..: Turisté se nevešli do vlaku :..

Ilustrační obrázek Rumburk - Cestující, kteří se vydali vlakem na turistický pochod s názvem Stezka odvahy od organizátorů z Klubu českých turistů v Rumburku, nevěděli že budou mít problém s cestováním. Start totiž nebyl v Rumburku, ale v nedalekých Brtníkách, kam se většina účastníků dopravuje vlakem. „Žádost o posílení vlaků jsem odesílal zhruba měsíc před konáním pochodu, ale ještě 4 dny před akcí mi ve stanici Rumburk nikdo nedokázal říci, zda vlak skutečně bude posílen,“ říká za organizátory Rudolf Prokopec.

Dodává, že o posílení vlaku žádají pravidelně, neboť se pochodu většinou účastní kolem 600 turistů. „Vzhledem k tomu, že se tato akce konala i v loňském roce, posílilo Krajské centrum osobní dopravy ČD v Ústí nad Labem zmíněný spoj ve stejném rozsahu. Ovšem od organizátorů jsme tentokrát neměli žádné bližší informace ani objednávku,“ sděluje mluvčí ČD Radek Joklík. Nikdo totiž nepočítal s tím, že se akce místo běžných 600 turistů, zúčastní téměř 1 000 turistů.

„Právě kvůli posílení vlaku do Mikulášovic bylo třeba změnit pravidelný oběh motorových vozů a z organizačních důvodů pak museli cestující přestupovat,“ vysvětluje Radek Joklík. Upřesnil, že kapacita motorového vozu řady 810 je 55 míst a přívěsného vozu řady 010 je 62 k sezení. Dále uvádí, že kapacita pravidelných spojů se plánuje s ohledem na běžný provoz, například v pracovní dny, v páteční špičku, o víkendu a podobně. Pokud tedy mimořádně necestuje neohlášená velká skupina cestujících, k přeplnění vozu nedojde. Zdůraznil ale, že s mimořádnými akcemi ČD počítají, ovšem jen tehdy, pokud jsou předem ohlášeny a pokud aktuální situace umožňuje pravidelné spoje posílit.

zdroj: Děčínský deník


Adys Poslat mail autorovi | 7.5.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 753006 
08.05.2008 (17:13)  
ad xyz:
Plat strojvedoucího do toho započíst musím z toho důvodu,že bych musel přidat druhou 810 jako posilu (Opravdu 810 dva 010 na 084 neodveze).Toho strojvedoucího musím tedy nakomandovat do práce a musím ho zaplatit.
Takovýto kapitalistický přístup je milý,ale zažil jsem již i u DB Regio že se lidi do vlaku nevešli a žádná posila se nekonala.Dále třeba známá kauza OBB,kdy nechal průvodčí vystoupit cestující z vlaku kvůli přeplněnosti.Naopak v obvodu dnes již bývalé UŽST Rumburk byly vždy vleky operativně nasazovány a to i bez objednávky.
Co se týče bus dopravců,co by prováděl Jančura a spol mi není známo,ale zažil jsem již několikrát v autobuse,že prostě zavřel dveře a odjel,že další cestující nebere....
Ano,dobře husy sme nepásli,ale to ani nebudeme a tím že necestujete teda vlakem,tak se ani nepotkáme na té pastvě:-)

Měl bych dotaz,pokud někdo zná příklad ze zahraničí.
Kdybych poslal třeba dopis třeba na DB Regio,že 20.6.2008 máme turistickou akci a chceme je upozornit,že pojede asi 300 lidí vlakem z Ebersbachu do Sohlandu,myslíte že by na pravidelný Os vlak přistavili 4* Desiro? a bez nějaké finanční náhrady?
registrovaný uživatel xyz  mail  
08.05.2008 (15:12)  
753006:

Aha, tak to nejde, děkuji za vysvětlení.

Sice mi v tom výpočtu nesedí pár věcí, jako plat strojvedoucího, ale asi jsem zapomněl, že 810+010 jinak jezdí zcela bezmužně na AVV.

No a pak mi není jasné, jak je možné že v té zatrolené kapitalistické cizině (té nejkapitalističtější), kde každý jen bezohledně vydělává je možné, že když dopravce dospěl k závěru, že se mu tam všichni cestující nevejdou na sezení (sic!), tak poslal operativní zálohu jako násled. (A než všichni nastoupili, tak se zdržel a pak se všm celou cestu na každé stanici omlouvali za 7 minut (sic!) zpoždění (což je, ta omluva, mimochodem zadarmo) a hlásili, jaké časy příjezdů mohou lidé očekávat v některých větších stanicích před námi.

Tak buď na tom museli prodělat kalhoty, jenom aby si udrželi image, nebo já fakt nevím. ;)

No, ale nejde, tak nejde. Zjevně to máte spočítaný. Ještě štěstí, že vlakem ČD nejezdím. ;)

ČSAS Semily (nebo zde nenáviděný Jančura) netuším, jestli by zvolili naštvané všechny lidi (pravidelné i navíc) a nechat plný autobus na zastávce, nebo dva plné autobusy platících zákazníků (tam na rozdíl od Vašeho příkladu musí jet i ten strojvedoucí/řidič navíc). To se musíte zeptat ČSAD Semily nebo někoho, kdo s nimi něco organizoval.

Chápu, že v soudružské kolegialitě ČD to možná nezapadne, ale opravdu jsme spolu husy nepásli.
registrovaný uživatel pekař 
08.05.2008 (15:04)  
Mě docela pobavila ta reportáž, ono když budu stát na chodbičce, asi moc slov chvály na adresu ČD mít něbudu. A pak třetí nejoblíbenější komentář, který se rozčiluje, že teď už tím vlakem nebude jezdit opravdu nikdo. Takový pěkný kontrast:)
registrovaný uživatel 753006 
08.05.2008 (15:03)  
a ještě teda proč si neobjedná KČT dopravu u BUS dopravce - 200 osob - 4 busy - 10 km - 40 km * 25 Kč - 1000 Kč :-)),jenže tu máme návoz což je z VDF (Hemmtrans) - čekačka 100 Kč / hod ....to se pořadateli nechce platit.

jo a pro žel fandy - tak prokopcův vlak hrůzy vedla 810 346-7 + 010 163-4 s cca 280 cestujícíma na palubě vlaku.
08.05.2008 (14:54)  
Tak to u mě ČD definitivně skončili tohle je fakt síla co si dovolej!http://www.novinky.cz/clanek/139431-ceske-drahy-v-cervnu-zdrazi-nektere-jizdne.html
Já navrhuju stávku cestujících to není možný aby lidem tahle zvysoka sr... na hlavu.
registrovaný uživatel 753006 
08.05.2008 (14:47)  
ad xyz:No tak jen takové malinkaté opravdu hodně zjednodušené počty:

Když mi pošleš do krámu 1000 lidí,kteří si koupí rohlík a dáš mi to předem vědět,tak já zavolám pekaři (to mě bude teda stát 6 Kč) a pn mi nedoveze rohlíků 1000 ale 2000.Nebude ho to stát nic,pro něj to je zisk a obchod.Já budu mít zisk díky Tobě 1000* 0,50 Kč - tzn děkuji,dal si mi vydělat 500 Kč.
Teď jsem dopravce,ty mi řekneš že budeš chtít posílit vlak o 200 míst na 810+2* 010+810.Já řeknu dobře mám to 100* 12 Kč za jízdné pro dospělé a 100* pro dítě po 6 Kč.Tykže Ty mě dohodíš tržbu 1200+600 - 1800Kč.Já si vezmu kalkulačku a spočítám si.Náklady na přistavení HV+vozu+jízda HV z bodu Rbk do Mik.dn. 1000Kč (hódně ale hódně zjednodušeno),plat strojvedoucího navíc,kterého musím nakomandovat na směnu 1000Kč.Nepočítám vůbec ale vůbec žádné další náklady - jako třeba to,že ten HV v Rbk nemám a musel bych si ho dovézt z Dc a zase zpět do Dc.Takže máme náklady 2000,- Kč a tržbu 1800Kč.Takže díky Tvé akci jsem v mínusu 200 Kč (Ve skutečnosti více).Opravdu nevidím důvod proč očerňovat ČD,jakožto soukromou společnost.

Řešení:Domluvím se jako pořadatel akce s Ústeckým krajem,prohlásím ho za sponzora,budu mít akci propagovanou a zaštítěnou ÚK.ÚK jakožto objednavatel dopravy v kraji zajistí a zaplatí dopravu akce a mám klid.A nebudu brečet jak malé dítě v tisku a špinit někoho jiného.

A jinak by mě zajímalo zda.li bych třeba já pišel na ČSAD Semily,řekl bych dobrý den nás pojede 100 turistů autobusem na výlet,přistavte ještě jeden,zda-li by ti ČSAD Semily bez zaplacení busu vyšlo vstříc.
registrovaný uživatel xyz  mail  
08.05.2008 (14:09)  
753006:

No v ČD časoprostoru to určitě dává smysl: naženu Vám do obchodu tisíc zákazníků navíc, kteří si od Vás půjdou koupit rohlík, a když už Vás na to předem upozorním, tak abyste na tom nebyl chudák tratný, že musíte řešit vyšší tržby, tak se s vámi ponesu finanční náklady vyššího závozu rohlíky. ;)
registrovaný uživatel 753006 
08.05.2008 (13:05)  
Takže bych přispěl trošku do diskuze.
Pan P... (bývalý strojvedoucí ČD v Rumburku)se snaží hezky udělat reklamu svému KČT která akci organizuje a hodit špínu na svého bývalého chlebodárce.Objednávku posílení soupravy vlaku 16041 Rumburk-K.Lípa-Mikulášovice podal a to pouze na posílení jedním vozem 010!Když mu bylo od ČD doporučeno posílit soupravu a další vozidlo 810+010 s tím že by se jako KČT museli spolupodílet na zaplacení posílení soupravy tak toto jako zástupce KČT striktně odmítl v rámci ušetření finančních prostředků.ČD operativně změnili oběh HV a oběh vlaků (bez doporučení pana P.) aby cestující ušetřili na jízdném a nemuseli v dopravně Panský přesedat do jiného vlaku.Již toto byla dobrá vůle ČD.Objednaný vlek pořadateli byl přistaven.Pořadatel nezajistil dopravu na tuto akci protože chtěl ušetřit finance!!!
Posílení dalším HV a dalšími přívěsnými vozy není možné bez spolufinancování objednavatele.Nikdo vám přece nepřistaví na jeden vlak strojvedoucího,mašinu,dalšího vlakvedoucího jen tak na základě dobrého slova bez zaplacení.V PP Rumburk není žádné volné HV,které by mohlo uvedený vlak posílit a ani žádný strojvedoucí.Takže by se muselo přivézt HV z PJ Děčín a nakomandovat strojvedoucího na 5 hodin směnu.KČT by si mělo nejdříve uvědomit že když pořádám akci tak si musím zajistit potřebné náležitosti,jako třeba i dopravu.Pokud na to nemám,tak to prostě nepořádám!!!Tyto problémy se opakují vždy u této akce.
Oproti tomu KČT Dolní Poustevna pořádá obdobnou akci za 14 dnů v Dolní Poustevně (Severní Stopou 17.5.08),nechá si na vlaky ČD zajistit přípojné vozy včas a ještě si objedná zvláštní vlak na tuto akci na cestu tam i zpět!Takže úplně jiná organizace a daleko menší problémy.

Tímto vás upozorňuji že zvl.vlak na Severní stopu do D.Poustevny 17.5 bude ve složení Boleslavského a Velkobřezenského hurvínku,tak neváhejta a přijďte se svézt.

Pro někoho,kdo tu uváděl proč nejezdí 26033 přímo i v jiné dny,tak bych chtěl sdělit že je toto dobře,neb veškerá frekvence tohoto vlaku jede od Děčína a v K.Lípě předsedají na tento valk a dost jich vystupuje v Zahradech a plno pokračuje přímo dál.Naopak počty vlaku 26033 jsou nižší,takže tento vlak je správně ukončen v Panském.
registrovaný uživatel pekař 
08.05.2008 (10:54)  
Michal26: ze své dobré vůle vyšly vstříc zákazníkovi. To se moc často nestává, máš pravdu:)
08.05.2008 (10:51)  
Dale Cooper jako CD nejsou genialni a nemohly vedet,ze misto 600 lidi pojede najednou 1000.Jednoznacne chyba organizatora,kterej mel zvednou telefon a dat jim vedet.Jako CD ten spoj posilily pouze ze sve dobre vule
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko