..: Bitka fotbalových fanoušků v Olomouci :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Na internetu se objevilo video o střetu fotbalových fanoušků na olomouckém nádraží, při kterém přišel jeden z nich téměř o život. Skupina olomouckých chuligánů zaútočila v sobotu na spoj, kterým se vraceli fanoušci Baníku ze zápasu s pražskou Spartou. Přímo na nástupišti se hooligans poprali a výtržníci z Olomouce pak ještě na vlak házeli kameny. Během rvačky málem došlo k tragédii, když jeden z mladíků upadl do kolejiště a vyskočil z něj jen těsně před projíždějícím vlakem.

Jen o několik hodin dříve přitom tragicky zahynul fanoušek Baníku, který za jízdy vypadl z vlaku cestou do Prahy. Část incidentu z olomouckého nádraží natočil jeden cestující z okna vagónu mobilním telefonem a záznam se objevil na internetu. Video už mají k dispozici také policisté a případ prověřují. "Nikdo nám žádné výtržnosti na nádraží nehlásil. Případem se proto zabýváme až nyní na základě videozáznamu," říká mluvčí olomoucké policie Jitka Dolejšová.

Podle fanoušků Baníku za tragédii mohou České dráhy

Ilustrační obrázek

Okolnosti kolem vypadnutí fanouška Baníku z vlaku směřujícího do Prahy nabírají jiný směr. Svědci z vlaku totiž popírají, že by on sám dveře otevřel úmyslně. „Stál o ty dveře opřený zády, povídali jsme si a přitom kouřili. Byla to sekunda, stalo se to z ničeho nic a najednou byl venku. Kdybych se nedržel, tak jdu s ním. Určitě je neotevíral sám proto, že by chtěl vyvětrat, jak se někde psalo. České dráhy se kryjí, ale ty dveře prostě nebyly dostatečně zajištěné,“ říká.

České dráhy přitom nadále jakoukoliv vinu popírají. Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD říká, že buď dané dveře někdo předtím dobře nezavřel, nebo je musel otevřít onen cestující. Je vyloučeno, aby se otevřely samy bez zásahu člověka. To bylo prokázáno při kontrole okamžitě po dojezdu vlaku do Prahy. Dveře byly v pořádku.

„Dveře se otevřely samy už dříve. Stalo se to, když nás tam kouřilo asi pět, takže jsem to dobře viděla. Někdo je ale hned zavřel,“ sděluje starší žena, která rovněž o tragicky zesnulém fanouškovi mluvila jako o jednom z nejslušnějších. Shodou okolností pak byla u toho, když se dveře otevřely podle jejích slov i podruhé. „To tam zrovna kouřilo více lidí a já jsem stála u protějších dveří, takže jsem neviděla přímo, co se stalo. Určitě je ale neotevřel on sám,“ dodává.

„Policisté byli v inkriminovaném vlaku v takovém počtu, aby v něm byli schopni zajistit veřejný pořádek. V naší moci není hlídkovat u každých dveří vlaku. Jsme si vědomi toho, že šlo o tragédii, kde byl zmařen lidský život, a proto budeme navrhovat, aby České dráhy, pokud to bude možné, v budoucnu při podobných speciálních vlacích pro fanoušky nasadili vagony, ve kterých nepůjdou dveře během jízdy otevřít,“ uvádí Milan Klézl, mluvčí severomoravských policistů.

zdroj: iDNES a Deník

ilustrační foto: vagonWEB


Adys Poslat mail autorovi | 14.5.2008 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.05.2008 (20:53)  
infected.bass : raucherwagen nejezdí v ICE DB jedoucím z Kielu do Baselu (cca 12 hodin), na rychlíku Milano – Palermo (cca 17 hodin), vnitrovlaky ÖBB Wien ´Bregenz jsou proti tomu směšně krátké ...
Kouření je způsob trávení volného času, který železniční společnosti Evropy nepodporují.
14.05.2008 (20:14)  
M: ožralá mamka... tak za to sorry, to jsi fakt nepsal...

Co se týče těch drátů... důvod spálením o trolej není důsledkem toho, proč tu ČD jsou... nejsou důsledekm přepravy... takže trochu mimo mísu... S tou systémovou chybou- ano ta je tady aktuální, ale nemůžu stebou souhlasit... prostě vědět o možném nebezpečí a nezasáhnout...píše se rok 2008 a doprava má být bezpečná... a čekat na další mrtvé a tragédie, proč se dnes vyrábí vozy bezpečné (s pojistkou dveří) Protože si to žádá doba, to se týče i aut, autobusů, atd.
registrovaný užívateľ M 
14.05.2008 (19:32)  
Ne, rikam to, ze vypadlo jedno dite, ktere bylo bez dozoru (podobne mohlo doma vypadnout z okna, podobne mohlo skocit pod auto, cokoliv). Nevypadlo kvuli vlaku, ale kvuli sve matce. Kdyby to bylo kvuli vlaku, tak by lidi z vlaku vypadavali zcela bezne, ale to se nedeje...
Podobne ten ozrala, kterej vypadl (nebo ho nekdo vyhodil). Opet to nebylo vlakem, bylo to tou primovou sestavou, co v tom vlaku byla.

Hodne (VIC nez jich vypadne z vlaku za tisic let) lidi zarve taky na to, ze je spali trolej vysokeho napeti. Co navrhujes - zkusime odizolovat vsechny draty, abysme ochranili zlobive deti, ozralce a frajirky?

Jak rikam, az zacnou lidi (strizlivi a pod dohledem) vypadavat ve velkym, tak jo, reknu si, ze je to systemova chyba, zatim ten pocit fakt nemam. Tyhle dva zivoty by zachranilo to, kdyby se nepil alkohol, pripadne, ze by matka hlidala sve dite (pricinou mrtvych na silnicich take nejsou auta jako takova, ale alkohol, rychlost a blbost).

PS: O ozrale mamce jsem nenapsal ani slovo!


Cestujici - no o te pasti jsem to ja nevymyslel ale:)

bass - o tech mezinarodnich vlaku je dle meho problem v tom, ze mi prijde divne, ze by se u nas v temze vagone kourilo a od Bad Schandau uz ne (ale jo, doted to tak asi bylo...)
14.05.2008 (18:29)  
Reakce M: Preferuješ klasický český přístup? Lidi nevypadávají z vlaků ve velkém, tak proč to řešit? Kolik lidí se bude muset zabít aby se tento problém začal řešit? Neděláš náhodou v dopravním podniku Ostrava??? Tam si taky říkali, že nehoda jednou za 10let není důvod k lepšímu zabezpečení...a ejhle-co si budem povídat...problémům se má předcházet a né potom přemýšlet jestli jsou dva (tři,deset) mrtvých impulsem k řešení problému...TA NAŠE POVAHA ČESKÁ....není zase ve všem tak hezká...někdy trochu bolí...

Dítě které vypadlo z vlaku, jak píšeš ožralé mamce, stojí za mávnutí rukou??? Fanoušek byl (asi) opilý tak co s ním-že? Co na to říct, ale i takové životem pohrdající příspěvky musím bohužel číst...možná někdo vypadne v kravatě a v obleku a soudní pitva prokáže že byl střízlivý-to bude nářeku ... potom se to začne řešit-že?
14.05.2008 (18:29)  
M: MZ - vrazdy? Kdyz uz prijmu to vysvetleni ala Hercule Poirot, tak mi z toho jaksi nevychazi, jak by ten vrah dokazal nalicit past zrovna na toho konkretniho cloveka. No ale dobry...

Proč by někdo líčil past? Prostě ho z toho vlaku vyhodili. Přiznávat to pochopitelně nebudou. Mně tahle varianta u Baník expresu nepřijde nějak moc přitažená za vlasy.
14.05.2008 (18:24)  
Kansku : Moje slova ať si je odveze jančura svéma autobusama :)))))))
14.05.2008 (18:21)  
in.bass,oberleutant,M:no ja sem teda odnaučenej kuřák (ty sou prej nejhorší) a kouř my vadí ale rozhodnutí že všechny vagony jsou nekuřácké je pěkná blbost a odrazujeto zakazníky
registrovaný užívateľ kasku  mail  
14.05.2008 (18:00)  
Asi by bylo dobrý kdyby pro fanoušky vypravil p.Jančura autobusy.Tím může ČD konkurovat a myslím,že by ani nikdo nevypadl.
14.05.2008 (17:57)  
Problém je jen to, že ČD nemají v každé soupravě jeden vůz pro kouření. Respektive, v každé soupravě, jedoucí déle, jak 4-5 hodin, myslím, že by se mohlo jednat o mezinárodní vlaky (i když tam záleží bohužel na soupravě) a vnitrorelace Praha-Vsetín, Praha-Luhačovice, Praha-Ostrava, Praha-Cheb (Fr. Lázně) a Bohumín-Plzeň. Je to jen moje teorie, ale skutečně proč si mám volit na trase Budapešť-Berlin vlak, když si nemůžu cestou ani zakouřit. Je to začarovenj kruh, ale to co udělaly ČD, není kompromis, jen "populární krok". Pokud budu kuřák, tak si koupím jízdenku do kuřáckého vozu, pokud budu nekuřák, tak si koupím do nekuřáckého. A všichni budou spokojeni.
registrovaný užívateľ M 
14.05.2008 (17:49)  
bass - ja ho spolufinancuji take a to rozhodnuti podporuji. Co ted s tim, kdyz oba (vsichni) spokojeni nebudou? Problem:-(
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko