..: Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy :..

Ilustrační obrázek Praha - Hlavní nádraží v Praze, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní. Radnice Prahy 1 chce prosadit do připravovaného územního plánu podnět, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, přičemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v dokumentu, který podrobně popisuje podnět Prahy 1.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizaci však může zhatit velká finanční náročnost.

více na: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (21:48)  
NIcKON: Nejsem sám komu se to nezdá, neříkám že VRT je blbost, ale na denní dojíždění do práce to prostě není a regionu to nepomůže, nebo jen malinko. Jak asi např. Ústí nad Orlicí pomáhá že je tam koridor?
VRT je v rámci Evropy výborné, cestující si jistě najde a alespoň se sníží počty letadel, ale regionu nijak pomoci nedokáží.
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (21:43)  
Ziki: Jistě, podrobně to neznám, to máš pravdu, ale zato znám finanční možnosti ČR vzhedem k tomuhle projektu. A taky znám hospodaření ČD a jejich výroky typu že "to nejde". Ukaž mi prosímtě místo ve světě, kde podobný projekt realizovali. Snad ve Švýcarsku zajíždí tuším před Bernem trať pod zem. Ale rozhodně ne na tuto vzdálenost a navíc Švýcarsko je proti nám někde úplně jinde.
Dále mě napadá kanál pod La Manche, ale všichni víme jak skončil...
14.03.2008 (21:02)  
Jen tak dál příde mé to dobré řešení, jenom sehnat nějaké peníze. Toš kurňa to by nám mohla dát Něco Európská unia, a taky by mohla dát na Brněnské hlavní nádraží.
registrovaný uživatel Web 
14.03.2008 (20:34)  
NIcKON: Abych to ještě trochu upřesnil - ten člověk tedy nebydlí pravděpodobně na venkově, ale žije v bytě na velkém městě (jinak fakt VRT nepadá v úvahu). Plat řekněme "jenom" 400Kč/h. Ztratí 3 hodiny deně dojížděním + 400 za lístky. Skutečně je tam ten nájem o 30-40 tisíc měsíčně nižší, než v tom "velkém" velkoměstě kam dojíždí?
registrovaný uživatel Web 
14.03.2008 (20:19)  
NIcKON: A v tom městě na VRT bude specialista bydlet v hostelu na nádraží? Nebo hodláte VRT zavádět do nějakého města, kde ve špičce nejsou kolony?
registrovaný uživatel Ziki 
14.03.2008 (19:36)  
LapiCB, znáš trať 171 i po stránce propustnosti a uvědomuješ si že zde mají v cílovém stavu jezdit 270 vlaků za den? A druhé věc, tušíš alespoň trochu jaké je stanovisko Černošic a CHKO k modernizaci? Je nádherné jak si myslíš, že to je jednoduché a nic o tom nevíš. Pokud najdeš řešení, které bude vyhovovat kapacitně, hygienicky a všech zůčastněným subjektům (především obcím a CHKO) a budeš modernizovat stávající trať budeš hodně dobrý. Taky jsem byl tak naivní, než jsem se dostal k více informacím.
14.03.2008 (19:19)  
NIcKON: Jo, a těch vysokých manažerů je tolik, že zaplní vysokorychlostní vlaky...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.03.2008 (18:56)  
To se ale bavíme o středním manažerovi, živícím se zvedáním mandlí lidem na regionálních pobočkách, které obráží svým passatem. Pak jsou také vysocí manažeři, cestující několikrát týdně po obchodních jednáních v centrálách firem, umístěných zpravidla ve velkých městech. A takoví budou buď létat, nebo jezdit VRT. A o tom, proč je na střední vzdálenosti lepší VRT, už bylo popsáno dost. Připojuji jen argument, že je to taky podstatně ekologičtější.

Kvalifikovaný specialista s tím ohromným platem tráví 15 nebo více hodin na cestách do/z práce i dneska, když dojíždí ze satelitního městečka a denně se stresuje a riskuje v městských kolonách. A tím, že nebude potřebovat auto, ušetří při současných cenách velmi hrubým odhadem nejméně 10 tisíc měsíčně. A to je docela znát, řekl bych.

Třetí odstavec už je trochu od věci. Víceméně s ním souhlasím až na to, že letecká doprava cokoliv systémově řeší.
registrovaný uživatel Web 
14.03.2008 (18:43)  
A ještě - nevadí mi takové ty zárodky VRT kolem měst zdůvodněné nedostatečnou kapacitou stávající trati. Pokud je to opravdu takhle zdůvodněno, tak stejně v urbanizované oblasti dost těžko vymyslíte nějaké jiné řešení.
registrovaný uživatel Web 
14.03.2008 (18:39)  
NIcKONe: Služební cesty manažérů nejsou denní dojíždění někam, ale průběžné objíždění různých míst (pominu množství takových, které bude asi opravdu ohromné). Vzhledem k tomu, že zatím do každého městečka VRT nevede asi těžko bude ten manažer bez auta (nehledě na to, jak směšné při jeho platu by bylo říct "ušetřili sme na autě").

Kvalifikovaný specialista s tím ohromným platem si snad taky dokáže spočítat, kolik ho stojí ty 3 hodiny dojíždění (to máte 15 hodin týdně), kdy asi těžko bude dělat svojí kvalifikovanou speciální práci. A jestli ten bohatej specialista ušetřil tím, že nemá auto, tak ať se propadnu :-)

Jediné místo, kde si dovedu představit VRT v ČR (v budoucnu) je Praha a spojení na západ. Jinak fakt nevím kde by byl ten přínos vynaložených peněz pro ekonomiku, stejně Vám ty VRTy budou zastavovat ve městech, kde máte letiště. Takže pokud je poptávka, proč se tam nelítá tam a zpět? Víte kolik zajímavějších a potřebnějších projektů pro HROMADNOU dopravu tady je?
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko