..: Aktuálně z Brněnska :..

Ilustrační obrázek Na jižní Moravě mají šotouši opět důvod k radosti. Od pondělí bude ve zkušebním provozu s cestujícími na lince S1 IDS JMK souprava vozidel 242.204 + Bdmtee evidenčního čísla 262 + řídicí vůz 954 003. Lokomotiva bude jezdit směrem ku Kuřimi, řídicí vůz směrem ku Slatině. V Brně se jedná asi již o třetí pokus varianty řazení a využití řídicího vozu 954. Ten se zdá být opravdu všemožně použitelný, výsledky těchto různých zkoušek můžou přidat další body pro vznik řídících vozů 961.

Myslíte-li si, že zkušební provoz vyžaduje pouze spojit řídící vůz 954, osobní vůz klasické stavby Bdmtee a lokomotivu řady 242, tak Vás musím vyvést z omylu. Lokomotiva musela být opatřena adaptérem INTELO 126 firmy Lokel, zásuvkami UIC, rovněž přibylo zařízení pro ovládání vstupních dveří, doplněna byla o čidla požárních hlásičů do strojovny.

Tento zkušební provoz, nedojde-li k potížím, potrvá od 31. 3. 2008 do 4. 4. 2008. Mále-li zájem se svézt či fotit a nevíte, kde a kdy být v pravý čas na pravém místě, tak následujte tento odkaz, kde naleznete oběhy soupravy. Předem upozorňuji, že na lince S1 IDS JMK jezdí dvě soupravy! Další zajímavá aktualita je, že se možná již brzy svezete na lince S1 IDS JMK motorovou jednotkou Regionova Trio, která pravděpodobně bude tyto oběhy brázdit. Bude-li tomu tak, cestování linkou S1 IDS JMK se stane pro mnohé určitě atraktivnější, než při dosavadní soupravě tvořené vozy Bdmtee.

Další zajímavostí je řazení jednotky 560. Máme tu totiž soupravu z motorových vozů 560.023 a 560.009. Na tom by asi nebylo nic zajímavého, například na Ostravsku spolu jezdí v jednotkách motorové vozy 460 opravdu různých evidenčních čísel, neobvyklé je, že zatímco vůz 560.023, jezdící směrem ku Břeclavi, je po elektrické stránce kompletně modernizovaný, vůz 560.009, jezdící směrem k Tišnovu, zatím modernizací neprošel. Tato souprava je navíc ochuzena o jeden vložený vůz řady 060. Zdá se, že elektrických jednotek 560 je nyní v Brně nedostatek, vozy 560.010 (delší dobu odstaven) a 560 022 pojedou na soustruh do Přerova, navíc souprava 560.027 + 560.028 by měla zavítat na kompletní opravu.

Do provozu dne 28.3.2008 také zavítal přívěsný vůz 050.132, který je původem ze Slovenska a prošel kompletní opravou v KOS Krnov. Má nová okna, nové plyšové potahy sedaček a nové obložení bočnic. Zahlédnout v provozu budeme již brzy moci i opravený motorový vůz 854.007, který byl násilně poškozen 31. 10. 2007 na přejezdu v Brně, Starém Lískovci. V průběhu zimy vůz podstoupil opravou čela v PARS Šumperk, poté vykonal TBZ. Před předáním do Brna „Bondovka“ ještě posloužila k vykonání TBZ řídicího vozu 954.205, který bude pravděpodobně dislokován v Olomouci.

Chcete-li vědět o železnici na Brněnsku více informací, určitě navštivte tyto zajímavé stránky.

zdroj: vlastní pozorování, doplnil uživatel Twix, za což mu patří dík


RIS Poslat mail autorovi | 31.3.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
31.03.2008 (13:57)  
Ve spojení 560+954 praktický význam nevidím. Kromě toho že všechny objednané vozy řady 954 jsou již zaplánovány do oběhů s motoráky řady 854 (nebo ČD změnily plány?), jsou jednotky řady 560 (kromě právě vozů řady 954) jedinými vratnými soupravami v IDS JMK, tak proč zrovna jim strkat řidičák? A kolik vložáků by ten jeden hnací vůz měl tahat? Ovšem vybavení firmy Lokel, dosazené do toho plecháče (242.204), je použitelné například i pro lokomotivy řad 162/3, 362/3.
registrovaný uživatel Racek 
31.03.2008 (13:37)  
doomlukas: Vzhledem k tomu, že 560 je z pohledu substrátu na linkách S2, S3 ta lepší varianta, byl bych s tím šrotem zdrženlivější ...
31.03.2008 (13:28)  
doomlukas: A co si představuješ jako náhradu?

Jen doufám, že s tou 954 je to opravdu jen na vyzkoušení (pro 961), protože kombinace vozidel topících elektricky s těmi, které topí na naftu by byla fakt úsměvná.
31.03.2008 (13:26)  
Semík - Tak se potom taktový GVD v JMK dá odepsat. Už teď 560 mají delší jízdní doby. Soupravy s jedním HV by prostě rozumné JD nezvládly a aby na jedné trati byl homogenní provoz 560+řídičák s patřičným počtem vložených vozů je vzhledem k množství spojů nereálné. Tady prostě ČD moc možností nemají. Nejlépe nové jednotky 671
31.03.2008 (13:18)  
560 co nejdříve do šrotu, a ne s nimi ještě něco zkoušet...
registrovaný uživatel Semík  mail  
31.03.2008 (13:14)  
2 RIS: Můžu se zeptat na jakém principu vlastně funguje kominikace na jednotce 560 mezi hnacími vozy.? Já si myslím, že pokud by řídící vůz simuloval hnací 560, že by to mohlo fungvat. Nebo se pletu? Nebo když klekne jeden z hnacích vozů, tak jednotka nemůže jet jakoby na 50% výkonu?
registrovaný uživatel RIS  mail  
31.03.2008 (10:55)  
Jugy: no 560.001 má z tohoto provozu následky dodnes.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
31.03.2008 (9:28)  
to RIS: Tak to je vážně škoda, protože ty prototypy 560 (původní řada tuším SM 488) byly zpočátku uvažovány jako trojvozové ve složení el.vůz+vložený+řídící.
31.03.2008 (9:09)  
Tož bylo by ostré kdyby Dráhy přišli na ještě jeden zlepšovák - jednotky 614 - Regionova s dvousystémovou el. výzbrojí a k tomu ještě s naftovým motorem :DDDDDD
registrovaný uživatel RIS  mail  
31.03.2008 (9:01)  
No 560 + 954 se neplánuje, ona 560 na provoz s řidičákem (narozdíl od 754.013 a 242.204) není přizpůsobena. Možná se na JM v rámci S1 IDS JMK brzy dočkáme i třídílné jednotky 814 :-))).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko