.

Obnovu prodělá také jižní zhlaví stanice včetně rekonstrukce pětikolejného mostu přes Dyji. S rekonstrukcí se počítá i na středním zhlaví, a to v rámci druhé stavební etapy. Po dokončení stavebních prací se rychlost v oblasti přednádraží a severního zhlaví zvýší z dnešních 80 na 130 km/h. Modernizovány budou také zabezpečovací a vyhřívací systémy u výhybek, v obydlených částech města oddělí koleje od zástavby nové protihlukové stěny.

zdroj: Břeclavský deník; Mladá fronta DNES a iDNES další informace: VLAKY.NET

Ilustrační foto: Tomáš Kubík


Adys Poslat mail autorovi | 17.3.2008 (14:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
17.03.2008 (17:57)  
kubrt: ja tež chodil na BV prumku.
17.03.2008 (17:26)  
Kudy budou chodit Kaštani? Kdo to uhádne jako první? To zas budou mít noviny o čem psát, jak ošklivý nebezpečný vlak přejel nevinného chodce který si zkracoval cestu přes nádraží.
registrovaný užívateľ milos  mail  
17.03.2008 (17:07)  
bvak, bartisko: kdyz kouknete na soucasne mapy.cz - je tam vyfoceno zrovna v dobe rekonstrukce - je videt stara i nova konstrukce
myslim ten most smer slovac
registrovaný užívateľ kubrt 
17.03.2008 (16:35)  
Po tej lavce sem chodil k doktorovi, když sem studoval na průmce. No jo už to má za sebou. Jenom doufám, že se nikomu nic nestane,než dokončí ten podchod.
registrovaný užívateľ bvak 
17.03.2008 (16:17)  
No tož, aspoň že jsem se po ní kdysi jednou prošel :) Jinak teda z článku to není úplně patrné, ale ta lávka pokud vím byla jen pro zaměstnance drah.
A zvýšení vmax na přednádraží už se nemůžu dočkat, to hrkání od zhlaví po stanici zabere tak čtvrtinu jízdní doby EC Brno - Břeclav :))

Pan X: nevšiml jsem si, že by byla zpoždění jiná než předtím, ale přes týden nevím. Spíš je tam všude binec a blato a k vlakům se chodí kalužema ve štrůdlu oploceným koridorem, jak někam do transportu, ale tak když nic horšího...

Bartisko: tím mostem asi myslíš opravený bratislavák (na 250 za obloukem směr Kúty), já jen aby to bylo jasné i nebřeclavským :)
registrovaný užívateľ Bartisko  mail  
17.03.2008 (14:56)  
Já su z Břeclavi. ve zpoždění teda moc velký přehled nemám, ale řekl bych že moc ne. Často vlaky od Rakouska nebo Slovenska aspoň 5min stojí před vjezdovým návěstidlem. Sou aj napěťové výluky, takže třeba 560 jede od zhlaví až k novému mostu( taký ten zelený postavený v r.2006) setrvačností.
registrovaný užívateľ V. 
17.03.2008 (14:37)  
Tak do Břeclavi jsem jezdil rád... Mě se zdá ale to nové nástupiště trochu krátké, ne? A jak to je teď s tím provozem? Mají vlaky hodně zpoždění?Dlouho jsem tam totiž nebyl...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko