..: Doplněno: Fanoušek Baníku vypadl z vlaku, ochromil koridor :..

Ilustrační obrázekZámrsk - Zřejmě neopatrné kouření z dveří jedoucího vlaku se stalo osudným jednomu z radikálních příznivců fotbalového Baníku Ostrava. Muž v okolí Ústí nad Orlicí vypadl z mimořádného spoje, který ČD vyslaly na utkání 29. ligového kola mezi Spartou a Baníkem, a policie už poté mohla pouze jít hledat bezvládné tělo. Vyšetřování incidentu si vyžádalo uzavření traťového úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Chocní, což způsobilo zastavení hned několika pravidelných vlakových spojů na prvním koridoru. Zatímco souprava s asi 1250 fanoušky asi po půl hodině pokračovala v cestě do Prahy, cestující v ostatních spojích už takové štěstí neměli a uvízli na obou stranách uzávěry na několik desítek minut. Soupravy se začaly dávat do pohybu až před 13. hodinou. Speciální baníkovský vlak dorazil do svého cíle v Praze-Dejvicích přibližně v 13:30, kde koordinaci přesunu ostravských fanoušků na stadion převzala policie.

K nešťastnému úmrtí došlo poté, co 30-letý muž z Opavska otevřel za jízdy dveře vozu řady Bt - údajně proto, aby vyvětral nástupní prostor, do nějž chodili někteří cestující kouřit. Vlaková četa po příjezdu do Prahy vypověděla, že fanoušky musela během jízdy několikrát napomínat, aby neotevírali dveře vozu za jízdy. Ačkoli se v průběhu celé cesty ve vlaku výdatně popíjelo, podle zaměstnanců ČD měla většina cestujících řádně zakoupené jízdenky a ostatní bez problémů zaplatili jízdné přímo průvodčím ve vlaku. Od nehody v okolí Ústí nad Orlicí již byla atmosféra ve vlaku spíše ponurá a dokonce i přesun z dejvického nádraží na stadion proběhl v neobvyklém klidu.

Přestože vozy této řady nedisponují automatickým blokováním vnějších dveří vozu, vyšetřování zatím vyloučilo jejich samovolné otevření za jízdy. I podle výpovědí ostatních cestujících někteří z fanoušků otevírali dveře úmyslně, aby vyvětrali zakouřené představky.

Celkové škody na patnáctivozové soupravě nepřesáhly několik tisíc korun: baníkovci v průběhu cesty zničili dvě sedačky a několik stolků. Souprava ovšem přijela do Prahy plná odpadků a lahví od alkoholu.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: České dráhy, iDNES.cz


Honza Beránek / JTB | 10.5.2008 (21:14)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   
Registered user Mato 
10.05.2008 (17:24)  
taz: a kdo tvrdí že je to jednoznačně vina ČD?
Nevkládejte mi do úst co jsem nikdy neřekl!
10.05.2008 (16:53)  
Georgo : jako odborník víte, že do doupětě páně Zababy vede cesta ze Smíchovského nádraží. Já mám na témže nádraží taky svoje pracovní doupě, tak se nedivte, že mám dobré informace ...

Jinde jsem včera napsal, že se obskakuje mrtvola a vlaky stojí.

Jak to, že se Bááánik vlak neodstavil v nejbližší stanici a nedostavila se výjezdovka, která by si přivezla nějaký ten policejní mikrobus, co používají dopraváci, tam je psací stroj a dají se sepisovat protokoly. Já bych nechal vyslechnout všechny cestující¨z toho vozu jak svědky. Psát to bude jeden, když bude trvát sepsání jednoho protokolu jen 5 minut, tak s 80 lidmi to budu psát 400 minut a cesta na fotbal bude zbytečná ...
Než dojedou policité, resp. krajská zásahová jednotka, tak se nechá stát vlak buď u vjezdu do Uherska nebo na širé trati se zinscenuje porucha lokomotivy... a vlak bude stát ..a čekat ...a čekat ...a čekat na lokomotivu až se někdy za 2 hodiny lokomotiva objeví

***

Sparta právě prohrává s Báááánikem 1:2, tak jak bude vypadat cesta zpět.
Registered user taz 
10.05.2008 (16:50)  
Na prvním místě bych zkonstatoval, že mi je líto zbytečné smrti cestujícího.
Za druhé bych se ohradil proti tomu, co se tady snaží šířit Mato. Nevím přesně o jaký typ vozu se jednalo, ale na každých dveřích je nápis "neotvírejte dveře před zastavením vlaku". Ne všechny soupravy jsou vybaveny centrální obsluhou dveří, ale i u těch musí být zachována možnost NOUZOVÉHO otevření dveří. tyto ovládací prvky jsou zpravidla umístěny v dosahu cestujících, zajištěné plombou na šňůrce, respektive je možné zajišťovač dveří celkem snadno vyřadit z činnosti pomocí snadno dostupného nářadí. Osobně jsem byl několikrát svědkem manipulace s obojím zvědavými cestujícími. Možná by bylo řešením zakázat do vlaku vstup osobám podnapilým a nesvéprávným, sebevrahům...(což je samozřejmě prakticky neproveditelné).
Opakuji, neznám podrobnosti tohoto případu, jen přidávám svůj úhel pohledu.
V každém případě tvrdit, že je vina pouze na straně drah je jaksi zcestné
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
10.05.2008 (16:45)  
Mato: Otevírat dveře v letadle, no nevím, jestli je to zrovna dobrý příklad. Vy máte 307, což je pěkné, ale zafinancujete opravu všech aut, aby také měla blokaci dveří? A jsme u toho - na opravu všech starých vozů nejsou peníze.

Btw: Vy tu blokaci v autě potřebujete? Máte snad choutky otevírat dveře za jízdy? Dětskou pojistku měla i stařičká Škoda 100, ale vlak nedopravuje jen děti, víme? ;-) Tak nějak mi to připadá, že už sem pronikají manýry z Ameriky - všude všechno blokované a zakryté, aby tam zhovadilý člověk nepřišel k úrazu, na šálcích s kávou upozornění, že je horká a je možné si spálit ústa, mikrovlnka že neslouží k sušení domácích miláčků atd.
Registered user Semík  mail  
10.05.2008 (16:37)  
A vagony maj ruční vyřazení blokování dveří. Takže kdo z vás ručí za to, že ty dveře neotevřeli úmyslně. Navíc jestli v každém vagóně byli cajti, tak co tam dělali?
10.05.2008 (16:35)  
Takhle sem se dlouho nezasmál. :-)
Registered user Mato 
10.05.2008 (16:29)  
V dnešní době mají mít všechny dopravní prostředky blokaci otevření dveří za provozu. Letadla to mají, moderní vlaky to mají, moderní auta to mají
Registered user Mato 
10.05.2008 (16:27)  
karosa, horák: a vy máte 120? Například můj Peugeot 307 po nastartování motoru a zavření dveří tyto dveře sám zablokuje proti otevření za jízdy. Pravda, škodovky to nemají :D

No jak říkal jistý fanoušek, kdyby jim nedaly dobytčáky, ale moderní stroje s klimatizací... neměl by potřebu větrat v zapařeném voze a dveře by nikdy neotevřel...

ale kdyby byly v prdeli ryby že...
Registered user JOHNZ 
10.05.2008 (16:27)  
Mato: Otazka znie ci by pre tych skautikov isli take iste vagony ako pre fanusikov BO ... a ako by to bolo dohodnute s osobami, ktore ich budu mat na starosti ... x-krat sa mi v autobuse (naposledy do bol novucicky Crossway SAD Trencin, dvere zavrel az po dobrom kilometri ked som na sofera zakrical, ostatnym ludom to prekazatelne nevadilo) stalo, ze sofer zavrel dvere az po tom co sa rozbehol, alebo na to zabudol ... ved niekto mohol vypadnut ... su vsetky autobusy smrtelne nebezpecne?
Registered user karosa  mail  
10.05.2008 (16:14)  
To Mato: Ty si za jízdy třeba u tvého jedoucího auta otevíráš také dveře? Pokud se každý chová, tak, jak mu říká obyčejná lidská slušnost a rozum, tak by se podobná věc vůbec nemohla stát.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko