..: Na trati 080 jezdí díky dálkovému řízení vlaky přesněji :..

Ilustrační obrázekBakov nad Jizerou - První čtvrtletí zkušebního provozu dálkového řízení trati 080 mezi Bakovem nad Jizerou a Českou Lípou přineslo hmatatelné výsledky. Kromě personálních úspor jezdí nyní více vlaků včas a zlepšila se i komunikace s cestujícími.

Již 17. prosince odstartoval zkušební provoz dálkového řízení regionální tratě 080 v úseku mezi Bakovem nad Jizerou a Českou Lípou. Za první tři měsíce fungování dispečerského řízení trati vzrostl počet včas jedoucích vlaků téměř o pět procentních bodů a nyní přesahuje 95 %. Kromě stavění vlakových cest a dozoru jsou dálkově ovládány i jednotlivé staniční rozhlasy a kontrolována prostranství pomocí kamer. Kompletní modernizace trati, v jejímž rámci bylo nově zabezpečeno 17 přejezdů, zaveden elektrický ohřev výměn a traťová rychlost zvýšena na 80 km/h, skončila slavnostně 26.3.2008, kdy byl zmodernizovaný úsek oficiálně předán do provozu.

Čtyřicetipětikilometrový úsek je dalším na síti SŽDC, který je dálkově ovládán z jediného dispečerského pracoviště. Z ústředně řízena je také trať 160 z Plzně do Žatce a poslední úsek trati 170 do Chebu, dálkově je řízena i trať 330 mezi Přerovem a Břeclaví, 316 z Ostravy-Svinova do Opavy východ a 224 Tábor - Horní Cerekev. Vzhledem k pozitivním zkušenostem se připravují další úseky.

zdroj: tisková zpráva ČD, Ilustrační foto: Kulihrášek


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.4.2008 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SergeS 
10.04.2008 (17:51)  
mates111: Neco na tom pravdy je - protoze se nemusi domlouvat vypravci s Horni Dolni se sousedici stanici jesli muze nebo nemuze poslat vlak apod - vetsi prehled o provozu ;-)

co se tyce 16 minut a ze to jde za 13 - to je vsude skoro - ze sveho cestovani to vim treba o vlaku Ex 140/141 Beskyd - kdy z Bohumina do Prahy v kazde stanici stavi zcela bezne o 3-7 min predcas ( teda pokud nekde nenabral zpozdeni )
10.04.2008 (17:34)  
No abych pravdu řekl, tak ve mě závěry z tohoto článku vyvolávají úsměv a to hned z několika důvodů.

1. od tohoto jízdního řádu se v zásadě snížila čekací doba na zpožděné vlaky a tento krok sám o sobě zvyšuje počet vlaků jedoucích na čas.
2. jízdní doby na 080 jsou stále stejné a v porovnání např. se situací před 2. svět. válkou se nijak dramaticky nesnížila. A jestli ano, tak se to ale neprojevilo do jízdního řádu, ale z vlastní zkušenosti vím, že např. úsek ČL-Doksy se dá zajet za 13 minut úplně bez problému a v jízdním řádu je minut 16. Tudíž se pak dá krásně zpoždění sjíždět. Podobné je to i na ostatních částech trati.
3. porovnávat stav ze začátku tohoto roku se začátkem toho minulého, kdy se začínalo s budováním dálkového řízení a tudíž zde byly určité omezující prvky také není zrovna korektní.

Závěr: dálkové řízení možná zpřesnilo jízdu vlaků, ale to jak moc, to je otázka...
Registrierter Benutzer miker  mail  
10.04.2008 (17:29)  
Můžu se zeptat proč zrovna tak "vytížená" trať jako 224? Nic proti ale není to trochu zbytečný?
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
10.04.2008 (17:07)  
David Rada: no ale to ta racionalizace nevyresi, vypravu vlaku bude provadet vlakova ceta a ta dela uplne stejne chyby jako vypravci.

Mimochodem: to zpozdeni myslim obyvykle nezpusobuje cerveny vypravci, ale bud vlakova ceta (vlak neni pripraven k odjezdu) nebo neni postavena vlakova cesta.
10.04.2008 (15:12)  
S tím absolutně souhlasím, vlaky bez obsluhy jsou mnohem přesnější než s nimi. Já sám vím, že vlak přijede do ŽST o 3 minuty dříve a nakonec o 1 později - nedává to smysl? Ano, dává to zbůsobují pouze výpravčí, kteří si nekontrolují čas a potom vypraví později, protože mají blbý čas, nebo jsou sami blbí - důvodů je víc!
Registrierter Benutzer Aleš Franc  mail  
10.04.2008 (14:33)  
tgw:
Nejsem si jist na 100% , ale myslím , že tam byly asi 2 nezabezpečené přejezdy , přes které byla rychlost 60 km/h.
Registrierter Benutzer M@ra 
10.04.2008 (12:48)  
80 není regionální, ale celostátní ("Česká severní") dráha.
10.04.2008 (12:08)  
No, v tom výčtu toho chybí tedy víc, např. DOZ Č.Budějovice - Horní Dvořiště nebo DOZ Praha Holešovice - Kralupy n/Vlt. Celkem (včetně těch kratších úseků) je jich přes dvacet.
10.04.2008 (12:18)  


Výčet jsem opsal z TZ, pro daný účel nevadí, že není kompletní. Pokud ovšem chcete, sepiště kompletní seznam (já se k takovým datům těžko dostanu) a já ho tam doplním.
Registrierter Benutzer tgw 
10.04.2008 (11:33)  
Á opět článek o trati 080.Mě by zde zajímala jedna informace.A to informace ohledně rychlosti na danné trati.Co si mám pod pojmem na trati byla zvýšena rychlost na 80 km h představit.Pokud totiž vím ,tak před Českou Lípou na trati 080 je přeci 100 km h.Nebo už není?A pokud si dobře vzpomínám, tak místy na trati Bakov-Česká Lípa byla přeci i rychlost 90 km h .To na trati rychlost 90 km h také už není?Nebo snad je 80 km h tam, kde dříve nebyla?Kde byla rychlost nižší?Například nezabezpečenné přejezdy či nevnodné vyhýbky na hlavní koleji ve stanicích?Prosím někoho kdo tuto trať zná lépe ,aby byl tak laskav a zde napsal,jak to tedy s těmi rychlostníky na trati 080 Bakov Česká Lípa je.Předem děkuji.
10.04.2008 (11:21)  
Nepřekvapuje mě to. Trošku ste zapomněli v tom výčtu na konci na úsek Přerov - Břeclav (mimo oba)
10.04.2008 (11:26)  


Doplněno, díky za upozornění.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko