..: Dvoupatrové Desiro RABe 514: Czech-made :..

Ilustrační obrázekPraha - Za branami společenosti Siemens Kolejová vozidla s.r.o. v pražském Zličíně lze v současné době spatřit výrobu elektrických jednotek pro švýcarský Curych. Technické označení jednotek je Desiro RABe 514 a jsou především určeny pro tratě curyšského S-Bahnu. Na výrobě se přitom podílí i švýcarský Stadler, jeden z hlavních konkurentů Siemensu na trhu s kolejovými vozidly. Podobně jako v případě CityElefantů se jedná o dvoupodlažní elektrickou jednotku pro regionální dopravu, přestože jednotky pro Švýcarsko jsou koncepčně vyvíjeny jako čtyřvozové a v mnoha ohledech se výrazně odlišují.

Zajímavý článek o výrobě a vlastnostech aktuální vlajkové lodi curyšských příměstských linek včetně bohaté fotodokumentace přinesl v průběhu týdne server Technet.cz. Za zmínku určitě stojí postřeh Dveře jednotky jsou vybaveny bezpečnostním systémem proti přivření překážky. Citlivost je přitom ostatečná na to, aby spolehlivě zaznamenala psí vodítko. Nezbytnou součástí jsou i prostory 1. vozové třídy, kde je kladen zvýšený důraz na pohodlí cestujících. Ti mají díky dvoumetrové rozteči sedaček skutečně velkorysý prostor pro nohy, ale svou roli zde sehrávají také komfortní sedačky. Podlaha je pokryta kobercem. Z dalších kladů nových patrových jednotek jmenujme bezbariérový nástupní prostor, doplněný o hydraulickou plošinu, eliminující případnou mezeru mezi hranou nástupiště a nástupním prostorem vozu. Nechybí ani odpovídající bezbariérové WC a prostor pro invalidní vozíky. V druhém vloženém voze jsou pak prostory pro kola. Celá souprava je standardně vybavena klimatizací, napojenou na topný systém.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Informační systémy vlaku tvoří LCD monitory a LED displeje, kde se zobrazují veškeré potřebné údaje pro cestující, podobně jako u jednotek řady 471. V nouzových situacích mohou cestující využít i vnitřní telefonní linky přímo ke strojvedoucímu. Veškeré nástupní prostory a dění v salónech pro cestující monitoruje bezpečností kamerový systém. Modernost jednotky podtrhuje i samotné stanoviště strojvedoucího, vybavené moderními přehlednými ovládacími prvky a multifunkčním monitorem. Celkově Desira RABe 514 představuje moderní, pohodlné elektrické příměstské jednotky splňující náročné požadavky, kladoucí důraz především na komfort a pohodlí cestujících.


Zdroj: Technet.cz


Vítek_V | 6.4.2008 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Praha Švýcarsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer ofil  mail  
06.04.2008 (23:25)  
Piekne elektryczne zestawy trakcyjne.
06.04.2008 (22:55)  
"Made in Czech" je stejná pitomost jako "made in Slovak".

O čem je diskuse, to určují sami přispěvovatelé. Tady bývá diskuse často plná demagogických příměrů, někdy i osobních invektiv. To je tedy "v pořádku".
Ale běda, jestli se někdo pokusí zkoumat samotnou formu či úroveň článku! Hned to schytá, že má teda sám něco napsat, nebo jako v tomto případě, že má mlčet. Přitom samotný nadpis článku je více "k tématu" něž nějaká elektrizace u Znojma.
Registrierter Benutzer xyz  mail  
06.04.2008 (21:35)  
Zdeněk Michl:

Myslím, že záměrem původních přispěvatelů nebylo rozpoutat poutavou lingvistickou debatu, ale poukázat na fakt, že v nadpisu článku je chyba. Troufám si odhadovat, že spíše v naději, že tato chyba bude odstraněna.

No, ale klid na fóru je přednější, takže slibuji žádné "lingvistické" příspěvky v tomto vlákně.

Jó vozidla, to je věc, i kdyby je vyrobily Českové v Čechovi. ;)
Registrierter Benutzer sAd 
06.04.2008 (20:33)  
xyz, happy: Nemáte pravdu ani jeden. Zkrácený název pro Českou republiku pro anglický jazyk ještě nebyl stanoven. Hádají se mezi sebou dvě skupiny. Jedna prosazuje Czech, což je lingvisticky blbost (znamená to český ve smyslu přídavného jména). Druhá zase Czechia, jenže to připomína Čečensko. Tak nemáme nic...

Edit: Pardon, už jsem to měl rozepsáno...
06.04.2008 (20:33)  
Pánové přestaňte tu laskavě zkoumat lingvistické hříčky. Bavíme se o vozidlech. Další příspěvky na téma Czech made v tomto vláknu nebudou tolerovány.
Registrierter Benutzer xyz  mail  
06.04.2008 (20:00)  
happy:

Nikoliv. "Czech" nerovná se "Česko", nýbrž jak správně poznamenali jiní: "Čech" nebo též "Čeština". Případně s malým písmenem adjektivum "český".

Jednoslovný název státu "Česko" se překládá jako "Czechia", podobně jako "Slovakia".

Nešvar chybného používání těchto slov v angličtině je bohužel celkem rozšířen. Asi nejznámější příklad je ostudný nápis na dresech české hokejové reprezentace. Pokud ovšem nechtěl říci, že jeho nositel je Čechem. Otázkou by pak bylo, proč ostatní nemají na dresech "German", "Canadian" nebo "Slovak".
Registrierter Benutzer happy 
06.04.2008 (19:09)  
Ty se taky všemu divíš.... Czech=česko.Naprosto normální.U Německa se taky píše Made in Germany
Registrierter Benutzer cecilka  mail  
06.04.2008 (18:46)  
Kurňa co to je, MADE IN CZECH????
Já mám v pasu mám napsáno Czech Republic. Že by to bylo blbě?
Registrierter Benutzer pekař 
06.04.2008 (17:46)  
A jak souvisí tohleto vzájemné osočování s dvoupatrovým Desirem?:)))
06.04.2008 (15:51)  
Informační systémy vlaku tvoří LCD monitory a LED displeje, kde se zobrazují veškeré potřebné údaje pro cestující, podobně jako u jednotek řady 471.

Skutečně ?

Autor původního díla patrně neviděl co se ve švýcarských soupravách používá a co ve 471 není.
K té jedničce je však třeba uvést, že sedadla jsou tam v uspořádání 2+2 jako ve druhé třídě.

Do Šatova jezdí rakouská patra.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko