Bakov nad Jizerou - První čtvrtletí zkušebního provozu dálkového řízení trati 080 mezi Bakovem nad Jizerou a Českou Lípou přineslo hmatatelné výsledky. Kromě personálních úspor jezdí nyní více vlaků včas a zlepšila se i komunikace s cestujícími.
Již 17. prosince odstartoval zkušební provoz dálkového řízení regionální tratě 080 v úseku mezi Bakovem nad Jizerou a Českou Lípou. Za první tři měsíce fungování dispečerského řízení trati vzrostl počet včas jedoucích vlaků téměř o pět procentních bodů a nyní přesahuje 95 %. Kromě stavění vlakových cest a dozoru jsou dálkově ovládány i jednotlivé staniční rozhlasy a kontrolována prostranství pomocí kamer. Kompletní modernizace trati, v jejímž rámci bylo nově zabezpečeno 17 přejezdů, zaveden elektrický ohřev výměn a traťová rychlost zvýšena na 80 km/h, skončila slavnostně 26.3.2008, kdy byl zmodernizovaný úsek oficiálně předán do provozu.
Čtyřicetipětikilometrový úsek je dalším na síti SŽDC, který je dálkově ovládán z jediného dispečerského pracoviště. Z ústředně řízena je také trať 160 z Plzně do Žatce a poslední úsek trati 170 do Chebu, dálkově je řízena i trať 330 mezi Přerovem a Břeclaví, 316 z Ostravy-Svinova do Opavy východ a 224 Tábor - Horní Cerekev. Vzhledem k pozitivním zkušenostem se připravují další úseky.
zdroj: tisková zpráva ČD, Ilustrační foto: Kulihrášek
| 10.4.2008 (11:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
co se tyce 16 minut a ze to jde za 13 - to je vsude skoro - ze sveho cestovani to vim treba o vlaku Ex 140/141 Beskyd - kdy z Bohumina do Prahy v kazde stanici stavi zcela bezne o 3-7 min predcas ( teda pokud nekde nenabral zpozdeni )
1. od tohoto jízdního řádu se v zásadě snížila čekací doba na zpožděné vlaky a tento krok sám o sobě zvyšuje počet vlaků jedoucích na čas.
2. jízdní doby na 080 jsou stále stejné a v porovnání např. se situací před 2. svět. válkou se nijak dramaticky nesnížila. A jestli ano, tak se to ale neprojevilo do jízdního řádu, ale z vlastní zkušenosti vím, že např. úsek ČL-Doksy se dá zajet za 13 minut úplně bez problému a v jízdním řádu je minut 16. Tudíž se pak dá krásně zpoždění sjíždět. Podobné je to i na ostatních částech trati.
3. porovnávat stav ze začátku tohoto roku se začátkem toho minulého, kdy se začínalo s budováním dálkového řízení a tudíž zde byly určité omezující prvky také není zrovna korektní.
Závěr: dálkové řízení možná zpřesnilo jízdu vlaků, ale to jak moc, to je otázka...
Mimochodem: to zpozdeni myslim obyvykle nezpusobuje cerveny vypravci, ale bud vlakova ceta (vlak neni pripraven k odjezdu) nebo neni postavena vlakova cesta.
Nejsem si jist na 100% , ale myslím , že tam byly asi 2 nezabezpečené přejezdy , přes které byla rychlost 60 km/h.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










